AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Jeg står virkelig ovenfor et dilemma her -> hva ville du gjort i denne situasjonen? Flytte til kjæresten som bor 2/3 timer unna + familie og nære venner bor like i nærheten av han, eller be han flytte til meg, der han ikke kjenner noen? Ekstra informasjon dersom ønskelig: -25 år -Flyttet hit pga en annen gutt, ble fort slutt -Jobber fullt - Ikke vanskelig for han å få jobb her Anonymkode: e617c...c26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Du flytter. Eneste som knytter deg til stedet du bor er jobb og eks. Anonymkode: 0d431...6d4 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Hvor interessert er du egentlig? Du virker lunken. Anonymkode: 60d13...ca8
Fant80 Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Du har egentlig bestemt deg. Du sier egentlig at han skal flytte. Du har jo allerede peilet ut jobber til han?
Hactar Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Forstår jeg deg rett at både hans og ditt nettverk er i nærheten av der han bor? Hvordan er jobbmulighetene dine der, da?
BobbySocks Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 Så vennene dine er der han bor? Egentlig vil du bare at han skal flytte til deg for å bevise at han elsker deg høyt nok til å ofre alt? 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 Hadde delvis samme situasjon. Vi ble enig om at den som får jobb først flytter. Han endte opp med å flytte til meg. Var mye bedre sjanser for han å få jobb her enn for meg der han bodde. Dette er nå 3 år siden og det har funka kjempe fint. Snakk sammen og bli enig dere i mellom, ikke bestem ditt eller datt Anonymkode: 08734...f6d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 Da jeg traff han jeg har vært med i 20 år nå så var ingenting annet enn å være med han viktig, og han følte det samme. Så vi flyttet etter hverandre i inn- og utland, alt etter muligheter som dukket opp. Bodde et år i en storby der vi ikke kjente en person i de vi flyttet over, og all familie var en dyr flytur unna. Det er jo noe av det som er flott med å være ung å fri - så hva med å bare reise ut og gjøre noe helt annet, og se om livet som samboer er noe for dere? Ingen har egentlig rett eller feil, uansett hvor mange venner man kan telle. Føler man ikke nok for den andre til å flytte, så er mulig ikke kjærligheten der? Anonymkode: e074b...5db 1
Hateridioter Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 Den som har lyst til å flytte, ingen skal "tvinges".
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 Det er ingen fasit. Ingen «bør» noe som helst. Det må komme fordi dere ønsker det. Her flytter kjæresten min med barn hit etterhvert. Men det er fordi han savner å bo her og både familie, jobb og venner er her. Alt han mangler er meg og jeg verken vil eller kan flytte dit han bor pga min livssituasjon og det har han visst fra første chat. Han var klar på at han var villig til å flytte om det gikk rett vei med oss da han egentlig ikke trives noe særlig der han bor. Anonymkode: ac681...d54
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 Hvis det kun er jobb som knytter deg til stedet du bor nå, så flytter du. Hvis du får jobb på hans hjemsted da. Se for deg at det blir dere to, at dere får barn osv. Da er hans nettverk/familie gull. Kommer du opprinnelig fra det stedet han bor? Hvor har du familie og gamle venner? Liker du familien og vennene hans? Hvor får dere mest for pengene om dere ønsker å kjøpe bolig? Og sist, men ikke minst, tror du han evt er villig til å flytte? Dere har vel pratet om det? Anonymkode: 51123...40a 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det kun er jobb som knytter deg til stedet du bor nå, så flytter du. Hvis du får jobb på hans hjemsted da. Se for deg at det blir dere to, at dere får barn osv. Da er hans nettverk/familie gull. Kommer du opprinnelig fra det stedet han bor? Hvor har du familie og gamle venner? Liker du familien og vennene hans? Hvor får dere mest for pengene om dere ønsker å kjøpe bolig? Og sist, men ikke minst, tror du han evt er villig til å flytte? Dere har vel pratet om det? Anonymkode: 51123...40a TS her:). Jeg kommer bare ett steinkast fra der han bor, og familien min bor der i tillegg:). Familien hans og vennene hans er koselige alle sammen, men jeg tenker jo å besøke familien min/venner om det er han som flytter - gjør det fra før av! Han forteller selv at han er flyttbar Anonymkode: e617c...c26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 Fant80 skrev (4 timer siden): Du har egentlig bestemt deg. Du sier egentlig at han skal flytte. Du har jo allerede peilet ut jobber til han? TS her. nei da, jeg har ikke det. Menn er ettertraktet i helsevesenet, hvertfall i psykiatrien, det var derfor jeg sa det på den måten:) Anonymkode: e617c...c26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 BobbySocks skrev (2 timer siden): Så vennene dine er der han bor? Egentlig vil du bare at han skal flytte til deg for å bevise at han elsker deg høyt nok til å ofre alt? Familie og venner er der han bor ja - og jeg vet at han hadde flyttet hit for meg, så jeg trenger ikke overbevisning til noe som helst Anonymkode: e617c...c26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 Hactar skrev (2 timer siden): Forstår jeg deg rett at både hans og ditt nettverk er i nærheten av der han bor? Hvordan er jobbmulighetene dine der, da? Stemmer! jeg jobber i helsevesenet, så det er fine muligheter - det er bare det at de legger ut stillinger som tilsvarer 16,55%,- 66,99% stillinger, og ikke 100%, som jeg ønsker. Anonymkode: e617c...c26
ValarMorghulis Skrevet 26. september 2024 #16 Skrevet 26. september 2024 Men hvorfor er dette i det hele tatt et dilemma? Ut i fra det du skriver så er det jo helt åpenbart at det er du som i utgangspunktet bør flytte. Hva er årsaken til at du tenker at kjæresten din bør flytte til en plass han ikke kjenner noen, når dere begge har et nettverk der han bor? 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #17 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor interessert er du egentlig? Du virker lunken. Anonymkode: 60d13...ca8 Jeg er villig til å ofre det meste for han. Anonymkode: e617c...c26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #18 Skrevet 26. september 2024 Skjønner ikke at det er noe spørsmål engang. Du flyttet dit du bor nå pga en eks du ikke lenger er sammen med, og har egentlig ikke noe annen grunn til å bo der - i tillegg til at du kan få jobb hvor som helst. Hvorfor skal du dra ham til et sted ingen av dere har noe nettverk? Anonymkode: 633d3...629 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #19 Skrevet 26. september 2024 ValarMorghulis skrev (Akkurat nå): Men hvorfor er dette i det hele tatt et dilemma? Ut i fra det du skriver så er det jo helt åpenbart at det er du som i utgangspunktet bør flytte. Hva er årsaken til at du tenker at kjæresten din bør flytte til en plass han ikke kjenner noen, når dere begge har et nettverk der han bor? Fordi egentlig innerst inne, så er jeg ikke veldig interessert i å flytte tilbake der jeg bodde.. Jeg trives veldig godt her. Jeg spør her for å bli klokere sammen, høre andre sine meninger. Anonymkode: e617c...c26
Hactar Skrevet 26. september 2024 #20 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi egentlig innerst inne, så er jeg ikke veldig interessert i å flytte tilbake der jeg bodde.. Jeg trives veldig godt her. Jeg spør her for å bli klokere sammen, høre andre sine meninger. Anonymkode: e617c...c26 Sånn når du lister opp nettverk, jobbmuligheter og familie, så virker det "fornuftige" valget å være at du flytter. Men det er bare de ytre rammene, og sier ikke alt om potensialet for å trives. Så hvis han har lyst til å flytte, og du ikke, er det ikke noe i veien for at han flytter. Det trenger ikke være en permanent løsning, heller. Dersom dere ønsker barn i fremtiden, kan det være du ser annerledes på å bo nærmere familien, men det kan dere finne ut til den tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå