Gå til innhold

Jobber med vektnedgang, blir desperat etter mat/snacks på kvelden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet jeg spiser nok på dagtid, likevel blir jeg utrolig sugen på kvelden! Ikke reell sult, men et type sug etter mat eller godis som er helt utrolig vanskelig å stå imot. 

Har prøvd "alt" føler jeg, og ingenting hjelper. Kveldene ødelegger for meg. Alt går greit på dagtid, spiser regelmessig og fornuftige porsjoner mrd nok vann og fiber. Vil helst ikke begynne på noen medikamenter. 

Noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 49633...84f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har spist for lite så er det vanlig. Anbefaler å spise et mettende måltid sent på kvelden beregnet i måltidene dine. 

Anonymkode: c4de4...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spiser tilstrekkelig igjennom dagen, og nok fiber og proteiner, så hadde jeg byttet rutiner. Om det er alltid foran TV-en behovet kommer, hva med å heller gå deg en tur fremfor å sette deg foran TV-en? Kan være andre ting også, men rett og slett bytte litt rutiner kan hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning: Jeg drikker mye. Gjerne svart te med melk ( mer mettende) etterfulgt av annen te (grønn te eller frukttre).
 

Noen kan ha problemer med å sove ved inntak av te før leggetid, men personlig sover jeg bedre.

Hadde det vært ok for deg å spise en banan eller et eple på kvelden?

Ellers er det en god ide å legge seg tidlig,

Anonymkode: f49f3...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som har det sånt, den som fant løsningen ville blitt rik. 
Ketose kan hjelpe men er slitsomt å handle inn og lage slik mat. 

Skulle ønske noen begynte med ferdigretter som var for ketose kosthold.

Anonymkode: fc5dd...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre sånn her også ja. For meg fungerer det ikke å spise nok på dagen, jeg har alltid lyst på noe på kvelden. Så da er det heftig porsjonskontroll som må til.

Det kan for eksempel bety:

- at jeg har spist litt mindre til dagens måltider slik at jeg har litt mer å gå på om kvelden, kalorimessig

- at jeg klargjør det jeg skal spise, og at jeg verken spiser mer eller mindre 

- at jeg drikker noe uten kalorier

- at jeg ikke setter meg ned så tidlig, men i stedet fyller tiden med husarbeid, tur, telefonsamtale eller liknende

 

Dessverre er dette hovedproblemet mitt også når jeg skal holde vekten stabil, som altså betyr at det er et problem absolutt alltid. Livet! Så det gjelder å finne en løsning. Første bud er å jobbe veldig med selvdisiplinen.

Anonymkode: 19f0e...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To forslag, om det er innafor på din diett.

En kopp suppe, eller en salat.

Jeg er normalvektig, og ikke på slankekur. Men har diabetes. Så snope på kvelden kan jeg ikke uansett. Spiser alltid en salat til kvelds. Pimper den opp med litt nøtter og ost. Har alltid en salatbolle klar i kjøleskapet, så det er enkelt og greit.

Anonymkode: 90f84...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å frese opp noe wokmiks eller lignende med en spicy saus om jeg begynner å gå i skapene på kvelden. lettvindt og metter lenge. 

Anonymkode: 9492b...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn til frokost gjør meg mindre fysen på kvelden. 

Min kveldskos er luftig skyr med litt valnøtter oppi. Sunt, lite kalorier, mettende og stagger søtsuget. 

Anonymkode: 34631...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugsprø med lett brunost stoppe sjokolade suget hos meg, tar gjerne en 3-4 om kvelden

Biola blåbær uten sukker stopper søtsuget 

Endret av Frøkenragnhild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det aller sunneste, men veldig godt og bedre enn godis/chips: en barebells proteinbar (peanøtt) på kvelden, 200 kcal og 20 g protein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...