AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #1 Del Skrevet 25. september 2024 Har fått kjørt hjem en haug med varer frå Ikea. Altså, de har levert på døren. Har ikke bil selv. Jeg har fått alt jeg har betalt for, men i tillegg har jeg fått dobbelt opp av to ting som jeg bare har bestilt en av. Har stått på linja til kundeservice i hele går og i hele dag, men nå gidder jeg snart ikke mer. Kan ikke bruke hele dagen på å stå i telefonkø. Blir også litt irritert over at det skal være så vanskelig å komme i kontakt med kundeservice hos en av verdens største kjeder. Føler de blir gjort litt i håp om at folk som skal reklamere til slutt gir opp. Får derfor litt lyst til å gi F og bare ta møblene selv uten å melde i fra. Men vet jo at dette ikke er helt innafor 🙈 Hva hadde du gjort? Har som sagt ikke bil, så å busse i nesten en time med to svintunge flatpakker er ikke aktuelt. Anonymkode: f05d3...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #2 Del Skrevet 25. september 2024 Ja, dette er ikke noe nytt. Har vært flere ganger om dette i mediene, denne bl.a: https://dinside.dagbladet.no/bolig/reagerer-haplost/81435132 Anonymkode: 45b7f...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #3 Del Skrevet 25. september 2024 Altså, du har jo prøvd å gi beskjed. Sende e-post? Ellers kan du sette den ene til siden og se om de tar kontakt med deg. Hvis ikke så hadde jeg bare beholdt den. Anonymkode: b5489...339 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #4 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg har hatt en del kontakt med Ikea gjennom chatten deres. Har alltid fått raskt svar der. Anonymkode: df932...339 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Del Skrevet 25. september 2024 Behold! Ikke din feil. Tror ikke ikea går konkurs med det første heller. Ikea har spandert servise til 12 stk på meg, fikk med en skjærefjøl og 😄 Hadde ikke bestilt noe lignende, så vet ikke hvordan de klarte å sende med så mye ekstra. Anonymkode: ab341...2b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg hadde sendt maul om de ikke svarte på telefonen på 5 minutter... Anonymkode: 64f68...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 25. september 2024 #7 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg hadde sendt e-post og deretter avventet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 25. september 2024 #8 Del Skrevet 25. september 2024 sto faktisk i kø i 40 min i dag fordi de som skulle levere til meg ikke gadd å stå i kø for å kunne levere så de skrev at jeg ikke var hjemme, noe jeg var! hele dagen. Fikk deretter beskjed at de skulle kontakte meg for ny levering. noe de ikke gjorde. Ga det noen dager, men de ringte aldri. Kunne heller ikke endre inne på ikea sin hjemmeside. Chat botten er ubrukelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #9 Del Skrevet 25. september 2024 Hateridioter skrev (44 minutter siden): Jeg hadde sendt e-post og deretter avventet. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg hadde sendt maul om de ikke svarte på telefonen på 5 minutter... Anonymkode: 64f68...8ba AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, du har jo prøvd å gi beskjed. Sende e-post? Ellers kan du sette den ene til siden og se om de tar kontakt med deg. Hvis ikke så hadde jeg bare beholdt den. Anonymkode: b5489...339 Skulle gjerne gjort dette, men finner ingen e-post? Er jeg verdens dårligste til å orientere meg på nett? Muligens,, ser ingen e-post adresse på nettsiden Anonymkode: f05d3...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 25. september 2024 #10 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Skulle gjerne gjort dette, men finner ingen e-post? Er jeg verdens dårligste til å orientere meg på nett? Muligens,, ser ingen e-post adresse på nettsiden Anonymkode: f05d3...286 Nei, det er det sikkert ikke. Da hadde jeg bare gitt blaffen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skulle gjerne gjort dette, men finner ingen e-post? Er jeg verdens dårligste til å orientere meg på nett? Muligens,, ser ingen e-post adresse på nettsiden Anonymkode: f05d3...286 Nei, du har nok ikke oversett noe. IKEA er ikke lette å komme i kontakt med (på en måte som er enkel og tidsbesparende for kunden). Jeg var også på leting etter en måte å komme i digital skriftlig kontakt med IKEA på for en tid tilbake, men fant ingen epostadresse eller noe generelt kontaktskjema på nettsidene deres. Alle kontaktformer var rigide og tilpasset helt spesifikke formål, eller så måtte man ringe. Jeg hadde hatt lyst til å reklamere på et produkt som hadde gått i stykker, og hadde det vært mulig å sende inn en skriftlig reklamasjon med dokumentasjon, så hadde jeg gjort det, bare for å se hva som skjedde. Men det var ikke viktig nok og produktet var ikke dyrt dyrt nok til at jeg orket å sitte i telefonkø eller ta med meg det litt tunge produktet ut i bilen og kjøre til IKEA. Sende gammeldags papirbrev i posten ble liksom for "dumt". Så da fikk det heller være, reparerte det selv så det hang sammen, snudde den stygge siden inn mot veggen og lot det være med det. Anonymkode: 0ccc9...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 26. september 2024 #12 Del Skrevet 26. september 2024 Hei. Fant denne: https://www.ikea.com/no/no/customer-service/support/,. Alternativet er at du sender et godt gammeldags brev, hvor du opplyser om at du flerfoldige ganger har forsøkt å nå IKEA pr tlf., men at telefonen til kundeservice ikke blir besvart. I og med at IKEA ikke har vært i kontakt med deg, vedrørende de for mange leverte objektene, forstår du dette dithen at IKEA ikke er interessert i noe retur av varene da dette vil koste mer hva angår tid samt i rene penger enn hva IKEA er villig til å betale og ta seg bryet med. Basert på IKEAs manglende interesse for saken forstår du dette slik at du nå kan beholde varene, eventuelt selge dem og beholde en eventuell fortjeneste. Du oppfatter at du har gjort mer enn det som med rimelighet kan forventes av deg, i en slik situasjon. Når en leverandør blir konfrontert med en slik henvendelse pleier de "å få ut fingeren" og reagere på en eller annen måte. Ikke noe "vanntett juridisk" henvendelse, men de som mottar en slik henvendelse har sikkert ikke inngående kjennskap eller forståelse av avtl.. bestemmelser om tilbud. Det kan være et forsøk verd, for å vekke IKEA Med vennlig hilsen TBergh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #13 Del Skrevet 26. september 2024 Om du har fått dobbelt opp og ikke betalt for det ekstra så behold det, gi det bort eller noe. Du har prøvd å ordne opp. Anonymkode: dfa2f...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #14 Del Skrevet 27. september 2024 TBergh skrev (13 timer siden): Hei. Fant denne: https://www.ikea.com/no/no/customer-service/support/,. Problemet med den der er vel at den ikke linker videre til noe (generelt) kontaktskjema der man kan formulere en skriftlig henvendelse? Den linker videre til generell info om for eks reklamasjon der det går fram at man kan ringe eller oppsøke varehuset og noen bestillingsskjemaer for reservedeler osv. Noen mulighet for å sende en skriftlig henvendelse til Ikea uten å sende et papirbrev i posten tror jeg rett og slett ikke finnes. Anonymkode: 0ccc9...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #15 Del Skrevet 27. september 2024 Ser mange tar kontakt på fb på Ikea sin side under innlegg som Ikea legger ut. Du kan eventuelt prøve det om du ønsker å levere det tilbake. 😊 Ellers hadde jeg beholdt med god samvittighet 😅 Anonymkode: b5489...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå