Gå til innhold

Sønnen min sa jeg slo han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 3 år og han er en trygg og god gutt.

Vi var ute på lekeplassen her vi bor og lekte sammen med andre barn og foreldre frem til det var på tide å ta kvelden.

Han ville ikke hjem og slo seg helt vrang. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa, så gikk bort og løftet han opp. Bar han hele veien hjem.

Alle som har hatt 3 åringer vet størrelse og hvor mye de evt sparker og vrir seg for å ikke bli båret.

I det vi gikk fra lekeplassen så begynner han å skrike: Slutt å slå meg, flere ganger. De andre voksne ble bare stående å se på oss der vi gikk.

Jeg har aldri slått han og kommer aldri til å gjøre det heller. Dette så jo de andre voksne at jeg ikke gjorde også.Han snakker mye om ett annet barn i bhg som slår mye, slår også sønnen min. Dette har ansatte i bhg bekreftet og de jobber med å få dette andre barnet til å slutte slå og klype.

Det jeg frykter er om barnet mitt går rundt og sier dette til andre, så kan jeg jo bli meldt til BV. 

Hvordan få en 3 åring til å ikke si sånne ting og kanskje få meg meldt til BV? 

Anonymkode: b757e...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en sønn på 3 år og han er en trygg og god gutt.

Vi var ute på lekeplassen her vi bor og lekte sammen med andre barn og foreldre frem til det var på tide å ta kvelden.

Han ville ikke hjem og slo seg helt vrang. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa, så gikk bort og løftet han opp. Bar han hele veien hjem.

Alle som har hatt 3 åringer vet størrelse og hvor mye de evt sparker og vrir seg for å ikke bli båret.

I det vi gikk fra lekeplassen så begynner han å skrike: Slutt å slå meg, flere ganger. De andre voksne ble bare stående å se på oss der vi gikk.

Jeg har aldri slått han og kommer aldri til å gjøre det heller. Dette så jo de andre voksne at jeg ikke gjorde også.Han snakker mye om ett annet barn i bhg som slår mye, slår også sønnen min. Dette har ansatte i bhg bekreftet og de jobber med å få dette andre barnet til å slutte slå og klype.

Det jeg frykter er om barnet mitt går rundt og sier dette til andre, så kan jeg jo bli meldt til BV. 

Hvordan få en 3 åring til å ikke si sånne ting og kanskje få meg meldt til BV? 

Anonymkode: b757e...000

De fleste vet at barn sier mye rart. Det skal litt mer til, som blåmerker på unormale steder

Anonymkode: da2b7...707

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De fleste vet at barn sier mye rart. Det skal litt mer til, som blåmerker på unormale steder

Anonymkode: da2b7...707

Han har jo blåmerker både her og der etter lek og fall. Det er ikke blåmerker på merkelige steder, heldigvis.

Jeg blir bare så bekymret for hva han kan finne på å si til andre i bhg.

Anonymkode: b757e...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har jo blåmerker både her og der etter lek og fall. Det er ikke blåmerker på merkelige steder, heldigvis.

Jeg blir bare så bekymret for hva han kan finne på å si til andre i bhg.

Anonymkode: b757e...000

Tror det er ganske normalt.

Har en jente som er tre år til jul, og hun har sagt det samme når hun har slått seg vrang.

Hun løper på det ene og det andre, snubler osv., så hun er naturligvis blå her og der.

Jeg tror ikke hun sier «mamma slår» i barnehagen, det tror jeg er en greie i affekt, men om hun sier det så tipper jeg de har sett lignende tendenser. Altså, kanskje sier hun «Ole slo meg» i barnehagen, men de ansatte sto og så at det ikke skjedde. Det samme med blåmerkene. De er jo på naturlige steder for en klumsete unge, og det er jo ikke sånn at hun ikke snubler og slår seg ofte i barnehagen heller.

Ville ikke brukt tid på å bekymre meg for noe sånt hvert fall😊

Anonymkode: c232c...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har en sønn på 3 år og han er en trygg og god gutt.

Vi var ute på lekeplassen her vi bor og lekte sammen med andre barn og foreldre frem til det var på tide å ta kvelden.

Han ville ikke hjem og slo seg helt vrang. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa, så gikk bort og løftet han opp. Bar han hele veien hjem.

Alle som har hatt 3 åringer vet størrelse og hvor mye de evt sparker og vrir seg for å ikke bli båret.

I det vi gikk fra lekeplassen så begynner han å skrike: Slutt å slå meg, flere ganger. De andre voksne ble bare stående å se på oss der vi gikk.

Jeg har aldri slått han og kommer aldri til å gjøre det heller. Dette så jo de andre voksne at jeg ikke gjorde også.Han snakker mye om ett annet barn i bhg som slår mye, slår også sønnen min. Dette har ansatte i bhg bekreftet og de jobber med å få dette andre barnet til å slutte slå og klype.

Det jeg frykter er om barnet mitt går rundt og sier dette til andre, så kan jeg jo bli meldt til BV. 

Hvordan få en 3 åring til å ikke si sånne ting og kanskje få meg meldt til BV? 

Anonymkode: b757e...000

Når barnet har sagt at en av foreldrene slått så har vi vært veldig nøye med å ikke avfeie barnets følelser rundt det. Et barn kan oppleve seg slått om du holder i mot det f.eks. Vi snakker mye om det "Oi, følte du jeg slo deg? Det var virkelig ikke meningen, det hadde mamma aldri gjort med vilje. Gikk det bra med deg?"

Anonymkode: 3f82b...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har en sønn på 3 år og han er en trygg og god gutt.

Vi var ute på lekeplassen her vi bor og lekte sammen med andre barn og foreldre frem til det var på tide å ta kvelden.

Han ville ikke hjem og slo seg helt vrang. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa, så gikk bort og løftet han opp. Bar han hele veien hjem.

Alle som har hatt 3 åringer vet størrelse og hvor mye de evt sparker og vrir seg for å ikke bli båret.

I det vi gikk fra lekeplassen så begynner han å skrike: Slutt å slå meg, flere ganger. De andre voksne ble bare stående å se på oss der vi gikk.

Jeg har aldri slått han og kommer aldri til å gjøre det heller. Dette så jo de andre voksne at jeg ikke gjorde også.Han snakker mye om ett annet barn i bhg som slår mye, slår også sønnen min. Dette har ansatte i bhg bekreftet og de jobber med å få dette andre barnet til å slutte slå og klype.

Det jeg frykter er om barnet mitt går rundt og sier dette til andre, så kan jeg jo bli meldt til BV. 

Hvordan få en 3 åring til å ikke si sånne ting og kanskje få meg meldt til BV? 

Anonymkode: b757e...000

Det skjedde med ei jeg kjenner. Der ble barnevernet tilkalt. Etter 4 månder eller hva det var, så henla de saken å sa de var en fin familie. 

Anonymkode: ebd3d...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fikk vondt i følelsene når du bar ham mot hans vilje. Han har erfaring med å bli slått og vet at det gjør vondt. Da er logikken enkel for en treåring - jeg får vondt (i følelsene) av det mamma gjør, ergo mamma slår. Det går seg til etter hvert som han blir kjent med følelser og får hjelp til å sette navn på dem og dermed forstår forskjellen på å bli lei seg/skuffet/opprørt/sint og å få fysisk vondt. 

Anonymkode: 20cf9...da2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd samme som ts. Flere ganger, da h*n ble større også. Ble meldt flere ganger til bv, for h*n sa det hver gang jeg satt grenser. Da ble han fra seg og trodde jeg slo. Bv henla, og viste seg at hun som meldte til bv stod midt i skillsmisse og hadde det ille på hjemmebane. Satt uansett en støkk i meg og gjorde at jeg nesten ikke turte å si greit i fra til h*n eller sette grenser. 

Anonymkode: 663e3...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd her og, dog ikke i offentlighet ennå.. jenta på 3år slo seg vrang her hjemme, og pappaen løftet henne opp. Da slo hun han i øyet. Pappaen satte henne ned og sa strengt «det er IKKE lov å slå». Da løp hun til meg skrikende og sa «pappa slo meg!!!!»… morsomt med 3-åringer! 

Anonymkode: 531cf...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar 😊 Jeg får bare håpe han ikke får dette som en vane de gangene jeg må bære han når han trasser. 

Anonymkode: b757e...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...