Gå til innhold

Sårt å ha mistet ungdoms og ung voksen tiden pga psykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode råd til meg til hvordan jeg endelig kan begynne å leve livet mitt og få det livet jeg ønsker meg (med kjærste, venner, å like meg selv som person, ett meningsfullt liv)?

Jeg var 20 år da jeg først kom i kontakt med psykiatrien, men jeg burde nok komt i kontakt med de allerede som barn/tenåring for jeg slet en god del allerede da jeg begynte på ungdomsskolen. Var svært innadvendt, hadde det psykisk vondt, slet med å snakke med folk osv. Jeg hadde heldigvis en venninne som var 1 år eldre og som ‘tok vare’ på meg og vi var en del sammen noe som nok reddet meg litt. Men jeg var alltid veldig stille og slet med det sosiale, ble aldri kjent med noen i klassen min verken på ungdomsskolen eller videregående f.eks.

Jeg føler nå som 30 åring at jeg henger langt bak alle andre på min alder sånn erfaringsmessig. Jeg har aldri vært på en fest, har aldri hatt kjæreste (ikke kysset noen eller holdt hender en gang), har ikke klart å ta førerkort eller studere og kommer trolig aldri til å få barn pga jeg sliter psykisk. Og nå som jeg flere år siden dessverre har mistet kontakten med venninnen min som alltid har vært der for meg har jeg ingen venner heller. Har ikke klart å få en vennegjeng slik som det virker som at “alle andre” har.

Jeg forsøker jo å tenke at ting kan endre seg nå. De siste 10 årene har vært tøffe for meg der jeg har vært mye innlagt, psykotisk, deprimert osv. Men det har begynt å bedre seg nå og jeg har ikke vært innlagt på en god stund. Og jeg forsøker jo også å tenke at selv om jeg er ganske sent ute så er det jo fortsatt mulig for meg å finne en kjæreste, tørre holde hender osv, og kanskje finne en vennegjeng som gir meg innpass eller bare en venninne i det minste.

Samtidig så er jeg så flau over den manglende erfaringen min at jeg lar det stoppe meg samt at jeg synes det er vanskelig å skulle gjøre seg selv sårbar og åpne opp noe som jo kreves både ift det å forsøke å finne kjæreste og venninne(r). Jeg er så opptatt av at jeg tenker ingen liker meg og at jeg kommer til å bli såret osv.
 

Anonymkode: 0bb85...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3D år er ingen alder.

Anonymkode: 72c4d...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...