Gå til innhold

Arveoppgjør og oppmøte hos advokat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MÅ man møte opp hos advokat ved skifte eller kan jeg ha samtale bare på tlf evt Mail? Må jo sikkert skrive under på noen papirer, men det kan vel gjøres digitalt via bankID?

Jeg ønsker på ingen måte å sitte i møte med mine halvsøsken og stemor som jeg ikke har kontakt med. Jeg kjenner de ikke og har heller ikke behov for å bli kjent med de.

 

Anonymkode: 5129c...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det spørs hvordan skifte man velger. Ved offentlig skifte mener jeg det automatisk kommer en advokat/bestyrer på banen, men ved privat skifte så er det opp til en selv.(og ved privat skifte er man også ansvarlig for all evt gjeld avdøde har)

Vet ikke om man kan kontakte advokat i forbindelse med privat skifte.

Anonymkode: 225ac...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man betaler kan man få advokat til å gjøre all jobben, uansett om det er offentlig eller privat skifte.

Det meste kan ordnes via tlf, e-post/bank.

Jeg er bostyrer i et arveoppgjør der min mann gikk bort, og han etterlot seg to særkullsbarn som har sin mor som verge.

Vergen skulle samarbeide med meg og kontrollere at det jeg sendte inn til Statsforvalter var riktig, men siden damen er et troll og har vært jævlig mot meg i alle år, ønsket jeg ikke å se henne/snakke med henne, så advokat oppfordret meg til å ha all kontakt med henne via mail/sms for da hadde jeg alt skriftlig og hun kunne ikke lyve eller gå tilbake på ting hun hadde skrevet.

Kontakt advokat så får du svar på dine spørsmål.

Anonymkode: bfb96...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...