Gå til innhold

Sykepleiere i ambulansen

anonymbruker05

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gamlefar her!

Sykepleieutdanningen på høgskolen tar absolutt for seg et større omfang av sykepleiefag og går helt ned til cellenivå, men det akuttmedisinske uteblir. Med din sykepleiekompetanse får du ikke gjort noe mer enn det en ambulansefagarbeider/medic får gjort i en vanlig ambulanse. Du vil ikke stille noe sterkere eller kunne gjøre en større forskjell for pasientene heller, da ambulansefagarbeider/medic er utdannet til det akuttmedisinske og det ikke er behov for å kunne «alt annet» du har lært på ditt studie.

Men for din egen faglige interesse, vil du være bedre rustet til å forstå sykdom og kropp på et enda dypere plan. Men nødvendig er det ikke, med mindre du ønsker å jobbe på legebil eller LA.

Anonymkode: 1e2b0...854

Merkelig at det er jeg som er overordnet da når jeg er med ambulansen ut. Hilsen anestesisykepleier. 

Anonymkode: be6bf...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Merkelig at det er jeg som er overordnet da når jeg er med ambulansen ut. Hilsen anestesisykepleier. 

Overordnet? Mener du fartøysjef? 😅 I mitt foretak er det den med lengst fartstid, så om du har jobbet lenger i ambulansen enn makkeren din er det helt naturlig at du er fartøysjef uavhengig av bakgrunn. Om dette varierer fra foretak til foretak vet jeg ingenting om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overordnet? Mener du fartøysjef? 😅 I mitt foretak er det den med lengst fartstid, så om du har jobbet lenger i ambulansen enn makkeren din er det helt naturlig at du er fartøysjef uavhengig av bakgrunn. Om dette varierer fra foretak til foretak vet jeg ingenting om.

Vi er bare med ut ved spesielle tilfeller og da er det jeg som har det medisinske ansvaret. Slipper heldigvis å kjøre ambulanse daglig🤢da jeg er utrolig dårlig på å takle utrykningskjøring🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...