Gå til innhold

Dine beste tips for Budapest (severdigheter, spa, shopping, mat osv)

Mamma31

Anbefalte innlegg

Hei
Vi er en jentegjeng som skal til Budapest for noen dager.
Jeg ønsker å oppsøke det mer autentiske stedene, der ikke "alle andre" drar til. 
Samtidig skal prisen være overkommelig (en del er jo billigere i Budapest enn i Oslo).

Noen som kan tipse om følgende:
Serveringssteder (middag/lunsj)

Severdigheter

SPA

Shopping

På forhånd takk for alle gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er vel «autentisk» i Budapest? Jeg har bodd der i flere år. Hvis målet ditt er å rømme fra andre turister, tror jeg du vil slite. Hvis det skal bli så «autentisk» at det ikke er noen turister der, da spørs det om du vil være der - eller om du finner fram uten å kunne ungarsk. 
Bad/spa: Széchenyi i byparken. Ja, det er mange turister der. Det er verdt det. Ta med badesko og badehåndklær. Få med deg alle badene innendørs også, ikke bare de utendørs som du kommer til først. Det er også såpass slitent innendørs at du kanskje ser på det som «autentisk», men uansett er det herlig. Masse bad i ulike temperaturer.
Få med deg en ruin bar eller tre. De kan komme og gå ganske fort, du kan google for å se hva som er åpent nå. Szimpla har vært åpent i 20+ år og er en opplevelse. Men ja, det er mye turister (også) der. Kan være lurt å komme så tidlig at det ikke er kø. 
Restauranter: Der kommer og går ting ganske fort, du kan bruke google for å finne ut hva som er «kulest» nå. Da bør du i tilfelle bestille bord i GOD tid i forveien. Vi pleier å gjøre det når vi drar (drar dit minst en gang i året), for da får vi prøvd noe nytt. Selv drar jeg alltid til Iguana (bestill bord!), de har den meste mojitoen jeg noen gang har smakt. Men det er ikke det partystedet det pleide å være. 

Anonymkode: cf6cb...408

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping: Vaci utca har de fleste og dyreste butikkene, men er skikkelig turistifisert. Jeg pleier å unngå det hvis jeg kan. West End er et stort kjøpesenter i sentrum, ellers er det masse andre kjøpesentre - det ligger et stort sett ved Keleti (en av togstasjonene), Mamut… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger, drar til Budapest torsdag med venninne. Er ikke så opptatt av å unngå turiststedene, men fint å få tips. Er det noen steder å handle (julegaver). Vi skal på båttur på elven torsdag kveld. På det mest berømte badet og spise på det som sikkert er en turistfelle: https://sirlancelot.hu som vi har blitt anbefalt. 

Anonymkode: afe19...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg følger, drar til Budapest torsdag med venninne. Er ikke så opptatt av å unngå turiststedene, men fint å få tips. Er det noen steder å handle (julegaver). Vi skal på båttur på elven torsdag kveld. På det mest berømte badet og spise på det som sikkert er en turistfelle: https://sirlancelot.hu som vi har blitt anbefalt. 

Sir Lancelot er en morsom opplevelse, selv om maten ikke er en kulinarisk åpenbaring i seg selv. 
Masse steder å handle, som Vaci og en haug med kjøpesenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til Budapest torsdag og er meldt regn torsdag og fredag, hva gjør vi for kos og moro på regnværsdager? To voksne damer. 

Er det greit å dra på (utendørs) bad i regnvær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Reiser til Budapest torsdag og er meldt regn torsdag og fredag, hva gjør vi for kos og moro på regnværsdager? To voksne damer. 

Er det greit å dra på (utendørs) bad i regnvær? 

Hvis det er Szechenyi så går det fint. Hvis dere synes det er kaldt i ansiktet kan dere gå inn til bassengene der. 
På Szechenyi er det helt vanlig å sitte ute selv om det snør, faktisk er det da det er mest stemningsfullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er Szechenyi så går det fint. Hvis dere synes det er kaldt i ansiktet kan dere gå inn til bassengene der. 
På Szechenyi er det helt vanlig å sitte ute selv om det snør, faktisk er det da det er mest stemningsfullt. 

Takk for svar! Da blir det Szechenyui fredag el lørdag morgen tenker jeg. Typisk at det er meldt dårlig vær alle 4 dagene vi er der. Satser på at det blir litt bedre enn meldt… Vi skal nok kose oss uansett! 😊🥂🇭🇺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar! Da blir det Szechenyui fredag el lørdag morgen tenker jeg. Typisk at det er meldt dårlig vær alle 4 dagene vi er der. Satser på at det blir litt bedre enn meldt… Vi skal nok kose oss uansett! 😊🥂🇭🇺

Kos dere! Budapest er fantastisk uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...