AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #1 Del Skrevet 25. september 2024 Hei 😃 Jeg har 5-6 små blemmer på innsiden av kinnet og bak lappa. Er medium kvise str på dem og de har en gul topp. Dukket opp over natta. Jeg har litt vondt i halsen og føler meg snufs men jeg er ikke forkjøla. Er det dette som er forkjølelses sår? Har hatt afte men dette er ikke helt det. Prøvde å google og da fikk jeg opp munn og fot syke og er skikkelig hypokonder nå 😅 Noen som veit hva det er? Anonymkode: 9f5c6...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. september 2024 #2 Del Skrevet 25. september 2024 (endret) Jeg må si jeg ble litt overrasket da du skrev de har gul tupp. Det har jeg aldri sett eller hørt om, og jeg trodde (utifra overskriften) at dette skulle være de vanlige "jugeblemmene" som vi har kalt det siden vi var barn. MEN så googler jeg litt, og joda, jugeblemmene (som egentlig heter AFTER) kan også være gulaktige! Ikke bare hvite, som jeg har trodd. Søk litt mer på after, jeg tror nok det er en variant av de du har. Fra nett: " Hva er jugeblemme? Hva er after? After er tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen som vanligvis oppstår hos ellers frisk personer. De kan være lokalisert på tungen, i ganen, i munngulvet, på innsiden av kinnene eller leppene. Og det er ikke noe særlig man kan gjøre med de, annet enn å vente: " Hvordan bli kvitt jugeblemmer? Når blemmen først har oppstått, er det ikke mye du kan gjøre annet enn å vente på at den forsvinner av seg selv. Et munnvann med klorheksidin kan hjelpe litt fordi det holder munnen ren, men tannlegens beste råd er å la blemmen være i fred. De små sårene bør forsvinne i løpet av 14 dager. Endret 25. september 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #3 Del Skrevet 25. september 2024 Jaaaa kalte det juge blemmer når jeg var barn også. Men at de var i afte-familien visste jeg ikke 😄 Takk for hjelpen, er ikke så stressa nå Anonymkode: 9f5c6...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #4 Del Skrevet 25. september 2024 After er djevelens verk, helt jævlig vondt. Anonymkode: d48a8...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg fikk blemmer i munnen en periode, vet ikke om det var det samme. Måtte bytte tannkrem til Sensodyn. Aldri sett dem igjen etter det. Anonymkode: 1fabf...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Del Skrevet 25. september 2024 Jeg får det en sjelden gang i perioder med mye stress og/eller sykdom. Anonymkode: e4667...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 25. september 2024 #7 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei 😃 Jeg har 5-6 små blemmer på innsiden av kinnet og bak lappa. Er medium kvise str på dem og de har en gul topp. Dukket opp over natta. Jeg har litt vondt i halsen og føler meg snufs men jeg er ikke forkjøla. Er det dette som er forkjølelses sår? Har hatt afte men dette er ikke helt det. Prøvde å google og da fikk jeg opp munn og fot syke og er skikkelig hypokonder nå 😅 Noen som veit hva det er? Anonymkode: 9f5c6...8c3 Om det er after/munnskåld, så kan jeg anbefale denne på det varmeste. Det svir noe helt sinnsykt i 2-4 sekunder når du påfører, så er det «all good» etterpå. Den virker utrolig bra. Etter få sekunder er du smertefri. https://www.vitusapotek.no/munn-og-tann/munnsar-og-blemmer-i-munnen/oralmedic-afteblemmer-og-sarbehandling-i-munn-2-behandlinger/p/870801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 25. september 2024 #8 Del Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): After er djevelens verk, helt jævlig vondt. Anonymkode: d48a8...60f Om du får det igjen, så prøv denne og du er smertefri i løpet av noen sekunder. https://www.vitusapotek.no/munn-og-tann/munnsar-og-blemmer-i-munnen/oralmedic-afteblemmer-og-sarbehandling-i-munn-2-behandlinger/p/870801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå