AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 jeg og mannen min har voksne barn, og har igrunnen sluttet å pynte oss for hverandre. Dagene går med til full jobb, hus, hage osv. Tips til hvordan finne tilbake til romantikken/ glede hverandre? Vi har det jo bra, men kanskje litt kjedelig...det gjelder begge veier. Anonymkode: 95f58...df0 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 8e26b...776
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Det er jo bare å pynte seg det. Hvis det plutselig blir litt for mye koseklær, dårlig barbering og bustete hår her i huset så fresher jeg meg skikkelig opp og da gjør alltid mannen det samme. Det trenger jo ikke være så komplisert heller, kjøp noen litt penere hjemmeantrekk, ta på litt sminke og parfyme og krøll håret. Anonymkode: 7e9f2...2b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Vi pynter oss heller ikke for en fredagskveld hjemme i sofaen. Når man kommer hjem fra jobb så er det jo deilig å få av seg dressbukser og bluser osv. Men vi har jo ofte gjester, går på fester og i selskaper, ut på middag - og da pynter vi oss såklart. Det holder for oss! Anonymkode: 45462...198 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Finn på en hobby eller et prosjekt sammen. Det har jeg og mannen min gjort innimellom. Vi holdt på ei stund med å lære oss å like rødvin, noe ingen av oss likte fra før, men tenkte at det burde voksne like. (Vi var 40+) Vi kjøpte en ny sort "hver" fredag, og så prøvde vi å se om vi likte den til middagen i helga. Var egentlig ganske morsomt, for det var mye vin som var helt grusom. 😂 Vi begynte å trene sammen et annet år. Begge hadde ikke jogget på 10-15 år, så det var å starte fra bunnen av. Å etter hvert få "runners high" sammen med mannen min var ganske pirrende for forholdet. (Og felles dusj etterpå) Så hadde vi et prosjekt med å finne ukjente plasser i nærområdet å gå tur. Tok fram kartet og fant veier, fjelltopper og steder å utforske. Vi er ikke topptur-folk, men det ble etter hvert at vi ville opp på plasser vi for eksempel så da vi var ute og kjørte. "Der oppå må det være god utsikt! Skal vi gå dit neste helg?" "For en fin foss! Den må vi se nærmere på neste helg?" Et annet år så kjøpte vi oss kajakker for å kunne padle sammen. Ingen av oss hadde gjort det før heller, så det ble litt klabb og babb, men nå er de i bruk hver sommer. Hadde vi bodd i nærheten av en by, så ville nok prosjektene vært annerledes, som å finne et nytt spisested, se etter gatekunst, lete opp et kulturelt tilbud ingen av oss egentlig ville ha valgt for å se om vi liker det etc. Hadde vært morsomt å ta med mannen min på opera, bare for å se hva vi hadde greid å gjennomføre det. Anonymkode: 209f9...782 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 Jeg eier ikke en joggebukse en gang. Treningsklær ja men da trener jeg. Jeg liker å føle meg fin for meg selv. Så jeg liker å gjøre meg fin. Ikke stivpyntet til hverdags nei. Men liker å ha på meg en fin topp. Dongeribukse. Smykker. Fin på håret. Jeg er fornøyd med meg selv så jeg bruker bare maskara til hverdags. Anonymkode: eaa0e...542
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg eier ikke en joggebukse en gang. Treningsklær ja men da trener jeg. Jeg liker å føle meg fin for meg selv. Så jeg liker å gjøre meg fin. Ikke stivpyntet til hverdags nei. Men liker å ha på meg en fin topp. Dongeribukse. Smykker. Fin på håret. Jeg er fornøyd med meg selv så jeg bruker bare maskara til hverdags. Anonymkode: eaa0e...542 Altså jeg pynter meg ikke for mannen. Men for meg selv. Føler jeg meg bra så e jeg i en helt annen plass i tankene også. Da er alt mye bedre. Vi har å voksne barn. Anonymkode: eaa0e...542 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 Vi har vel i grunn aldri pyntet oss «for hverandre». De første datene var på skog og fjellturer i vanlig turtøy. I tillegg har vi kjent hverandre siden barneskolen. Man må jo strengt tatt ikke pynte seg for å bevare romantikk Anonymkode: 89d80...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Finn på en hobby eller et prosjekt sammen. Det har jeg og mannen min gjort innimellom. Vi holdt på ei stund med å lære oss å like rødvin, noe ingen av oss likte fra før, men tenkte at det burde voksne like. (Vi var 40+) Vi kjøpte en ny sort "hver" fredag, og så prøvde vi å se om vi likte den til middagen i helga. Var egentlig ganske morsomt, for det var mye vin som var helt grusom. 😂 Vi begynte å trene sammen et annet år. Begge hadde ikke jogget på 10-15 år, så det var å starte fra bunnen av. Å etter hvert få "runners high" sammen med mannen min var ganske pirrende for forholdet. (Og felles dusj etterpå) Så hadde vi et prosjekt med å finne ukjente plasser i nærområdet å gå tur. Tok fram kartet og fant veier, fjelltopper og steder å utforske. Vi er ikke topptur-folk, men det ble etter hvert at vi ville opp på plasser vi for eksempel så da vi var ute og kjørte. "Der oppå må det være god utsikt! Skal vi gå dit neste helg?" "For en fin foss! Den må vi se nærmere på neste helg?" Et annet år så kjøpte vi oss kajakker for å kunne padle sammen. Ingen av oss hadde gjort det før heller, så det ble litt klabb og babb, men nå er de i bruk hver sommer. Hadde vi bodd i nærheten av en by, så ville nok prosjektene vært annerledes, som å finne et nytt spisested, se etter gatekunst, lete opp et kulturelt tilbud ingen av oss egentlig ville ha valgt for å se om vi liker det etc. Hadde vært morsomt å ta med mannen min på opera, bare for å se hva vi hadde greid å gjennomføre det. Anonymkode: 209f9...782 Denne var fin ❤️ Skal jeg ta med meg om jeg møter noen en dag. Anonymkode: 1c3d1...957
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 Vi har på pent tøy på jobb og bytter til comfy klær når vi kommer hjem. Men vi er i småbarn-fasen. Det positive med comfy klær er at det er lett å ta av 😉 Anonymkode: 9b069...d40
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 For kvinner finnes det jo masse myke, fine og komfortable klær. Google loungewear. Masse myke og gode kjoler å få kjøpt også. Dårligere utvalg for menn, kanskje. Med jeans med stretch og en tynn, fin genser? Jeg eier ikke en sånn tradisjonell joggebukse eller tights, men har mye fint loungewear. Anonymkode: 2ecf3...e88
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 Jeg og kjæresten digger å ha på koseklær hjemme. Føler ikke antrekk hjemme påvirker noe. Møtte han ute til lunsj i går og da var det kort skjørt, høye boots og halvgjennomsiktig genser. Hjemme skal vi ha det komfortabelt og slappe av. Tok på skjørtet og bootsene for kveldskos da🤭 Anonymkode: a5ed1...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 Som flere sier så skifter vi også til praktiske klær når vi kommer hjem fra jobb. Vi er begge varm av oss, så han har på seg shorts og tskjorte, jeg har tskjorte og skjørt eller en treningsshorts. Jeg går ikke ut av huset slik, men mindre jeg skal trene/fjelltur/jobbe ute. Vi har gjester, drar på middager, konserter, ut å spise og feiringer hit og dit. Da pynter vi oss for hverandre vil jeg si. Jeg tar på undertøy han liker, lar han se meg i det når vi ordner oss, velger en kjole jeg vet han liker, han gjør det samme. Spør meg om jeg liker det han har på seg osv. Ofte river vi det av halvveis og har sex inntil vasken på badet før vi fortsetter å gjøre oss klar. Han setter på musikk, vi tar oss en øl eller cider. Koser oss i hverandres selskap før vi skal ut. Vi har mye deilig sex, stort sett daglig. Gjerne flere ganger for dag om det faller seg slik. Ingen av oss kan klage på at det er kjedelig, men tviler på det er klærne og pyntingen som gjør det 😅 Vi elsker hverandre og begjærer hverandre. Anonymkode: e2e25...d76 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 Er ikke lett å pynte seg for hverandre hjemme, her driver vi med et eller annet hele tida. Om ikke annet å lage mat og bære ved, da må man ha praktiske klær som tåler litt. Men føler ikke det påvirker forholdet, det er andre ting i fokus. Anonymkode: 8913f...b82
Kmff20 Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn på en hobby eller et prosjekt sammen. Det har jeg og mannen min gjort innimellom. Vi holdt på ei stund med å lære oss å like rødvin, noe ingen av oss likte fra før, men tenkte at det burde voksne like. (Vi var 40+) Vi kjøpte en ny sort "hver" fredag, og så prøvde vi å se om vi likte den til middagen i helga. Var egentlig ganske morsomt, for det var mye vin som var helt grusom. 😂 Vi begynte å trene sammen et annet år. Begge hadde ikke jogget på 10-15 år, så det var å starte fra bunnen av. Å etter hvert få "runners high" sammen med mannen min var ganske pirrende for forholdet. (Og felles dusj etterpå) Så hadde vi et prosjekt med å finne ukjente plasser i nærområdet å gå tur. Tok fram kartet og fant veier, fjelltopper og steder å utforske. Vi er ikke topptur-folk, men det ble etter hvert at vi ville opp på plasser vi for eksempel så da vi var ute og kjørte. "Der oppå må det være god utsikt! Skal vi gå dit neste helg?" "For en fin foss! Den må vi se nærmere på neste helg?" Et annet år så kjøpte vi oss kajakker for å kunne padle sammen. Ingen av oss hadde gjort det før heller, så det ble litt klabb og babb, men nå er de i bruk hver sommer. Hadde vi bodd i nærheten av en by, så ville nok prosjektene vært annerledes, som å finne et nytt spisested, se etter gatekunst, lete opp et kulturelt tilbud ingen av oss egentlig ville ha valgt for å se om vi liker det etc. Hadde vært morsomt å ta med mannen min på opera, bare for å se hva vi hadde greid å gjennomføre det. Anonymkode: 209f9...782 For et fint forhold dere har🥹 Inspirerende!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #16 Skrevet 26. september 2024 Men hva legger du i å "ikke pynte seg"? Her er det fritidsklær etter jobb og i helg. Men pene og rene klær, bare mer praktisk med tanke på matlaging, hage, og sofatid. Når jeg har vært ute av huset vasker jeg ikke av sminke før sengetid, men sminker meg heller ikke for en søndag hjemme. Begge dusjer daglig, og holder alt av hårvekst sånn passe på stell. Tar en runde på håret samtidig med tannpuss på morgenen. Spiser vi en bedre middag hjemme en lørdags kveld er det i fritidsklær og uten sminke. Men går vi ut og spiser (prøver å få til det en gang i uka) så pynter vi oss tilsvarende som når vi går ut med andre. Eller er det mer "kvalitetstid sammen" du egentlig tenker på? Da støtter jeg innlegget over; gjør noe nytt sammen. Vi tok opp barndomslærdom (for begge) om å sanke mat i naturen, og har hatt mange fine turer nå sensommeren, og fryser full av bær og sopp. Vi har prøvd oss på stolpejakt. Eller drar til et nytt sted og bader en fin sommerdag. Tar gjerne en helg på SPA hotell eller weekendtur ut av Norge. Vi er vintinteressert fra før, men kan bruke en kveld en helg på dypdykk i et vinområde, eller drar på vinsmaking. Vi har hage og prosjekter i huset, lager lister, og jobber sammen. Selv det å rydde garasje har blitt en mars-tradisjon, der vi får lav sommersol inn, åpner to øl, og jobber oss gjennom vinterens rot. Har vært sammen 25 år, og akkurat dette med å stadig fornye oss litt, og finne på ting sammen, er veldig viktig for oss. Og jeg merker også at forholdet er bedre (som i veldig bra) når vi er i slike perioder. Anonymkode: ccf03...b97
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #17 Skrevet 26. september 2024 den eneste "pynten" jeg trenger er glimtet i øynene til mannen når han ser på meg, da blir jeg som gele inni meg.. Da driter jeg i om han har på dress eller en utvasket shorts Anonymkode: a687d...bae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå