AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Jeg ble røykfri for 2 uker siden. Var en storrøyker 😔 Bruker nå plaster og tyggis. Gått veldig bra, tenkt lite på røyk. Lite abstinenser, bedre humør og følt meg bra. Første gang jeg har taklet det så bra, følt meg så ferdig med den dritten og hatt så stor motivasjon for å leve livet videre som røykfri. Men i dag, første dagen av uke 3 så ble alt veldig tøft. Leste om de 3ene - 3. dag, 3. uke og 3. måned tidligere i dag. Jeg våknet med angstanfall som jeg ikke helt klarte å roe ned, har hatt skikkelig sug som nok er psykisk, følt meg helt forvirret, rastløs, depressive og angst lignende følelser som hele tiden sniker seg inn osv. Vil noen dele erfaringer, tips, triks eller råd? Blir hele 3. uka så tøff? Anonymkode: 55af7...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Har du lasta ned appen slutta? Den er veldig fin motivasjon 😊 Anonymkode: b973b...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september Øk på med hjelpemiddel, kan vere att plasteret ikke er sterkt nok? Det er vel anbefalt og bruke sterkt nok plaster Du vil kjenne på angsten, depresjon og onde følelser. For min del så enda jeg opp med snus, brukte ikke hjelpemidler i det hele, så etter 6 måneder var jeg skikkelig ute å kjøre. Men snus hjalp for meg, er mye billigere, alle 1000 lappene jeg sparer, setter jeg nå i fond, OG det var en enorm booster for meg, å se bankkontoen vokse. Du har iallefall gredd deg veldig bra hittill, kanskje litt for bra, så når nedturen kommer, og det er jo helt naturlig, så blir det ett lite sjokk for deg, men det går over det og. Husk att det du gjør er så utrolig bra for drg og kroppen og helsen din, og det er så utrolig deilig å slippe å bruke så enormt mye penger på å ødelegge deg selv. Men att det innimellom blir grining og sårhet er desverre en ting av gamet, jeg gikk opp 12 kg fordi nettopp den biten spiste jeg bort. Du er uansett knallflink! Anonymkode: f578c...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september Hva var grunnen til at du ville slutte i utgangspunktet? Jeg har sluttet selv 2 år. Kan ikke huske at det var spesielt tungt lenger, men det var sikkert det innimellom. De positive effektene nå er feks at jeg føler meg veldig ren, kjenner lukt fra røykere, som føles skittent. Huden min mer mye finere, friskere farge. Bedre kondisjon. Ikke lenger kremting og slim om morgenen. Anonymkode: 43ae1...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Del Skrevet 25. september Vet ikke hvor motiverende det er, men personlig så tenkte jeg på at all den tiden jeg hadde gått røykfri var bortkastet om jeg skulle gi opp. Tenker du er over de tre vanskeligste ukene nå, og om du gir opp nå så vil du trolig gå gjennom de kjipe første dagene om og om igjen - eller så blir det bare bedre og bedre jo lenger du holder ut nå:) Anonymkode: e18f1...63f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #6 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva var grunnen til at du ville slutte i utgangspunktet? Jeg har sluttet selv 2 år. Kan ikke huske at det var spesielt tungt lenger, men det var sikkert det innimellom. De positive effektene nå er feks at jeg føler meg veldig ren, kjenner lukt fra røykere, som føles skittent. Huden min mer mye finere, friskere farge. Bedre kondisjon. Ikke lenger kremting og slim om morgenen. Anonymkode: 43ae1...821 Årsaken til at jeg vil slutte er enormt mange. Bedre helse både psykisk og fysisk, mer tid, bedre økonomi, mer frihet, bedre utseende, føle meg bedre, lettere å gå ned i vekt, mer balanse psykisk og fysisk osv osv. Ja, merker mange positive endringer allerede. Det er motiverende. Men i dag har det vært tøft. Men takk for påminnelsen 😃 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du lasta ned appen slutta? Den er veldig fin motivasjon 😊 Anonymkode: b973b...ab1 Skal laste den ned 😃 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Øk på med hjelpemiddel, kan vere att plasteret ikke er sterkt nok? Det er vel anbefalt og bruke sterkt nok plaster Du vil kjenne på angsten, depresjon og onde følelser. For min del så enda jeg opp med snus, brukte ikke hjelpemidler i det hele, så etter 6 måneder var jeg skikkelig ute å kjøre. Men snus hjalp for meg, er mye billigere, alle 1000 lappene jeg sparer, setter jeg nå i fond, OG det var en enorm booster for meg, å se bankkontoen vokse. Du har iallefall gredd deg veldig bra hittill, kanskje litt for bra, så når nedturen kommer, og det er jo helt naturlig, så blir det ett lite sjokk for deg, men det går over det og. Husk att det du gjør er så utrolig bra for drg og kroppen og helsen din, og det er så utrolig deilig å slippe å bruke så enormt mye penger på å ødelegge deg selv. Men att det innimellom blir grining og sårhet er desverre en ting av gamet, jeg gikk opp 12 kg fordi nettopp den biten spiste jeg bort. Du er uansett knallflink! Anonymkode: f578c...7ac Takk 🥰 Jeg har heldigvis gått ned i vekt. Vært veldig bevisst på kostholdet, nok vitaminer og mineraler samt tror tyggisen har hjulpet meg mye. Tror ikke det handler så mye om det fysiske suget, men mer det psykiske. Men må prøve å tenke litt som du skriver her og akseptere litt nedturer uten å få "panikk" 😅 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vet ikke hvor motiverende det er, men personlig så tenkte jeg på at all den tiden jeg hadde gått røykfri var bortkastet om jeg skulle gi opp. Tenker du er over de tre vanskeligste ukene nå, og om du gir opp nå så vil du trolig gå gjennom de kjipe første dagene om og om igjen - eller så blir det bare bedre og bedre jo lenger du holder ut nå:) Anonymkode: e18f1...63f Det motiverer helt klart. I tillegg å måtte gå igjennom alt på nytt, føle på det å mislykkes og håpløsheten. Det vil jeg virkelig ikke 😊 Ts Anonymkode: 55af7...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal laste den ned 😃 Gjør det, da ser du hva som har skjedd i kroppen siden du slutta å røyke, det hjelper på motivasjonen, pluss at du kan se hvor mye penger du har spart 💰 Anonymkode: b973b...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september Les Endelig ikke-røyker!! Anonymkode: eeedd...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forkjølajente Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Les Endelig ikke-røyker!! Anonymkode: eeedd...fd7 Den burde alle som skal slutte å røyke lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Les Endelig ikke-røyker!! Anonymkode: eeedd...fd7 Super bok 😃 Bare litt triggende når jeg først har sluttet. Ts Anonymkode: 55af7...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Super bok 😃 Bare litt triggende når jeg først har sluttet. Ts Anonymkode: 55af7...3d5 Vi kan umulig ha lest samme bok, den boken ga jo avsmak på sigaretter? Anonymkode: eeedd...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #12 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kan umulig ha lest samme bok, den boken ga jo avsmak på sigaretter? Anonymkode: eeedd...fd7 Jeg vet hva du mener og enig i det. Men samtidig var det også mye triggende for min del. Funket bedre som motivasjon til å ta steget å slutte/få motivasjon til å slutte. Hadde jeg kunne fjerne det som var triggende så hadde jeg gledelig lest boka igjen. Ts Anonymkode: 55af7...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #13 Del Skrevet 26. september For min del hjalp det å tenke at det ikke er krise om jeg tar en sigg, da følte jeg fremdeles at jeg hadde valget og at det ikke var tvang, og de fleste gangene jeg fikk lyst på en sigg valgte jeg å ikke ta den. I tillegg tenkte jeg at om jeg røk på en smell og tok en sigg, var det bare å kaste resten av pakken og fortsette prosessen. Etterhvert gikk det lengre og lengre tid før jeg røk på en smell, og til slutt var jeg helt røykfri. Å slutte cold turkey funket aldri på meg. Anonymkode: c43e7...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå