AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Jeg har startet og driver en nisjebutikk, og er eneste ansatt. Butikken skiller seg ut og er veldig godt likt, men økonomisk går det ikke så bra. Det er ikke nok omsetning i butikken. Nå har jeg måttet gå til det steget å redusere åpningstidene for å kunne jobbe mer i min andre, normalt lønnede jobb. Men nå har jeg også fått tilbud fra en av butikkens tilhengere om at hen tilbyr seg å jobbe gratis i butikken en dag i uka. Personen er absolutt kompetent til dette og passer veldig bra inn i butikken på alle måter. Men - selv om dette i prinsippet er helt supert, har jeg en veldig sterk motstand mot å ikke lønne en person jeg evt tar inn i butikken. Å lønne noen er altså ikke økonomisk mulig pr. nå. Altså, prinsippet - skal noen jobbe for meg, skal de lønnes, og lønnes en skikkelig lønn. Om butikken må drives med denne type dugnadsarbeid, klarer den mao ikke å stå på egne bein, og er dermed ikke liv laga, sånn jeg ser det. Hva ville du gjort om du var i min situasjon? Hadde du også kjent hardt på prinsippet om at folk som jobbet for deg, selvsagt skulle lønnes, eller hadde du tatt denne muligheten? Anonymkode: 4db61...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Om butikken ikke bærer seg så de som jobber der kan ha lønn så ville jeg virkelig vurdert om det er noe poeng å ha den åpen. Om du har drevet denne i 3 år eller mer og fortsatt ikke har inntjening nok til normal drift hadde jeg gitt meg før det baller på seg gjeld osv som du ikke blir kvitt når det er kroken på døra. Anonymkode: 7eb76...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september Driver du et AS? Akkurat nå er det eneste som holder selskapet ditt levende en drøm. Din drøm om en butikk. du må innse at dette er nettopp det; en drøm, og hvis du lar en person jobbe gratis for deg må du forstå at arbeidstilsynet og regnskapsføreren din ikke mener at drømmer er en god valuta. Enten snu skuta så du kan lønne vedkommende, eller avslutt driften. Du har prøvd. Det er ingen skam å snu. Anonymkode: 3d7cd...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september Du KAN jo tilby denne personen en type lønn i form av varer fra butikken, mine foreldre som er pensjonister gjorde av og til tjenester for et firma (typ hente bil o.l) og fikk "lønn" i form av varer. Kanskje denne personen er såppass glad i butikken og syns det er et trivelig tilbud at det ikke føles som "jobb" å hjelpe til? Du har jo tydeligvis klarsyn i forhold til driften, men ville denne personens hjelp kunne få økonomien ovenpå? Kunne det kanskje vert mulig at denne personen kommer inn som deleier av butikken på ett vis? er helt enig i at den som jobber skal ha lønn, men det kan kanskje løses på andre vis enn at personen jobber bare som vanlig ansatt. Jeg ville snakket med personen og sett hva den tenker i forhold til andre mulige løsninger Har du forresten nettbutikk? Slik at butikken kan fungere både som varelager og utsalg? Anonymkode: a0dfd...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå