AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Noen som har fått skriftlig advarsel av arbeidsgiver? Hva skjedde etterpå? Kan man regne med at arbeidsgiver er på vei til å bygge en oppsigelsessak? Anonymkode: 46c4f...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Fikk det for 20-22 år siden for overtredelse av reglement. Fikk beskjed om at den ville bli lagt i pers.mappen min, men fjernes etter x-antall år dersom ikke mer skjedde (husker ikke hvor mange år det var snakk om). Jobber fortsatt samme sted og har vært der i 24 år nå. Anonymkode: 565c0...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september Jeg har fått skriftlig advarsel for 4 år siden. Ikke pga hvordan jeg utfører jobben min, men fordi jeg fikk 14 dager karantene pga reise. Jobbet da hjemmefra hvilket de fleste gjorde under coronatiden. Jobber der fortsatt. Anonymkode: 594e7...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk det for 20-22 år siden for overtredelse av reglement. Fikk beskjed om at den ville bli lagt i pers.mappen min, men fjernes etter x-antall år dersom ikke mer skjedde (husker ikke hvor mange år det var snakk om). Jobber fortsatt samme sted og har vært der i 24 år nå. Anonymkode: 565c0...ce1 Glemte å skrive at det var samtale med leder og HR i forkant av advarselen, og vi ble vel på en måte enige om at advarsel var «passe» straff. Anonymkode: 565c0...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Del Skrevet 25. september Har fått muntlig advarsel ja. Blir lagt i mappen min. Blir aldri fjernet. Anonymkode: c3d85...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 25. september #6 Del Skrevet 25. september Hvis du har mulighet til en like bra jobb, og mener advarselen inneholder et fnugg av urettferdighet så si opp. En sånn der ting hefter med deg videre i bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Del Skrevet 25. september Fikk skriftlig advarsel, da jeg hadde kommentert noe på Facebook. Er 10år siden, jobber på samme plass enda Anonymkode: df9fe...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september Fikk det i 2002 i min første jobb fordi jeg hadde glemt at jeg hadde vakt en dag og kom 1 time for sent en annen i samme måned. Nå i ettertid tenker jeg at en muntlig advarsel hadde vært nok men det var sånn det var da. Seriøs arbeidsgiver da. Det hadde ikke noe med at jeg ikke gjorde en god jobb eller at det var personlig. Fortsatte å jobbe der i et år til, da jeg sa opp. Men mange ganger døgna jeg fordi jeg var livredd å forsove meg og komme for sent igjen. Anonymkode: f60fb...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Noen som har fått skriftlig advarsel av arbeidsgiver? Hva skjedde etterpå? Kan man regne med at arbeidsgiver er på vei til å bygge en oppsigelsessak? Anonymkode: 46c4f...899 En advarsel betyr ikke at arbeidsgiveren «bygger oppsigelsessak» men det betyr at du kan risikere oppsigelse om du ikke innretter deg etter advarselen. Vi kan ta noe så enkelt som å komme for sent; Hvis du kommer for sent gjentatte ganger vil arbeidsgiver kunne gi deg en muntlig tilrettevisning, starter på laveste nivå, ofte etter en muntlig samtale også. Du fortsetter å komme for sent, til tross for muntlig tilrettevisning. Dette medfører at arbeidsgiver gir deg en skriftlig advarsel. La oss si at du ikke tar advarselen til etterretning; og du fortsetter å komme for sent. Da kan du faktisk til syvende og sist risikere oppsigelse, fordi arbeidsgiver har beviselig gitt deg mange anledninger til å korrigere adferden din, uten at du evner å gjøre dette. Da bryter du kontrakten du har signert, og forholder deg ikke til arbeidsavtalen din. De færreste arbeidsgivere ønsker en slik sak: de vil nok bare at adferden som medførte advarsel, skal opphøre. Samtidig er det arbeidsgivers oppgave å tilrettevise og veilede ansatte, og å stille krav. Hvis du ikke er villig til å forholde deg til retningslinjer som er en del av kontrakten din (eksempelvis arbeidstid) - så må arbeidsgiver kunne ta affære. Tror du selv at din arbeidsgiver ønsker å bygge oppsigelsessaker mot deg..? Anonymkode: 72005...93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): En advarsel betyr ikke at arbeidsgiveren «bygger oppsigelsessak» men det betyr at du kan risikere oppsigelse om du ikke innretter deg etter advarselen. Vi kan ta noe så enkelt som å komme for sent; Hvis du kommer for sent gjentatte ganger vil arbeidsgiver kunne gi deg en muntlig tilrettevisning, starter på laveste nivå, ofte etter en muntlig samtale også. Du fortsetter å komme for sent, til tross for muntlig tilrettevisning. Dette medfører at arbeidsgiver gir deg en skriftlig advarsel. La oss si at du ikke tar advarselen til etterretning; og du fortsetter å komme for sent. Da kan du faktisk til syvende og sist risikere oppsigelse, fordi arbeidsgiver har beviselig gitt deg mange anledninger til å korrigere adferden din, uten at du evner å gjøre dette. Da bryter du kontrakten du har signert, og forholder deg ikke til arbeidsavtalen din. De færreste arbeidsgivere ønsker en slik sak: de vil nok bare at adferden som medførte advarsel, skal opphøre. Samtidig er det arbeidsgivers oppgave å tilrettevise og veilede ansatte, og å stille krav. Hvis du ikke er villig til å forholde deg til retningslinjer som er en del av kontrakten din (eksempelvis arbeidstid) - så må arbeidsgiver kunne ta affære. Tror du selv at din arbeidsgiver ønsker å bygge oppsigelsessaker mot deg..? Anonymkode: 72005...93a Takk for svar, til deg og andre! Det er ikke jeg som har fått advarsel, det er en kollega. Hun har fortalt dette selv. Noen mener nok at jeg ikke burde lage en tråd om dette på et forum når det ikke gjelder meg selv. Jeg syns likevel temaet i seg selv var interessant nok på generell basis til å lage en tråd. Jeg har ikke lang erfaring fra mange ulike arbeidsplasser, og vet ikke så mye om saker som dette. Anonymkode: 46c4f...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå