AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #1 Del Skrevet 25. september 2024 Om en måned har jeg time til koloskopi. Det er det siste som gjenstår av undersøkelser jeg har tatt. Har begynt å slite med oppblåst mage for 2 år siden og har tenkt på å gå til lege for det alle de årene. Men jeg har ikke helt kontroll når det begynte egentlig. Det økte vel i takt med overvekten. Har lagt på meg mye de siste 3 årene. Timen til undersøkelsen nærmer seg og jeg har fått knekken. Jeg er konstant anspent og bekymret for hva de kommer til å finne inne i magen min. Nå er jeg så langt nede at jeg måtte ta meg fri fra jobb i går. Har angst fra før så er vant med det, men likevel. Jeg har altså ingen andre symptomer ellers. Gravid mage og forstoppelse innimellom. Gravidmagen er der hele tiden, uavhengig av hva jeg spiser eller drikker. Kan disse symptomene alene være kreft i tarmen? Eller MÅ det være flere symptomer for at det skal være kreft? Noen som selv har hatt kreft i tarmen eller kjenner noen som har hatt? Anonymkode: 09798...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #2 Del Skrevet 25. september 2024 Det er jo ikke rart at magen din har blitt større når du har lagt på deg mye? Anonymkode: 3531c...348 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #3 Del Skrevet 25. september 2024 Det høres virkelig ikke ut som kreft ❤️ Anonymkode: fccb3...aaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #4 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke rart at magen din har blitt større når du har lagt på deg mye? Anonymkode: 3531c...348 Den er liksom annerledes stor hvis du skjønner. Den buler ut som om jeg er 6 mnd på vei! Men når jeg sitter så valker den seg jo, men når jeg står oppreist så ser det ut som det er en typisk gravid mage. Vet jo at overvekten kan ha en del å si, så prøver for harde livet å gå ned noen kg, men er så sykt vanskelig. ts Anonymkode: 09798...49b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Den er liksom annerledes stor hvis du skjønner. Den buler ut som om jeg er 6 mnd på vei! Men når jeg sitter så valker den seg jo, men når jeg står oppreist så ser det ut som det er en typisk gravid mage. Vet jo at overvekten kan ha en del å si, så prøver for harde livet å gå ned noen kg, men er så sykt vanskelig. ts Anonymkode: 09798...49b Da har du mest sannsynlig eplefasong, og den kommer til å være der til du klarer å gå ned. Anonymkode: 3531c...348 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Del Skrevet 25. september 2024 Er den hard også?.. Min har vært det den siste tiden, spesielt øverst. Flere har spurt om jeg er gravid. Legen har sagt at noen bare er mer oppblåst enn andre. Anonymkode: 131cd...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #7 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres virkelig ikke ut som kreft ❤️ Anonymkode: fccb3...aaa Hva er symptomene på kreft da? Anonymkode: f3129...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #8 Del Skrevet 25. september 2024 Gluten eller laktose.. Anonymkode: 38dd1...e2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #9 Del Skrevet 25. september 2024 Sånn mage har jeg også, og den kommer når jeg går opp i vekt. Akkurat som menn 50+ mage, bulende gravidmage. Noen av oss lagrer bare fett på den måten der. Anonymkode: 87985...15a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Del Skrevet 26. september 2024 Typiske symptomer ved tarmkreft er blod i avføring og uforklarlig vektnedgang. Fint du får det sjekket ut, men det er ikke noe poeng å bekymre seg for noe som tross alt er veldig lite sannsynlig. Anonymkode: 6b827...c4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg har tarmkreft, og hadde strengt tatt ikke symptomer i det hele tatt før den var langtkommen. Jeg hadde en god del luft i magen, men ingen gravidmage (som jeg kan huske i hvert fall). Anonymkode: e3150...7d0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den er liksom annerledes stor hvis du skjønner. Den buler ut som om jeg er 6 mnd på vei! Men når jeg sitter så valker den seg jo, men når jeg står oppreist så ser det ut som det er en typisk gravid mage. Vet jo at overvekten kan ha en del å si, så prøver for harde livet å gå ned noen kg, men er så sykt vanskelig. ts Anonymkode: 09798...49b Hei, jeg har også en slik fasong, og magen blir uproposjonalt stor sammenlignet med resten av kroppen. I tillegg har jeg en stoffskiftesykdom som bidrar til at maten går sakte gjennom tarmen og gjør meg konstant oppblåst. Magen min er normal sammenlignet med kroppen når jeg har en BMI rundt 21,5. Går jeg opp et par kilo går de første kiloene rett til mageregionen. Anonymkode: 269e2...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 26. september 2024 #13 Del Skrevet 26. september 2024 Du bør se på kostholdet ditt, det er mye ulik mat som kan gjøre deg oppblåst i magen. Og som flere sier, overvekt setter seg ofte på magen. Hvis du har fått time til koloskopi, har du kanskje andre årsaker til det, enn kun oppblåst mage? Rart å få koloskopi kun pga det det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Del Skrevet 26. september 2024 FrkSolsikke skrev (21 minutter siden): Du bør se på kostholdet ditt, det er mye ulik mat som kan gjøre deg oppblåst i magen. Og som flere sier, overvekt setter seg ofte på magen. Hvis du har fått time til koloskopi, har du kanskje andre årsaker til det, enn kun oppblåst mage? Rart å få koloskopi kun pga det det? Nei, ingen andre symptomer. Men pga angsten min så ble jeg henvist. ts Anonymkode: 09798...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er den hard også?.. Min har vært det den siste tiden, spesielt øverst. Flere har spurt om jeg er gravid. Legen har sagt at noen bare er mer oppblåst enn andre. Anonymkode: 131cd...a3f Den er kjempehard å ta på ja. Det sa legen min og. Men jeg synes ikke det ser normalt ut å være så oppblåst hele tiden. Anonymkode: 09798...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. september 2024 #16 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den er liksom annerledes stor hvis du skjønner. Den buler ut som om jeg er 6 mnd på vei! Men når jeg sitter så valker den seg jo, men når jeg står oppreist så ser det ut som det er en typisk gravid mage. Vet jo at overvekten kan ha en del å si, så prøver for harde livet å gå ned noen kg, men er så sykt vanskelig. ts Anonymkode: 09798...49b Det er nesten garantert bare fett (kombinert med oppblåsthet pga feil kosthold!), når du skriver at du sliter med overvekt samtidig. Som regel legger vi kvinner (og menn) på oss først og fremst rundt midjen og magen. Der samler det seg, "det farlige bukfettet". Hvorfor er magefett farlig? Problemet med magefett er at det befinner seg i og mellom organene i buken som kan forårsake inflammasjon og metabolske forstyrrelser i kroppen som type 2 diabetes, kreft og hjerte- og karsykdommer.Sep 22, 2022 Magefett er svært farlig for overvektige - Volvat Volvat https://www.volvat.no › aktuelt › magefett-er-svart-farli... Endret 26. september 2024 av Million 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #17 Del Skrevet 26. september 2024 Men er magefett hardt når man står? Sliter med det samme. Anonymkode: e80f1...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #18 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er symptomene på kreft da? Anonymkode: f3129...f9b Blod i avføringen, dvs ikke ferskt, rødt blod ( friskt og rødt kommer gjerne fra hemoroider), og diaré. Det ts beskriver er ingen typiske symptomer på tarmkreft. Anonymkode: fd57e...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #19 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg har hatt tarmkreft og nei, jeg hadde verken stor eller oppblåst mage. Skjønner ikke hvorfor du tenker at det har noe med kreft å gjøre? At magen føles hard å ta på betyr bare at fettet ligger på innsiden av innvollene. Anonymkode: 45afe...68e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snikksnakk12 Skrevet 26. september 2024 #20 Del Skrevet 26. september 2024 Drikker du mye alkohol? Typisk å få sånn mage da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå