Gå til innhold

Avhengig av iskaffe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kofein er vanskelig å kutte ut, gå over til svart kaffe? Gjerne traktekaffe, da det har minst av det fettet som gir helseulempe.

Om du er normalvektig, er det ikke noe å bekymre deg for om rundt vekta. Er du i dårlig form, har stor buk og alvorlig overvekt, er det grunner til å bekymre deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker iskaffe som et mellommåltid. Hvis iskaffe er veldig viktig for deg,kanskje du kan kutte ned på noe annet du spiser så det er plass til iskaffe i kalotibudsjettet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å drikke det. Tøft i starten som mange andre "avhengigheter", men det går om du vil.

Endret av Macro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar du drikker en med sykt mye sukker i?

Lag din egen iskaffe. Skal det absolutt være supersøtt, så har du stevia eller kalorifrie siruper. Så bruker du en lettmelk eller usøtet havremelk. Det er ikke så mye å bli feit av.

Det som er med kaffe, er at det er veldig vanesak hva man liker. Jeg er nå i en fase hvor jeg bare drikker med havremelk, men jeg har også hatt faser hvor jeg bare drakk sort kaffe, og en periode med bare espresso. Så jeg tenker du gradvis kan venne deg av sukkerbomben og over på hjemmelaget uten søtning og til slutt kanskje bare sort kaffe.

Koffein er jo vanlig å være avhengig av, og ikke spesielt fetende - så lenge du ikke tilsetter masse sukker på en eller andre måten. Så behold iskaffen din, men gå over til en sunnere variant.

Anonymkode: d2710...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hjemmelaget. Bruker havremelk med vanilje, blir knallgodt og mindre sukker enn butikkjøpt. Det går også helt fint an å lage hjemmelaget havremelk, det er jo et enda bedre alternativ. Jeg gjør det innimellom, tar egentlig ikke lang tid, men er likevel et ork

Anonymkode: bdf24...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på å dytte sånn drit inn i kroppen bør være nok til å la være. Mer enn daglig anbefalt koffein og mye unødvendig sukker.

Bytt for all del ikke ut med hjemmelaget hvis du bruker havremelk, prosessen med å lage det gjør det skikkelig usunt. Lag heller med kaffe og melk!

Anonymkode: 9a209...949

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker Tine sin uten sukker men bare den inneholder 100 kcal ikke rart man blir feit

Anonymkode: 5fccb...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg drikker Tine sin uten sukker men bare den inneholder 100 kcal ikke rart man blir feit

Anonymkode: 5fccb...45f

Tine har ingen iskaffe uten sukker, de er uten TILSATT sukker, det er ikke det samme. 73% av kaloriene i de er sukker.

Anonymkode: c05ce...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights.no har kjempegod sukkerfri syrup hvis slikt er viktig for deg. Har prøvd de fleste på markedet gjennom årene. Lag din egen og ta det derfra. Bedre for økonomi og helse. Så kan man eventuelt trappe det ned derfra.

Anonymkode: 3a666...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...