Gå til innhold

Vann i kroppen av trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver febrilsk å bli kvitt de siste 5 kg etter å ha gått ned 17 kg siste 1,5 år.

Har fått meg Walkingpad og trener nå hver dag, uten resultat...

Men merker at jeg etter de hardeste øktene går opp 2-3 kg på bare noen timer, og bruker 1-2 uker på å bli kvitt dem igjen. 

føler jeg går opp og ned de samme kiloene hele tiden, og ikke kommer videre. til tross for mye trening hver dag.

Spiser kun kjøtt/kylling og grønsaker i tillegg til Rugsprø med magerost (3 stk daglig) og har kutta alkohol.

Drikke mye vann og te uten sukker, for å prøve å kvitte meg med vannet som jeg kjenner i fingrene og beina, men det hjelper ikke.

Har vært hos legen, og han skjønte ingen ting. Men fant heldig vis ikke noe galt.

Men er det vanlig å få så mye vann i kroppen etter trening?

Anonymkode: 64cbe...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du i deg salt nok på en ensidig diett og så mye vann? 

Anonymkode: ff1d2...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Jeg prøver febrilsk å bli kvitt de siste 5 kg etter å ha gått ned 17 kg siste 1,5 år.

Men merker at jeg etter de hardeste øktene går opp 2-3 kg på bare noen timer, og bruker 1-2 uker på å bli kvitt dem igjen. 

føler jeg går opp og ned de samme kiloene hele tiden, og ikke kommer videre. til tross for mye trening hver dag.

Spiser kun kjøtt/kylling og grønsaker i tillegg til Rugsprø med magerost (3 stk daglig) og har kutta alkohol.

Drikke mye vann og te uten sukker, for å prøve å kvitte meg med vannet som jeg kjenner i fingrene og beina, men det hjelper ikke.

Har vært hos legen, og han skjønte ingen ting. Men fant heldig vis ikke noe galt.

Herregud. slutt å veie deg så mye. Se på hvordan du føler deg istedenfor.

Anonymkode: bd051...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Du skal veie deg på faste tider, feks hver mandag når du står opp etter du har vært på do. Vekten svinger mye i løpet av en dag og syklus, så det er bortkastet å veie seg ofte.

Anonymkode: 29be3...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får vann i kroppen av styrketrening spesielt, det er normalt, men også feks av å gå i bakker og ulendt terreng fordi det trimmer muskler. Drit i det, slutt å veie deg, det betyr ikke så mye. 

Anonymkode: 017ad...b78

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du trenger salt/elektrolytter. Særlig lurt ved trenining/svetting, du får kjøpt pulver du blander med vann.

Anonymkode: cd551...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...