Gå til innhold

Innafor å gi en liten julegave til kollegaer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som har kveldsvakt på julaften?

Anonymkode: 9b597...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandie skrev (1 minutt siden):

Ja hvorfor ikke? Det hadde ihvertfall jeg synes var koselig :) 

Den ene er muslim,  usikker på om jeg kan gi gave til personen da?

Anonymkode: 9b597...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den ene er muslim,  usikker på om jeg kan gi gave til personen da?

Anonymkode: 9b597...80b

Det er strengt forbudt å gi julegaver til muslimer, dessverre. 

Anonymkode: e1fa4...5d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo få gave selv om man kanskje ikke feirer jul selv 😊 Syns det var en fin ide!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den ene er muslim,  usikker på om jeg kan gi gave til personen da?

Anonymkode: 9b597...80b

De fleste muslimer jeg kjenner elsker jul. Med mindre det er en svært konservativ person tror jeg ikke en julegave vil bli tatt ille opp. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den ene er muslim,  usikker på om jeg kan gi gave til personen da?

Anonymkode: 9b597...80b

Tror alle muslimer jeg kjenner ville blitt glad for en julegave selv de som ikke feirer jul. Du kan i alle fall ikke velge å ikke inkludere denne personen. En del feirer også jul, men også de som ikke gjør det forstår jo at dette er tradisjon for oss og mange vil sette pris på at vi «deler» denne med dem selv om de ikke er vant til det eller feirer selv. 

Anonymkode: e06ae...b5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror alle muslimer jeg kjenner ville blitt glad for en julegave selv de som ikke feirer jul. Du kan i alle fall ikke velge å ikke inkludere denne personen. En del feirer også jul, men også de som ikke gjør det forstår jo at dette er tradisjon for oss og mange vil sette pris på at vi «deler» denne med dem selv om de ikke er vant til det eller feirer selv. 

Anonymkode: e06ae...b5f

Du hadde jo f.eks helt sikkert ikke blitt fornærmet over å få delta på id-feiring eller fått mat/gave av noen som feirer det? 

Anonymkode: e06ae...b5f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig, men hvis det kommer som en overraskelse ville jeg presisert at det ikke var nødvendig å gi noe tilbake. 

Alltid pinlig når noen kommer med en gave du ikke er forberedt på og du ikke har noe i bakhånd, med mindre det er presisert. Men ellers er der jo en veldig hyggelig gest!

Anonymkode: 9083c...6a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller kjøpe en felles gave, for eksempel noe spiselig som for eksempel litt god sjokolade, frukt el. som de kan kose seg med på kveldsvakten?

Anonymkode: c57ae...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha kjøpt veldig personlige gaver i dette tilfellet. Er det stille på nattevakt hos deg? Hva med en eske med Ludo, Yatzy og noe godt å spise? Noe som ikke skal tas med hjem. Evt gi en god håndkrem eller noe annet småtteri. Generelt mener jeg at de fleste bør kutte ned litt på julegaver, men en liten overraskelse til nattevakter julaften er innafor. 

Anonymkode: 91289...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsevesenet, og hadde blitt super glad om en av mine kollegaer hadde gjort noe sånt! Kjør på!

Anonymkode: ad12b...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville ikke ha kjøpt veldig personlige gaver i dette tilfellet. Er det stille på nattevakt hos deg? Hva med en eske med Ludo, Yatzy og noe godt å spise? Noe som ikke skal tas med hjem. Evt gi en god håndkrem eller noe annet småtteri. Generelt mener jeg at de fleste bør kutte ned litt på julegaver, men en liten overraskelse til nattevakter julaften er innafor. 

Anonymkode: 91289...d3a

Kveldsvakt, ikke nattevakt.

Anonymkode: 9b597...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge den gaven er spiselig ville jeg blitt glad. Sjokolade helst. 

Hvis det er en kopp eller håndkrem hadde jeg ikke blitt like glad.. 

Anonymkode: 803ce...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...