Gå til innhold

Hvordan fikk du baby til å ta smokk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tips til hvordan vi kan få baby til å ta smokk? Hun bare brekker seg og dytter den ut med tungen. 

Anonymkode: 45661...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen tips til hvordan vi kan få baby til å ta smokk? Hun bare brekker seg og dytter den ut med tungen. 

Prøvde ulike typer smokk for å finne en baby likte fra tidlig av. 

Men uansett hva man gjør, så er det bare noen barn som ikke vil ta smokk. 

Anonymkode: 3458b...c81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alle smokker som er på begge mine, men de har ikke villet ha noen av dem 😅 

Så om din også nekter smokk får du se fordelen med at du slipper avvenning :babysmokk: 

Anonymkode: 94d19...d7a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde rundt 115 forskjellige smokker. Var helt desperat etter å gi puppene pause. Tok aldri smokk dessverre. Det er rett og slett ikke alle som tar smokk. 

Anonymkode: 7d234...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine bare tok den første jeg gav og var fornøyd med livet. 
nr 3 var det mye mer arbeid med. Brakk seg og ville ikke ha. Kunne gitt opp, men her var det legen som ville at hun skulle begynne av ulike grunner. Eneste hun godtok var mam-prematursmokk. Kan tenke meg st den var bedre fordi den ikke gikk så langt bak på tunga og ikke så massiv.

Anonymkode: c935d...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bare puttet smokken inn, og han sugde tak i den øyeblikkelig. Sutt, sutt, sutt. Den ble hans yndlingsting fra første øyeblikk, og endelig slapp puppene mine å bli såre av å bli brukt som smokk. Han hadde åpenbart et enormt suttebehov.

Noen barn er ikke glad i smokk og vil ikke ta den. Det kan også vise seg å være forskjellig reaksjon, avhengig av når man prøver. Prøver man på nytt en uke senere, kan barnet plutselig ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

To av mine bare tok den første jeg gav og var fornøyd med livet. 
nr 3 var det mye mer arbeid med. Brakk seg og ville ikke ha. Kunne gitt opp, men her var det legen som ville at hun skulle begynne av ulike grunner. Eneste hun godtok var mam-prematursmokk. Kan tenke meg st den var bedre fordi den ikke gikk så langt bak på tunga og ikke så massiv.

Anonymkode: c935d...94d

Samme erfaring. 

Min med kraftig brekningsrefleks tok kun den minste prematursmokken så test ut ulike størrelser. Du må sikkert på apotek for å få tak i den.

Anonymkode: 7e4b0...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 timer siden):

Vi bare puttet smokken inn, og han sugde tak i den øyeblikkelig. Sutt, sutt, sutt. Den ble hans yndlingsting fra første øyeblikk, og endelig slapp puppene mine å bli såre av å bli brukt som smokk. Han hadde åpenbart et enormt suttebehov.

Noen barn er ikke glad i smokk og vil ikke ta den. Det kan også vise seg å være forskjellig reaksjon, avhengig av når man prøver. Prøver man på nytt en uke senere, kan barnet plutselig ta den.

Samme her. Brukte minste av de vanlige fra MAM med vanlig silikonsmokk. Denne tror jeg: https://www.apotekhjem.no/mam-narresm-start-silk-neut0-2?gclid=Cj0KCQjwjNS3BhChARIsAOxBM6qMNfojapw4gYibReMoKsoAjxnpBugdhY762CU9Pt7vmX7PVn54o0EaAm-REALw_wcB

En ting jeg gjorde når hun egentlig helst ville sutte på puppen (men sov og var egentlig ferdig å amme) var at jeg lirket smokken inn mens hun fremdeles var koblet på puppen mens jeg koblet av puppen. Så det er verdt å prøve :)

Anonymkode: 46b69...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at de ofte tok smokken bedre når de lå på siden, så jeg støttet baby til å ligge på siden og gav smokk. Først da tok baby smokken! (Fast etter noen ganger sånn). La selvfølgelig babyen tilbake på rygg med engang. 

Nå er problemet å bli kvitt smokken 😅 

Anonymkode: dee30...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga opp. Det var i grunn veldig greit, for da slapp jeg avvenningen av smokken senere 😅 Jeg tok heller ikke smokk. 

Anonymkode: f3495...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn med smokk, hvorfor skal du tvinge henne? Vi fikk ikke eldste til å ta smokk, vi prøvde alt som fantes på markedet og tips og triks, men ikke sjans. Og gjett om jeg var glad for det senere! Prøvde aldri med yngste engang. Begge to var den typen som hang i puppen 24/7 i månedsvis, med kolikk og generelt ganske sure unger (ble heldigvis bedre så fort de lærte seg å gå). Hadde venninner med smokkebarn og det var ikke så enkelt å få dem til å slutte. 

Og så er det det typiske haibittet som kan oppstå... Vet ikke hva det heter, men det ligner et haibitt og er utrolig fælt - og unødvendig.

Anonymkode: f5765...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøve igjen litt i rykk og napp. Ingen av mine ville ha smokken før de var rundt 4 måneder.

Anonymkode: 0e6e0...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde til ulike tider, og ulike typer smokk. Men nei. De to første tok alle typene fra første forsøk. Men 3. Ville ikke ha. Uansett hva jeg prøvde. Nekta forsåvidt også flaske. Prøvde igjen jevnlig. Men nå er hun 1,5 år, og nå orket jeg ikke flere forsøk med den smokken. Det får bare være. Puppen var det eneste godkjente for hun desverre. Slitsomt der og da. Men jeg tenkte iallefall det for å finne motivasjon for å godta null smokk, en ting mindre å bruker penger på (smokker er jo svindyrt), også 1 ting mindre å huske på når en skal ut av huset. Også slipper avvenning av smokken. Vet dette er småting, og jeg skulle mye heller hatt en baby som tok smokk, enn å slippe disse tingene. Det gikk jo veldig fint med de to andre og ha smokke. Men sånn en liten mager trøst 😅

Anonymkode: d07d9...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 22.59):

Prøv ulike typer.

https://byhappyme.com/no/smokker/6154-bibs-colour-str-1-0-6-mdr-rund-lateks.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=pmax&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwr9m3BhDHARIsANut04YMfNw7dF1w1LcO7_sokhPQRkdRyJE5k2L7ac79_8Ox6RE6D47dC7gaAjWUEALw_wcB&colors=235_110_97

Den endte vi på, prøvde mam og nuk før det. 

Anonymkode: d4a23...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 11.29):

Ikke begynn med smokk, hvorfor skal du tvinge henne? Vi fikk ikke eldste til å ta smokk, vi prøvde alt som fantes på markedet og tips og triks, men ikke sjans. Og gjett om jeg var glad for det senere! Prøvde aldri med yngste engang. Begge to var den typen som hang i puppen 24/7 i månedsvis, med kolikk og generelt ganske sure unger (ble heldigvis bedre så fort de lærte seg å gå). Hadde venninner med smokkebarn og det var ikke så enkelt å få dem til å slutte. 

Og så er det det typiske haibittet som kan oppstå... Vet ikke hva det heter, men det ligner et haibitt og er utrolig fælt - og unødvendig.

Anonymkode: f5765...3fc

Det tenkte jeg og, men så var babyen konstant urolig. Hvis jeg lot baby sutte på lillefingeren min så sovnet han hver gang. Ellers var vi våkne til 04 på morgenen. Fikk smokk etter 3 uker og fant endelig roen.

Hadde kolikk her også. 

Mine to eldste var samme, ingen har skader av smokken for vi sluttet da de var 1.5 og 2 år. 

Anonymkode: d4a23...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår førstefødte tok alle slags smokker og vår andrefødte tok ingen typer smokker😅 tror bare noen babyer ikke vil ha😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sutter på alt som kommer i nærheten av munnen, bortsett fra smokk. Blir gal 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, jeg fikk ikke til, med to barn 😅 Jeg tror også at det er bare slik at noen barn ikke vil ha. 

Anonymkode: 07660...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...