Gå til innhold

TRENGER HJELP TIL "MORSOMME" MALINGSFARGER

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt ny leilighet og den inneholder kjøkken, 2 stuer, 2 bad, 3 soverrom, walkingcloset, ganger selvfølgelig og alt er bare hvitt hvitt hvitt..

Jeg ønsker en morsom leilighet, men ikke "morsom" hvis dere skjønner, det skal ikke være sånn lilla, rød, grønn, gul, blå sånne knæsje farger som drar en rett tilbake til 1990-tallet. Er det noen av dere som har noen fine farger dere kan anbefale meg som dere er veldig fornøyd med i deres hjem? Sånn at det blir litt farge i tilværelsen? 🧡💛💚💙💜🤎..🤩

Anonymkode: a48d0...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med fargen green tea som jeg har i stua. Synes ellers det finnes veldig mange fine blånyanser.

Anonymkode: ffd6c...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fornøyd med fargen green tea som jeg har i stua. Synes ellers det finnes veldig mange fine blånyanser.

Anonymkode: ffd6c...d3b

Takk for svar :)  da skal jeg sjekke ut denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fargekoder i farten, men duse farger i rosa, gult og/eller blågrønt tror jeg kan passe deg. Et hav av fine farger å velge i, ta deg en tur innom en maleforretning og be om fargeprøver.

Anonymkode: 01ca6...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Kilden (💙) Den er liksom mørk når det er natt, og lys når det er dag. 

Anonymkode: d2205...6f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos jotun kan du sende inn bilder av leiligheten og hvilke møbler du skal ha. Hvilke farger du liker og hva du ser for deg. De svarer raskt😄 jeg gjorde det da vi kjøpte hus og skulle male tidligere i år, og fikk tips til alle rom. Er veldig fornøyd! Ville også ha glade farger og ikke hvitt. Måtte gi etter for noe beige på ungdomsrom siden de får velge selv😄 

gikk for treasure på stue og kjøkken, dusky peach i gangene. De endrer seg etter dagslyset. 
Soverommene og kontor blir i hule, antique green, nordic breeze, pale linden, marrakesh og sand, 

jeg maler tak og vegger i samme farger i alle rom, veldig fornøyd med det😄 

Anonymkode: f539b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Fargerikes farger istedet for Jotun sine, for jeg liker klare farger bedre enn de støvete og dempede til Jotun.

Og har ulike farger i hvert rom, noe jeg synes er både fint og gøy. At det er forskjellig stemning i hvert rom. Men fargene henger såklart sammen, og mye går igjen i detaljer og tilbehør. 

Hos meg er det rosa, lilla og fersken som er hovedfargene. Og vegger, lister og karmer har lik farge. I taket har jeg variert med tapet og maling

Anonymkode: 67886...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt å flytte inn først, bruke inspirasjon fra internett/Instagram, og se hvordan lyset er og hvordan du bruker rommene før du går amok med farger :)

Anbefaler også å gå på en skikkelig malebutikk, og se på farge viften/fargekartet. Da kan du mikse og matche på en helt annen måte, med mye større utvalg av farger. Butikken kan blande omtrent hva som helst ut fra viftene. 

Du kan også se på litt andre malingsmerker enn det som kanskje er vanligst i Norge, feks Farrow and Ball eller File under Pop, for å få inspirasjon/fargekart :)

Har du penger som du vil svi av kan du jo også bruke en interiør/fargekonsulent :)

Anonymkode: c535d...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for svar :) jeg har fått mange fine fargeforslag så nå skal jeg sjekke ut rom for rom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...