Gå til innhold

Innsett at vi ikke får barn, hva med tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere kloke ❤️ 

Vi har etter mange års prøving, ørten ivf forsøk og mange tårer slått oss til ro med at vi aldri får barn.

Det har vært en 10 år lang prosess. Underveis har vi oppnådd graviditet 2 ganger, der jeg har kjøpt og strikket litt forskjellig dersom vi skulle være så heldige å oppleve et fullført svangerskap. 

Mine små engler trenger ikke tøyet og tingene jeg har kjøpt. Så mitt spørsmål er hva jeg gjør med dette videre? 

Jeg har en lillesøster som er mye yngre enn meg og jeg håper at hun og mannen hennes får barn etterhvert. Hun vet om pleddene, babytøyet osv. Er det innafor at jeg sparer dette og gir det til henne når hun får barn? 

Eller er det bedre om jeg kjøper noe nytt? Hva ville du tenke dersom du fikk babyting som noen en gang drømte om å kle på sine egne små? 

For meg og mannen ville det være en enorm glede om vi endelig fikk oppleve et nytt liv i dette tøyet, selv om det ikke er vi som har skapt det. Men jeg er så usikker på om det kan oppleves ubehagelig for henne. Hva er deres tanker? 

Anonymkode: 6ae9e...940

• Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei alle dere kloke ❤️ 

Vi har etter mange års prøving, ørten ivf forsøk og mange tårer slått oss til ro med at vi aldri får barn.

Det har vært en 10 år lang prosess. Underveis har vi oppnådd graviditet 2 ganger, der jeg har kjøpt og strikket litt forskjellig dersom vi skulle være så heldige å oppleve et fullført svangerskap. 

Mine små engler trenger ikke tøyet og tingene jeg har kjøpt. Så mitt spørsmål er hva jeg gjør med dette videre? 

Jeg har en lillesøster som er mye yngre enn meg og jeg håper at hun og mannen hennes får barn etterhvert. Hun vet om pleddene, babytøyet osv. Er det innafor at jeg sparer dette og gir det til henne når hun får barn? 

Eller er det bedre om jeg kjøper noe nytt? Hva ville du tenke dersom du fikk babyting som noen en gang drømte om å kle på sine egne små? 

For meg og mannen ville det være en enorm glede om vi endelig fikk oppleve et nytt liv i dette tøyet, selv om det ikke er vi som har skapt det. Men jeg er så usikker på om det kan oppleves ubehagelig for henne. Hva er deres tanker? 

Personlig ville jeg satt veldig pris på å overta slike klær etter andre. Og kunne brukt klær som andre hadde tenkt så nøye på at de en gang har villet bruke og har brukt tid på å strikke etc. 

Du kjenner din søster best. 

Du kan nok helt fint spare det til henne, eller gi det bort til noen andre om du vil ha det ut av huset før hennes barnedager kommer. 

Anonymkode: 328d7...0db

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Søsteren min var i samme situasjon som deg. Prøvde i mange år. Adopsjon var et tema en stund, men mannen hennes var ikke interessert før han etter mange år gikk med på dette.  Nå har de adoptert to barn med noen års mellomrom og de er uendelig glad i barna sine.

Ang det du spør om. Jeg ville spart på det du har laget selv. Om du ikke får bruk for det så vil noen andre gjøre det. Lykke til! :)

Anonymkode: 2efb4...041

• Hjerte 4
Skrevet

Kan du ikke bare spørre søstera di?? Det er jo nye og ubrukte saker. 
Det kan være at søstera di har samme problemer med å bli gravid, eller kanskje hun ikke ønsker barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 9efd4...f85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare spørre søstera di?? Det er jo nye og ubrukte saker. 
Det kan være at søstera di har samme problemer med å bli gravid, eller kanskje hun ikke ønsker barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 9efd4...f85

Dersom jeg spør henne er jeg sikker på at hun sier at det ville være en ære. Men jeg kan ikke vite om det er for å skåne mine følelser. Jeg ser jo for meg at vi begge to ville grått ved den overleveringen. 

Derfor ønsker jeg andres meninger, for å høre om det er noe her jeg ikke har tenkt over. Om det er noen som tenker de kunne opplevd det ubehagelig, men ikke hadde våget å si "neitakk" ved dirkete spørsmål. 

Jeg vet hun ønsker barn. Men de prøver ikke enda, da hun fremdeles studerer. 

Hun er varm og forsiktig av seg, setter alltid andre før seg selv. Så jeg har et behov for å høre andres tanker åpent og ærlig, så jeg kan ta et mer reflektert valg. 

• Hjerte 4
Skrevet

Hvis jeg hadde visst at giver ønsket å se dette i bruk, hadde jeg takket ja av hele mitt hjerte❤️

Anonymkode: 4eb74...d24

• Liker 6
  • Hjerte 8
Skrevet

Så trist å høre at dere har strevd så💜😔 Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det må føles i det hele tatt.  Er adopsjon et alternativ for dere? 

Ang klærne hadde jeg sett på det som en stor ære og kjærlighetserklæring, men det hadde nok også blitt mye tårer. Og så kan det være jeg hadde vært litt redd for å bruke det når dere kunne se det, at det skulle bli vondt for dere? Men dersom dere hadde trygget meg på at dere ønsker at de skulle bli brukt, hadde jeg nok verdsatt de høyt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva ville du tenke dersom du fikk babyting som noen en gang drømte om å kle på sine egne små? 

Det kommer helt an på hvordan den som ga det framstilte det. Hvis fokuset var på den personens tap så hadde det vært ubehagelig. Hvis det derimot ble framstilt som glede at jeg hadde bruk for det så hadde jeg satt pris på det.

Anonymkode: 14e4f...f53

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei alle dere kloke ❤️ 

Jeg syns det hadde vært en fin ting å gjøre

• Hjerte 2
Skrevet

For meg hadde teppene og klærne betydd ekstra mye hvis min søster hadde strikket dem med kjærlighet til sin egen baby som døde i magen 💔 Arv fra kusine/fetter som aldri rakk å bruke det.

Får litt tårer i øynene her, stor klem til deg

Anonymkode: 88365...7fa

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

Jeg ville satt enormt pris på å få dette.
Jeg ville likevel likt å bli spurt først, for man kan kanskje bli satt ut av å plutselig få det i fanget.  Jeg ville blitt veldig overveldet, og du ville ganske sikkert følt at jeg ikke ønsket det, selv om jeg kanskje egentlig var rørt helt inn til marga og virkelig satte pris på det. Mulig jeg blir fort overvelda, jeg vet ikke...

Anonymkode: 2e1cf...11e

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde det vært meg hadde det vært en ære å ta i mot tøyet og brukt det på barnet mitt. Samtidig sårt, fordi jeg vet at det var et så sterkt ønske for deg å bruke det til egne barn ❤️ 
Jeg ville spurt søsteren din om dette er noe hun ønsker seg om hu velger å få barn i fremtiden. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg hadde teppene og klærne betydd ekstra mye hvis min søster hadde strikket dem med kjærlighet til sin egen baby som døde i magen 💔 Arv fra kusine/fetter som aldri rakk å bruke det.

Får litt tårer i øynene her, stor klem til deg

Anonymkode: 88365...7fa

Akkurat dette hadde jeg tenkt å skrive, så jeg siterer heller deg ❤️ 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom jeg spør henne er jeg sikker på at hun sier at det ville være en ære. Men jeg kan ikke vite om det er for å skåne mine følelser. Jeg ser jo for meg at vi begge to ville grått ved den overleveringen. 

Derfor ønsker jeg andres meninger, for å høre om det er noe her jeg ikke har tenkt over. Om det er noen som tenker de kunne opplevd det ubehagelig, men ikke hadde våget å si "neitakk" ved dirkete spørsmål. 

Jeg vet hun ønsker barn. Men de prøver ikke enda, da hun fremdeles studerer. 

Hun er varm og forsiktig av seg, setter alltid andre før seg selv. Så jeg har et behov for å høre andres tanker åpent og ærlig, så jeg kan ta et mer reflektert valg. 

Føler at du sørger dette fortsatt for mye pdd for å ta et beslutt. Så spar på greiene. Du vil etterhvert føle hva som er det mest riktige å gjøre. 

Anonymkode: 3c446...ea2

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei alle dere kloke ❤️ 

Hadde blitt glad, rørt og brukt de på barna mine så ofte som mulig om jeg var din søster. For en ære å kunne bruke de klærne. Så storhjertet av deg!

Anonymkode: 245e9...046

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke jeg...hvordan vil det være for deg å se noen andre sin baby i det du håpet skulle være din baby's klær osv. 

Og når det er vokst ut av, hva da..må hun beholde det du ga bort? 

Anonymkode: b7cff...389

• Nyttig 1
Skrevet

Det du har strikket selv må du i hvert fall spare på, tenker jeg. Personlig ville jeg syntes det var rørende om jeg fikk en slik gave fra søsteren min❤️

Støtter forsåvidt den som kommenterte her at du burde spare på alt, foreløpig, og heller ta en endelig beslutning senere. Det kan legge sten til byrden å angre på en slik "ryddesjau"!

Anonymkode: 06f18...d29

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet ikke jeg...hvordan vil det være for deg å se noen andre sin baby i det du håpet skulle være din baby's klær osv. 

Akkurat det tror jeg skal gå fint for Ts, for her er det snakk om tantebarn. Det er det nærmeste hun kommer egne barn rent biologisk, når hun ikke kan få egne. Hun kommer til å elske og forgude de tantebarna. 

Anonymkode: bce30...b44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Føler at du sørger dette fortsatt for mye pdd for å ta et beslutt. Så spar på greiene. Du vil etterhvert føle hva som er det mest riktige å gjøre. 

Anonymkode: 3c446...ea2

Ts her. Jeg ønsker at det blir brukt så jeg skal ikke spare på det. Jeg kan fint donere det til fremmede, det viktigste er som sagt at det blir brukt. Det hadde vært ekstra stas for meg om min søster ville brukt det, men først ønsket jeg tanker rundt dette for å se om det var noe jeg ikke hadde tenkt på. Jeg har fått mange nyttige tilbakemeldinger i denne tråden, som jeg er såå takknemlig for ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og når det er vokst ut av, hva da..må hun beholde det du ga bort? 

Nei, det er ikke laget for å være et plagg som går i arv i generasjoner, slik som en bunad eksempelvis. Det er laget for å være behagelig, praktisk, varmt og pent til et nytt lite liv. Jeg har brukt mange dager på arbeidet og kvaliteten er det ingenting å si på. Derfor er det i utgangspunktet noe jeg ville ansett som en kjempe fin gave til et nytt liv. Hadde jeg aldri vist det til min søster hadde jeg gitt det til henne uten å si noe. Men hun kjenner tøyet og derfor også alle drømmene og den uendelige mengden kjærligheten som ligger i det. 

Derfor ønsket jeg tilbakemeldinger på om andre ville kunne oppleve det som ubehagelig, eller om det er noe jeg ikke har tenkt på. 

Dere har gjort meg oppmerksom på at jeg skal trygge henne veldig godt på at jeg ikke blir lei meg om jeg ser det i bruk, (aller helst ønsker jeg jo å se det i bruk, men om det ikke skjer, så skal jeg ikke la det påvirke meg) , at hun skal bruke det akkurat slik hun ønsker og så "hardt" som hun ønsker og ditt tips nå, om at hun selvsagt må kaste det den dagen hun ønsker det. 

Takk for tilbakemelding ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...