AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #1 Skrevet 25. september 2024 Har noen prøvd dette og kan anbefale? Tenåringen fikk påvist allergi mot gresspollen. Nyser og snufser og produserer litt slim i halsen som harkles opp om morgenen. SPØRSMÅL: Er allergivaksinering noe man kan få offentlig, eller er det (som med migrene) slik at man må ha testet antihistaminer først og funnet ut at de ikke hjelper? H*n er ikke voldsomt plaget, men jeg vil gjerne angripe dette tidlig heller enn for sent, og det i verste fall utvikler seg til pusteproblemer etc.. Tilleggsutfordringer: Vi har kaniner inne, som får høy. Vi har prøvd å få tak i timoteifritt høy, det er ikke så lett - noen med tips? ( Kaninene kan jo ikke være her inne hvis tenåringen har allergi og vi ikke får tak i timoteifritt høy, så der må vi finne en løsning, men det trenger jeg ikke tips til akkurat nå, takk Anonymkode: 89174...ce8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #2 Skrevet 25. september 2024 Man kan få det offentlig ja, men det er krav om at annen aktuell behandling skal være prøvd først, i 2 år. Står litt nede på siden her. https://tidsskriftet.no/2021/03/debatt/fastlegen-kan-behandle-allergi-med-immunterapi Anonymkode: bc556...dc2 1
Mindblwn Skrevet 25. september 2024 #3 Skrevet 25. september 2024 Jeg fikk vaksine mot støvmidd, og det har fungert ganske bra, og har hatt effekt på de andre allergiene mine også virker det som (er på ca. andre året nå) og har det siste halve året hat mye mindre symptomer på alle allergier. Det er vel ganske dyrt for staten, så kanskje derfor man må kunne vise til å ha brukt allergimedisin en stund, men min lege nevnte ingenting om dette
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #4 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen prøvd dette og kan anbefale? Tenåringen fikk påvist allergi mot gresspollen. Nyser og snufser og produserer litt slim i halsen som harkles opp om morgenen. SPØRSMÅL: Er allergivaksinering noe man kan få offentlig, eller er det (som med migrene) slik at man må ha testet antihistaminer først og funnet ut at de ikke hjelper? H*n er ikke voldsomt plaget, men jeg vil gjerne angripe dette tidlig heller enn for sent, og det i verste fall utvikler seg til pusteproblemer etc.. Tilleggsutfordringer: Vi har kaniner inne, som får høy. Vi har prøvd å få tak i timoteifritt høy, det er ikke så lett - noen med tips? ( Kaninene kan jo ikke være her inne hvis tenåringen har allergi og vi ikke får tak i timoteifritt høy, så der må vi finne en løsning, men det trenger jeg ikke tips til akkurat nå, takk Anonymkode: 89174...ce8 Det er nok kun de med kraftig allergi som får godkjent vaksineringen Anonymkode: de11c...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har noen prøvd dette og kan anbefale? Tenåringen fikk påvist allergi mot gresspollen. Nyser og snufser og produserer litt slim i halsen som harkles opp om morgenen. SPØRSMÅL: Er allergivaksinering noe man kan få offentlig, eller er det (som med migrene) slik at man må ha testet antihistaminer først og funnet ut at de ikke hjelper? H*n er ikke voldsomt plaget, men jeg vil gjerne angripe dette tidlig heller enn for sent, og det i verste fall utvikler seg til pusteproblemer etc.. Tilleggsutfordringer: Vi har kaniner inne, som får høy. Vi har prøvd å få tak i timoteifritt høy, det er ikke så lett - noen med tips? ( Kaninene kan jo ikke være her inne hvis tenåringen har allergi og vi ikke får tak i timoteifritt høy, så der må vi finne en løsning, men det trenger jeg ikke tips til akkurat nå, takk Anonymkode: 89174...ce8 Jeg har gjort det, men på den gammeldagse måten. Om det er og var verdt det? Jeg vet ikke. Du skal være veldig plaget og ha et yrke der plagene i gress sesongen ikke passer sammen med plagene for å gjennomgå dette. Øre nese hals leger gjør dette og høsten er en fin tid på begynne på. Så bestill time hos fastlegen og diskuter om dere skal få henvisning til lege på bostedet som utfører slikt. Du trenger ikke gå privat, men til en avtalespesialister. Anonymkode: f77b6...e7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå