AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Datter har noen diagnoser som bla gjør henne litt stille og sjenert, samt at hun er konfliktsky. Her sist helg hadde hun en avtale med han, at hun skulle til han, men så avlyste han dette, for det viste seg at han skulle ha fest hjemme. Først reagerte hun ikke, for hun trodde det var kun gutter, men så kom det frem at det var invitert endel jenter også. Hun spurte derfor om ikke hun kunne komme også, men da sa han nei?! Uten å gi en ordentlig forklaring. Når hun sa hvordan hun følte det, og at hun ble usikker og lei seg, og at hun nå satt alene hjemme og var lei seg, så svarte han bare: Jeg forstår det, og ikke noe mer.. Men hun velger fremdeles å være med han, greien nå er at han har vært syk(??) hele uken. Dette er ikke noe nytt, jeg aner ikke hvor mange ganger han har avlyst fordi han plutselig heller skal være med kompiser. Jeg føler at hun bare er et tidsfordriv når han ikke har noe bedre å ta seg til.. Jeg får så vondt av henne og jeg har snakket med henne om det flere ganger. Fortalt hvordan er ekte kjæreste skal være, at han skal sette henne først, og at en ekte kjæreste alltid har lyst til å bruke tid med henne. Jeg har brukt mannen min og meg som eksempel, da mannen alltid setter meg først, og henne da hun er som en datter for han. Mannen har også snakket med henne om dette, for han er rasende på den gutten.. Jeg/vi mener ikke at han ikke skal treffe kompiser ol, bare for å ha sagt det. Hun har ikke engang truffet dem.. Anonymkode: a345f...0c1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Si sannheten. Det blir aldri de to. Da hadde han introdusert henne. Anonymkode: 0798a...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Denne lå jo her forrige uke også, di fikk mange svar Anonymkode: b9053...1e8 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Hvor mange innlegg skal du skrive om det samme? Anonymkode: 7bd6b...ec7 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Jeg ville brukt tid på å bygge henne opp. Hjelpe/betale for coach, pt, psykolog etc.. Jo mer du sier om han, jo mer vil hun tviholde på han Anonymkode: 7b073...135
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Denne lå jo her forrige uke også, di fikk mange svar Anonymkode: b9053...1e8 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mange innlegg skal du skrive om det samme? Anonymkode: 7bd6b...ec7 Beklager, men jeg har aldri skrevet om dette før? Anonymkode: a345f...0c1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 Hva med å oppfordre henne til å finne på ting og treffe andre, når han uansett ikke har tid til henne eller prioriterer henne. Hvis han ikke vil være med henne, men ha fest med andre venner hjemme, så kan jo hun stikke ut med sine venner? Kanskje hun treffer en ny som behandler henne bedre, om hun bare kommer seg ut litt og ikke sitter hjemme og venter på han. Ikke snakk ned han. Da blir det lett oppfattet som at dere ikke stoler på hennes evne til å ta egne valg, og mer trass i å fortsette å være sammen med han fordi dere ikke liker det. Vær heller støttende, og oppfordre henne til å leve livet sitt også når han ikke har tid. Anonymkode: 694c6...0ab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Beklager, men jeg har aldri skrevet om dette før? Anonymkode: a345f...0c1 Joda det har du Anonymkode: 4821a...c6c 1
Lorieen Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Beklager, men jeg har aldri skrevet om dette før? Anonymkode: a345f...0c1 Du skrev et identisk innlegg forrige uke. Tråden din fikk mange svar. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 På den annen side kan det jo være at han har en vennegjeng med barndomsvenner, som består av begge kjønn. Og at han har avtalt å treffe dem uten at noens kjærester er med. Det trenger ikke være sånn at han ikke vil hun skal møte dem. Det bare passet ikke i den settingen. Og i og med at hun er stille og sjenert, så kan det være at de seg mellom egentlig er enige om at han ikke tar henne med når han møter kompiser. Ut fra din fremstilling høres han ut som en drittsekk. Men det kan jo være dere som er overbeskyttende og tolker situasjoner feil også. Anonymkode: 694c6...0ab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 Send hun på folkehøyskole langt unna, så har hun nok glemt han etter et år. Anonymkode: 3ebb2...b38 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 Han er sjuk hele uka....tid nok for ham til å sjekke seg for kjønnssykdommer. Anonymkode: 8b9bf...6cb
Brunhilde Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Denne lå jo her forrige uke også, di fikk mange svar Anonymkode: b9053...1e8 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mange innlegg skal du skrive om det samme? Anonymkode: 7bd6b...ec7 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Beklager, men jeg har aldri skrevet om dette før? Anonymkode: a345f...0c1 Ikke det? Har du kopiert problemstillingen fra denne tråden da?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg får så vondt av henne og jeg har snakket med henne om det flere ganger. Fortalt hvordan er ekte kjæreste skal være, at han skal sette henne først, og at en ekte kjæreste alltid har lyst til å bruke tid med henne. Jeg har brukt mannen min og meg som eksempel, da mannen alltid setter meg først, og henne da hun er som en datter for han. Mannen har også snakket med henne om dette, for han er rasende på den gutten.. Jeg/vi mener ikke at han ikke skal treffe kompiser ol, bare for å ha sagt det. Hun har ikke engang truffet dem.. Har du snakket med henne om hvordan hun setter grenser overfor andre? Om å respektere seg selv og være glad i seg selv og ikke la seg tråkkes på? Om hennes verdi? Og at man ikke må akseptere hva som helst av oppførsel av andre? Anonymkode: 2180d...488
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 Ts her. Se der ja, jeg hadde laget en tråd!🙈 Jeg har en hodeskade etter en ulykke for et år siden, og noe av det som plager mest, et hukommelsen, eller mangelen på den. Så beklager til alle, det var ikke meningen. Anonymkode: a345f...0c1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #16 Skrevet 27. september 2024 Jeg hadde snakket med henne om det å sette grenser, og ha selvrespekt og ikke finne seg i å bli behandlet dårlig. Så ville jeg anbefalt henne å finne ut av om disse jentene på festen, bare er barndomsvenner eller "nye" veninner. Respektløst og ego og helt feil om kjærsten hennes ikke vil ha med henne på fest også. Og bare avlyse avtaler hele tiden og sette kompiser først, er ikke en god kjærste. Ville da opplyst henne at hun blir behandlet veldig dårlig av kjærsten sin og ikke et slikt forhold man bør ha. Så må hun få ta valget selv, men håpe hun tar til vett. Anonymkode: d8f9c...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå