Gå til innhold

Hvor mye betaler man en dagmamma mens man jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finner man dagmamma i dag? Og hva betaler man en dagmamma om hun skal ha barnet hjemme hos oss eller henne selv ca. 80 %? Kan man kreve politiattest?

Barnehage i dag koster jo 2000 kr pr. måned, men jeg regner med at en dagmamma skal ha timepris. Dette blir jo sykt dyrt i lengden. 

Anonymkode: 13927...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8000 i mnd pluss kontantstøtten.

Anonymkode: 50ba9...7cf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 000 i mnd for fulltid. Så sikkert 8000,- for 80% da. 
 

De fleste tar kontantstøtte + barnehagepris. Hvis du ikke har krav på kontantstøtte blir det kostbart ja. 

Anonymkode: eedcd...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

8000 i mnd pluss kontantstøtten.

Anonymkode: 50ba9...7cf

8 000 pluss kontantstøtten som er 7 500?  :sjokk:

Anonymkode: 5bd30...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

8 000 pluss kontantstøtten som er 7 500?  :sjokk:

Anonymkode: 5bd30...663

Tror det vanlige er kontantstøtten + barnehagepris, og det er jo helt greit. Da kommer foreldrene likt ut som om de hadde hatt barnehageplass.

 

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (25 minutter siden):

Tror det vanlige er kontantstøtten + barnehagepris, og det er jo helt greit. Da kommer foreldrene likt ut som om de hadde hatt barnehageplass.

 

Hva om barnet er for gammelt til kontantstøtte? Hva gjør man da? Jeg er alenemor og trenger å jobbe. Vi har nettopp flyttet og barnet har ikke fått barnehageplass enda. TS

Anonymkode: 13927...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må fortsatt betale det som det koster. Og nei du kan ikke kreve politi attest. Du er en privat person. Hjelper jo ikke om du er alenemor, dagmamma skal jo ha betalt. Det er jobben hennes . Så får du håpe du får plass i barnehage raskt. Litt lite lurt å flytte med et barn om du ikke har barnepass og du må jobbe. Sånt bør jo være på plass fra starten av

Anonymkode: c87f9...45c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva om barnet er for gammelt til kontantstøtte? Hva gjør man da? Jeg er alenemor og trenger å jobbe. Vi har nettopp flyttet og barnet har ikke fått barnehageplass enda. TS

Anonymkode: 13927...d71

Da må du betale. Som el liten kuriositet var barnehageplassene omtrent så dyre på 1990 og begynnelsen av 2000 tallet om vi ser på faktisk pris og lønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtte + barnehagepris. 

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva om barnet er for gammelt til kontantstøtte? Hva gjør man da? Jeg er alenemor og trenger å jobbe. Vi har nettopp flyttet og barnet har ikke fått barnehageplass enda. TS

Anonymkode: 13927...d71

Du må likevel betale. Du kan jo snu på det og spørre deg selv hvorfor en dagmamma skal akseptere lavere lønn fordi du må jobbe før barnet er gammelt nok til kontantstøtte? En dagmamma passer ikke barnet ditt for å være snill med deg, det er jobben hans/hennes og den skal betales ordentlig. 

Anonymkode: 99e72...297

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kontantstøtte + barnehagepris. 

 

Du må likevel betale. Du kan jo snu på det og spørre deg selv hvorfor en dagmamma skal akseptere lavere lønn fordi du må jobbe før barnet er gammelt nok til kontantstøtte? En dagmamma passer ikke barnet ditt for å være snill med deg, det er jobben hans/hennes og den skal betales ordentlig. 

Anonymkode: 99e72...297

Tror barnet er for gammelt for kontantstøtte

Anonymkode: fd8c6...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du må fortsatt betale det som det koster. Og nei du kan ikke kreve politi attest. Du er en privat person. Hjelper jo ikke om du er alenemor, dagmamma skal jo ha betalt. Det er jobben hennes . Så får du håpe du får plass i barnehage raskt. Litt lite lurt å flytte med et barn om du ikke har barnepass og du må jobbe. Sånt bør jo være på plass fra starten av

Anonymkode: c87f9...45c

Vi har stått i kø i to måneder, og jeg har ikke jobbet disse månedene for å være med barnet. Men nå begynner bufferen å minske her. Så nå må jeg tilbake på jobb snart. Og vi måtte flytte. TS

Anonymkode: 13927...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har stått i kø i to måneder, og jeg har ikke jobbet disse månedene for å være med barnet. Men nå begynner bufferen å minske her. Så nå må jeg tilbake på jobb snart. Og vi måtte flytte. TS

Anonymkode: 13927...d71

Ja, jeg forstår at det er vanskelig, men det finnes ingen gode grunner til å ikke betale noen den lønnen de fortjener. Du kan jo alltids søke etter noen som er villig til å gjøre jobben for dårligere lønn, men tror det skal veldig godt gjøres å finne noen som er villig til det når de kan få mer hos noen andre. Jeg lurer også litt på hvordan du har havnet i denne situasjonen. Hvorfor har du flyttet uten å først skaffe deg både jobb og barnehageplass på det nye stedet? Det er en svært merkelig prioritering jeg aldri har hørt om før. Man finner alltid jobb før man flytter så fremt man ikke har råd til å klare seg uten lønn. 

Anonymkode: 99e72...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har stått i kø i to måneder, og jeg har ikke jobbet disse månedene for å være med barnet. Men nå begynner bufferen å minske her. Så nå må jeg tilbake på jobb snart. Og vi måtte flytte. TS

Anonymkode: 13927...d71

Har dere ringt rundt til forskjellige barnehager da? Når er barnet født? Tenker ift om dere har krav på barnehageplass snart.. 
 

Du må jo ha barnepass hvis du skal jobbe. Eller så må far være hjemme da , men da er dere vel like langt sånn økonomisk. 

Anonymkode: eedcd...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

8 000 pluss kontantstøtten som er 7 500?  :sjokk:

Anonymkode: 5bd30...663

15.500x12=186.000

186.000/1950=95kr timen.

Såpass må det vel nesten være? Men kommer selvsagt ann på om hun har flere barn, eller kun ditt.

Anonymkode: 3bd3a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner tar kontantstøtte+hva barnehagen i kommunen tar for en plass. Feks 11000 totalt.

Anonymkode: 84ba3...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg forstår at det er vanskelig, men det finnes ingen gode grunner til å ikke betale noen den lønnen de fortjener. Du kan jo alltids søke etter noen som er villig til å gjøre jobben for dårligere lønn, men tror det skal veldig godt gjøres å finne noen som er villig til det når de kan få mer hos noen andre. Jeg lurer også litt på hvordan du har havnet i denne situasjonen. Hvorfor har du flyttet uten å først skaffe deg både jobb og barnehageplass på det nye stedet? Det er en svært merkelig prioritering jeg aldri har hørt om før. Man finner alltid jobb før man flytter så fremt man ikke har råd til å klare seg uten lønn. 

Anonymkode: 99e72...297

Jeg har jobb, men fra hjemmekontor. Men jeg kan ikke jobbe og ha barnet på meg samtidig. Nå har jeg permisjon. Vi flyttet for å være nærmere barnets far. Vi bodde 5 timer unna, og kom ned til Østlandet for et par måneder siden slik at de kan få mer samvær. Barnet er 4 år. TS

Anonymkode: 13927...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har jobb, men fra hjemmekontor. Men jeg kan ikke jobbe og ha barnet på meg samtidig. Nå har jeg permisjon. Vi flyttet for å være nærmere barnets far. Vi bodde 5 timer unna, og kom ned til Østlandet for et par måneder siden slik at de kan få mer samvær. Barnet er 4 år. TS

Anonymkode: 13927...d71

Kontakt kommune/bydel og barnehager direkte. Plutselig dukker det opp en plass. 
I mellomtiden bør du og barnefaren jibbe til motsatte tider hvis mulig. Jobb kvelder/helger mens den andre har barnet. 

Anonymkode: 7a79f...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har jobb, men fra hjemmekontor. Men jeg kan ikke jobbe og ha barnet på meg samtidig. Nå har jeg permisjon. Vi flyttet for å være nærmere barnets far. Vi bodde 5 timer unna, og kom ned til Østlandet for et par måneder siden slik at de kan få mer samvær. Barnet er 4 år. TS

Anonymkode: 13927...d71

Du kunne jo planlagt ting bedre. Fint at du flytter nærmere far, men planlegging hadde gjort at du slapp denne situasjonen. 

Anonymkode: 4b22b...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...