Gå til innhold

Hvilken antibiotika fikk dere ved bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært syk i 4 uker med det som startet som en kraftig halsbetennelse. Halsbetennelsen er over for lengst men har nå alle de klassiske symptomene på bihulebetennelse. Fikk appocilin på mandag og syns ikke jeg merker noen soleklar bedring ennå. Bruker Physiomer nesespray en gang daglig og Rinexin. 

Mitt spørsmål er: Hvilken antibiotika fikk dere når dere hadde bihulebetennelse? Hvilken antibiotika funka? 

Anonymkode: db6f0...36c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har vært syk i 4 uker med det som startet som en kraftig halsbetennelse. Halsbetennelsen er over for lengst men har nå alle de klassiske symptomene på bihulebetennelse. Fikk appocilin på mandag og syns ikke jeg merker noen soleklar bedring ennå. Bruker Physiomer nesespray en gang daglig og Rinexin. 

Mitt spørsmål er: Hvilken antibiotika fikk dere når dere hadde bihulebetennelse? Hvilken antibiotika funka? 

Jeg fikk også bihulebetennelse etter halsbetennelse og ingenting har hjulpet, er nå over på 3 måneden.. 

Anonymkode: 335ac...249

Skrevet

Ps jeg fikk det som følge av virus, mulig du og har det

Anonymkode: 335ac...249

Skrevet

Fikk samme som deg. Tok 5 måneder før det gikk over. Ingenting hjalp.

Anonymkode: 06109...748

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fikk samme som deg. Tok 5 måneder før det gikk over. Ingenting hjalp.

Anonymkode: 06109...748

Hvordan holdt du ut? Var du sengeliggende mesteparten av tiden? Livet stoppet vel ikke opp i 5 mnd? Er skikkelig redd for at det skal bli mer langvarig kjenner jeg, skikkelig redd. Syns allerede det har vært sykt langvarig og har satt mye på vent. 

Skrevet

Hjelper ikke hvis det er virus. Kun bakteriell bihulebetennelse.

Anonymkode: 211aa...b98

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hjelper ikke hvis det er virus. Kun bakteriell bihulebetennelse.

Ja, det har jeg også forstått. Skriver legen ut antibiotikaen muligens "sånn for sikkerhets skyld"? Må jo ha vært en grunn til at legen ga meg antibiotika og mistenkte bakterier? 

Skrevet

Ved siste bihulebetennelse måtte jeg ha to kurer. Om første kur ikke virker må su tilbake til legen. Måtte ha en annen type jeg. 

Anonymkode: 31efb...ce7

Skrevet

Bruker du nesehorn og natriumklorid morgen og kveld? Saltvann demper betennelser og av-sveller.

Anonymkode: 91e7f...6b9

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at bihulebetennelse ofte var virus. Og at antibiotika ikke er så effektivt mot bakteriell bihulebetennelse. Jeg hadde dessverre bihulebetennelse i flere måneder, men det ble sakte bedre hele tiden. Skylte nesen med nesehorn og saltvann morgen og kveld i et halvt år. Det hjalp. 

Anonymkode: d899e...a97

Skrevet

Ingen, fordi det er dårlig sirkulasjon til bihulene og derfor fungerer ikke antibiotika noe særlig. Har hatt bihulebetennelse x antall ganger, og det løser seg alltid med rinexin tabletter og nasonex nesespray. Bruker physiomer for å spyle ut mest mulig fra bihulene før jeg tar nasonex. 

Anonymkode: f7a40...10a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det har jeg også forstått. Skriver legen ut antibiotikaen muligens "sånn for sikkerhets skyld"? Må jo ha vært en grunn til at legen ga meg antibiotika og mistenkte bakterier? 

Tror kanskje hvis den vedvarer over lengre tid, for eks ukesvis, så kan det tyde på bakteriell. Så kanskje derfor?

Skrevet

Ingen. 

Rinexin og nasonex, paracet og sove med hodet høyt.

Anonymkode: 8a141...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...