AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #1 Skrevet 25. september 2024 Du som har født før, og hatt medisinsk abort, var det som rier ved fødsel eller mensensmerter? Anonymkode: d82b4...56f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #2 Skrevet 25. september 2024 Mensensmerter ligner på rier da, bare gange med 1 eller 100. Medisinsk abort er som sterke sterke mensensmerter men ulikt for alle. Noen føler det er som fødsel, kaster opp osv . Umulig å si hvordan du vil oppleve det Anonymkode: 7c95e...fee
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #3 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du som har født før, og hatt medisinsk abort, var det som rier ved fødsel eller mensensmerter? Anonymkode: d82b4...56f 100% fødsel og rier. Kan ikke sammenlignes en gang for min del. Smertene ved medisinsk abort var som noe sterkere mensensmerter enn vanlig, men varmeflaske var eneste smertelindring jeg trengte, og smertene varte 2-3t. Anonymkode: 3ec5e...497
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #4 Skrevet 25. september 2024 Det var verre. Anonymkode: 7be4f...2bf
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Skrevet 25. september 2024 Jeg hadde født før og tok medisinsk abort pga. BO (så ikke noe foster å "føde", bare et uutviklet egg). Hadde bortimot null smerter ved medisinsk abort. Har hatt mye vondere mensblødninger. (Og jeg hadde en komplisert fødsel der jeg kun fikk paracet som smertestillende, deretter riestimulerende lenge før babyen tilslutt ble tatt med vaccuum og et skikkelig grovt klipp - så jeg ser ikke for meg at det skulle være sammenlignbart uansett.) Anonymkode: 0371c...1b2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): 100% fødsel og rier. Kan ikke sammenlignes en gang for min del. Smertene ved medisinsk abort var som noe sterkere mensensmerter enn vanlig, men varmeflaske var eneste smertelindring jeg trengte, og smertene varte 2-3t. Anonymkode: 3ec5e...497 Så det var ikke så vondt som fødsel? Skjønte ikke svaret Anonymkode: d82b4...56f 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #7 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så det var ikke så vondt som fødsel? Skjønte ikke svaret Anonymkode: d82b4...56f Nei det var ikke i nærheten av smertene ved en fødsel.. Skriver jo at det ikke kan sammenlignes en gang og at en varmeflaske var nok smertelindring ved abort. En varmeflaske er ikke nok ved en fødsel, og varer ikke bare i 2-3t... Anonymkode: 3ec5e...497 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 13.33): Du som har født før, og hatt medisinsk abort, var det som rier ved fødsel eller mensensmerter? Anonymkode: d82b4...56f Jeg hadde medisinsk abort på grunn av en missed abortion. Jeg opplevde de som vondere enn fødselsrier, enda jeg fikk flere runder med morfin. Men jeg var 17 uker på vei, og kroppen strittet kanskje imot. Det er uansett veldig individuelt. Jeg blødde mye, morkaken kom ikke ut av seg selv, men måtte dras ut av en gynekolog flere timer senere. Vil tippe det er mindre smertefullt tidligere i svangerskapet, og at det varierer fra person til person. Tipper at sorgen min ikke akkurat gjorde smertene mildere heller. Anonymkode: d1506...588 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg opplevde det som verre enn fødsel… Hatt to medisinske aborter, en frivillig og en der hjertet til fosteret hadde sluttet å slå. Besvimte alene på badet, mens jeg kastet opp av smerte og hadde diaré. Kjempet meg gjennom flere timer og var helt i svime. Andre gangen tok jeg tramadol mot smertene og det hjalp. Til info har jeg født to ganger helt uten noe smertelindring. Det var mindre vondt. Sannsynligvis fordi kroppen og psyken jobber på lag, det er motiverende å føde og kroppen er full av adrenalin. Anonymkode: 52941...345 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #10 Skrevet 13. oktober 2024 Hadde medisinsk i uke 7 ingen smerte,måtte ta de smertestillende jeg fikk. Merka ingenting. Født 2 ganger. Anonymkode: be1b2...10d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #11 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg opplevde det som verre enn fødsel… Hatt to medisinske aborter, en frivillig og en der hjertet til fosteret hadde sluttet å slå. Besvimte alene på badet, mens jeg kastet opp av smerte og hadde diaré. Kjempet meg gjennom flere timer og var helt i svime. Andre gangen tok jeg tramadol mot smertene og det hjalp. Til info har jeg født to ganger helt uten noe smertelindring. Det var mindre vondt. Sannsynligvis fordi kroppen og psyken jobber på lag, det er motiverende å føde og kroppen er full av adrenalin. Anonymkode: 52941...345 Min erfaring er lignende. Medisinsk abort har vært helt helt grusomt. Ble hentet med ambulanse på ene, og var rett før med andre. Men virket som dette varierer noe helt enormt! Skulle ønske jeg kunne bruke varmeflaske og se serie liksom. Kastet meg rundt på gulvet i ren desperasjon og ulidelige smerter. Tror det er met vanlig med mindre smerter heldigvis 🤪 Anonymkode: 586e6...c9a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #12 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg har ikke født. Det var vondt som mensensmerter. Men ikke ille egentlig. Jeg lå på sykehuset og fikk smertestillende til det var over. Anonymkode: 880e4...9c1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #13 Skrevet 13. oktober 2024 Har ikke født, men trodde seriøst jeg skulle dø under medisinsk abort. Kunne ikke stå oppreist, lå i fosterstilling på badet i seks timer med diaré, oppkast og smerter ut av en annen verden. Klarte ikke å prate. Absolutt ikke noe som burde ha foregått hjemme på badet med tilnærmet null smertelindring. Ser for meg at fødsel blir bedre, da får jeg i det minste hjelp fra helsepersonell. Aldri følt meg så lite verdt. Anonymkode: 86198...9f7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #14 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 13.33): Du som har født før, og hatt medisinsk abort, var det som rier ved fødsel eller mensensmerter? Anonymkode: d82b4...56f For meg var det forskjellig type smerte. Abort føltes som trykketrang rundt menstider, som om jeg venter ei skikkelig runde med mageknip og diaré. For meg son har matallergi, så var det som om jeg har spist noe magen virkelig ikke tåler. Anonymkode: 39a97...266
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #15 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke født, men trodde seriøst jeg skulle dø under medisinsk abort. Kunne ikke stå oppreist, lå i fosterstilling på badet i seks timer med diaré, oppkast og smerter ut av en annen verden. Klarte ikke å prate. Absolutt ikke noe som burde ha foregått hjemme på badet med tilnærmet null smertelindring. Ser for meg at fødsel blir bedre, da får jeg i det minste hjelp fra helsepersonell. Aldri følt meg så lite verdt. Anonymkode: 86198...9f7 Fødsel var verre, syns jeg da. Verken epidural eller lystgass tok smertene Anonymkode: 39a97...266
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #16 Skrevet 14. oktober 2024 Ikke født, abort var vondt men ikke så ille som jeg fryktet og det varte kort. Fosterstørrelse uke 6. Tok smertestillende. Anonymkode: 80c89...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå