Gå til innhold

Tips til rask inntjening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kort oppsummert: har en god og stødig jobb i det offentlige med en grei lønn. Mannen min har hatt en ustabil jobbperiode en tid av komplekse årsaker, men begynte i ny jobb denne mnd. I den svært stramme økonomiske perioden vi har vært igjennom så har vi i stor grad levd kun på min lønn, og sparebuffer er borte. Vi lever svært sparsommelig og nøkternt, men mat m.m. må man jo ha. Nå vil situasjonen bedre seg fra neste mnd av når han begynner å få lønn i nyjobben, men i mellomtiden er det litt krise.. Jeg ønsker absolutt ikke å spørre om forskudd på lønn på min jobb, føler det setter meg i et dårlig lys hos arbeidsgiver. Kan selvsagt selge småtterier for å få inn noen hundrelapper, men har ikke så mye å selge som kan gi mer enn det.  Lurer bare på om det er noen som sitter med noen konkrete tips for å skaffe noen kr frem til lønning? Ikke lån, kredittkort eller noen useriøse forslag, takk😝 (Trenger heller ikke kritikk av meg, mannen min eller situasjonen vår). 

Anonymkode: ea02f...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Kort oppsummert: har en god og stødig jobb i det offentlige med en grei lønn. Mannen min har hatt en ustabil jobbperiode en tid av komplekse årsaker, men begynte i ny jobb denne mnd. I den svært stramme økonomiske perioden vi har vært igjennom så har vi i stor grad levd kun på min lønn, og sparebuffer er borte. Vi lever svært sparsommelig og nøkternt, men mat m.m. må man jo ha. Nå vil situasjonen bedre seg fra neste mnd av når han begynner å få lønn i nyjobben, men i mellomtiden er det litt krise.. Jeg ønsker absolutt ikke å spørre om forskudd på lønn på min jobb, føler det setter meg i et dårlig lys hos arbeidsgiver. Kan selvsagt selge småtterier for å få inn noen hundrelapper, men har ikke så mye å selge som kan gi mer enn det.  Lurer bare på om det er noen som sitter med noen konkrete tips for å skaffe noen kr frem til lønning? Ikke lån, kredittkort eller noen useriøse forslag, takk😝 (Trenger heller ikke kritikk av meg, mannen min eller situasjonen vår). 

Anonymkode: ea02f...af7

Har du noe liggende på Trumf eller Coop konto kanskje? :)

Skrevet

Ta litt ekstrajobb i mellomtiden på kveldstid. Høre om det er noen som trenger feks hjelp med et oppdrag o.l. Ikke så enkelt muligens, men verdt et forsøk. Alt hjelper vil jeg tro.

Hvis ikke så går det an å kontakte banken å få feks noen avdragsfrie måneder om dere har huslån for en periode. 

Skrevet

Leie ut et rom? Leie ut ting på hygglo, pause abonnement, levere tilbake noe nykjøpt, leie ut tjenester (sikkert noen som vil betale for vasking, barnepass osv). Det jeg kommer på nå.. 

Anonymkode: deaa7...b8f

Skrevet

Dere forsto ikke før alt av buffer var oppbrukt at det måtte mere penger inn?

Ringevikarer i helsevesenet er det alltid behov for, men det vil selvfølgelig ta halvannen til to måneder fra man begynner som det til man får noe utbetalt.

Anonymkode: 537f1...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...