Gå til innhold

Bruke vogn ved henting??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener: gjør det som må til for å få hverdagen til å gå opp.

Anonymkode: 525a1...83d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress, den turen på 15 min er ikke avgjørende for noe som helst 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt vogn i ditt eksempel. Tipper mange som klager på vognbruk kjører mye bil😄

Anonymkode: beb39...92c

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trille til min var 4, ellers måtte jeg gått 1 time før på morgenen, det orket jeg ikke. Fikk mange klager, men de fleste andre barna satt i sykkelvogn eller bil. Så jeg ser ikke forskjell, når en ikke har bil, er det veldig greit med vogn . 

Anonymkode: 98efe...6f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være mye bedre å bruke 15 minutter hjem, spise, hvile og deretter gå ut å leke noe lystbetont enn å bruke 45 minutter i transportetappe når begge er slitne og sultne😊

Anonymkode: beb39...92c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår treåring sitter i dobbelvogn med lillesøster, aldri tenkt over det :) Veldig greit på vei hjem fra bhg😊 

Anonymkode: 1d98b...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den om å gjøre det som er nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt. Hun er også kun tre, og har lekt og vært aktiv hele dagen. Hadde vært annerledes med en 5-6åring, og 15min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Helt greit. På ettermiddager handler alt om å overleve, jeg bruker heller vogn enn å risikere hyling og meltdown på vei hjem. De er jo trøtte etter barnehagen og en rolig stund i vogn er fint både for barna og slitne foreldre. 

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å tenke selv og å gjøre det som passer din familie. 

Anonymkode: 81cfa...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, må du virkelig ha godkjennelse fra kg for å bruke vogn til et barnehagebarn? 

Anonymkode: e137d...537

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What er ikke vogn greit nå?!? Har alltid med trille til vår 3 åring.. hun går ofte men blir sliten i beina når vi går på kjøpesenter/hel dag i byen/hjem fra barnehagen (ca 30min å gå når jeg går alene)

Anonymkode: e28cf...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Drit nå i hva andre mener. Gjør det som gjør hverdagen DIN enklere! Du er foreldren, ditt valg! 

En 3 åring kan helt fint sitte i vogn fra tid til annen ved behov. 

Anonymkode: 65882...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke vogn greit heller nå da. Guri.. 

Selvfølgelig kan ungen sitte i vogn de 15 minuttene hjem. 

Anonymkode: fcb56...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det på min som er snart 3. Både pga hun plustelig blir sliten men mest fordi det er så traffikert der vi går hjem fra barnehagen og hun liker ikke å måtte leie. Hun kan og finne på å bare ikke ville gå (vilje mer enn slitenhet) og bare legge seg ned og har ikke alltid tid til det når vi skal hjem og lage middag...

Anonymkode: 17408...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Hva er forskjellen på å kjøre bil og å trille barnet i vogn?

Anonymkode: 802a2...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke for f*** KG-brukere som skal bestemme hva som passer for dere? Drit i andre og bruk vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du må tenker jeg. Hadde treåringen i vogn på en ukes storbyferie. Storebror på 5 var ofte oppi der han også. Driter i om noen stusser. De kan både gå og løpe helt fint, men jeg orker ikke bære de når de blir slitne

Anonymkode: a0094...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...