AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Sist helg ble jeg syk, men fikk ikke noe ordentlig feber, bare subfebril eller hva det heter. Snørra rant og jeg satt i møter på fredag før helga. Jeg spiste paracet og trosset det hele hele helga. På mandag jobb igjen og hostet. Hostet hele uka. Så en uke senere, på lørdag ettermiddag får jeg feber og smerter i alle ledd. Jeg føler meg ordenlig dårlig. Natt til søndag har jeg over 39 i feber. Natt til mandag har jeg 38, 5. Jeg holder senga på mandagen. Får i tillegg øyekatarr. Barnehagen ringer og ber meg hente mitt barn som også er syk. Tirsdag er jeg hjemme og hoster veldig. Jeg tror jeg er på bedringens vei med 37,5 på termometeret. Jeg er svimmel og hoster veldig. Stemmen er nesten borte og jeg sliter med å passe barnet hjemme, men holder ut. Natt til i dag har jeg 38,2 i feber igjen og hoster til jeg brekker meg. Lungebetennelse? Bronkitt? Covid? Influensa? De andre i familien slipper unna. Lenge siden jeg har vært så dårlig. Feber i 4-5 dager er vel ikke normalt ved en forkjølelse Anonymkode: cf532...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Sist helg ble jeg syk, men fikk ikke noe ordentlig feber, bare subfebril eller hva det heter. Snørra rant og jeg satt i møter på fredag før helga. Jeg spiste paracet og trosset det hele hele helga. På mandag jobb igjen og hostet. Hostet hele uka. Så en uke senere, på lørdag ettermiddag får jeg feber og smerter i alle ledd. Jeg føler meg ordenlig dårlig. Natt til søndag har jeg over 39 i feber. Natt til mandag har jeg 38, 5. Jeg holder senga på mandagen. Får i tillegg øyekatarr. Barnehagen ringer og ber meg hente mitt barn som også er syk. Tirsdag er jeg hjemme og hoster veldig. Jeg tror jeg er på bedringens vei med 37,5 på termometeret. Jeg er svimmel og hoster veldig. Stemmen er nesten borte og jeg sliter med å passe barnet hjemme, men holder ut. Natt til i dag har jeg 38,2 i feber igjen og hoster til jeg brekker meg. Lungebetennelse? Bronkitt? Covid? Influensa? De andre i familien slipper unna. Lenge siden jeg har vært så dårlig. Feber i 4-5 dager er vel ikke normalt ved en forkjølelse Anonymkode: cf532...459 Hva dette kan være er opp til en lege å finne ut av. Noen har altfor lan terskel for å kontakte lege, mens din terskel synes å være så høy at den bør senkes betraktelig. Er situasjonen den samme i morgen tidlig, ringer du legen og ber om en time samme dag. Husk første mann til mølla gjelder for timer samme dag, så vær på telefonen straks de åpner. Og barnet kan sikkert og trenge en time? Husk munnbind når du er blant andre på legekontoret. Der kan være alt fra kreftpasienter til andre med alvorlig sykdom som kan bli veldig syk av smitte. Anonymkode: 942ee...f6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva dette kan være er opp til en lege å finne ut av. Noen har altfor lan terskel for å kontakte lege, mens din terskel synes å være så høy at den bør senkes betraktelig. Er situasjonen den samme i morgen tidlig, ringer du legen og ber om en time samme dag. Husk første mann til mølla gjelder for timer samme dag, så vær på telefonen straks de åpner. Og barnet kan sikkert og trenge en time? Husk munnbind når du er blant andre på legekontoret. Der kan være alt fra kreftpasienter til andre med alvorlig sykdom som kan bli veldig syk av smitte. Anonymkode: 942ee...f6a Takk. Blir vel til en legetur om jeg ikke plutselig blir bedre over natten. Anonymkode: cf532...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september Kanskje mest sannsynlig en form for virus? Da er det jo ikke vits med noe antibiotika uansett. Nå er jo ikke feberen så høy, så jeg ville ha ventet. Paracet jevnlig, hostesaft/svimlende, godt med vann, mat og hvile. God bedring! Anonymkode: 7e8ac...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Del Skrevet 25. september Skulle stå slimløsende, ikke svimlende😅 Anonymkode: 7e8ac...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #6 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snørra rant og jeg satt i møter på fredag før helga. Jeg spiste paracet og trosset det hele hele helga. På mandag jobb igjen og hostet. Hostet hele uka. Da håper jeg du var på hjemmekontor…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (49 minutter siden): Da håper jeg du var på hjemmekontor…? Ja! Det var jeg Anonymkode: cf532...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja! Det var jeg Anonymkode: cf532...459 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september Hvis du hoster til du brekker deg kan det være kikhoste. Ta kontakt med lege. Da kan du få piller som forkorter det. https://www.nrk.no/buskerud/henriette-borchgrevink-advarer-om-kikhoste_-_-hoster-til-du-besvimer-1.16995237 Anonymkode: a5698...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sist helg ble jeg syk, men fikk ikke noe ordentlig feber, bare subfebril eller hva det heter. Snørra rant og jeg satt i møter på fredag før helga. Jeg spiste paracet og trosset det hele hele helga. På mandag jobb igjen og hostet. Hostet hele uka. Så en uke senere, på lørdag ettermiddag får jeg feber og smerter i alle ledd. Jeg føler meg ordenlig dårlig. Natt til søndag har jeg over 39 i feber. Natt til mandag har jeg 38, 5. Jeg holder senga på mandagen. Får i tillegg øyekatarr. Barnehagen ringer og ber meg hente mitt barn som også er syk. Tirsdag er jeg hjemme og hoster veldig. Jeg tror jeg er på bedringens vei med 37,5 på termometeret. Jeg er svimmel og hoster veldig. Stemmen er nesten borte og jeg sliter med å passe barnet hjemme, men holder ut. Natt til i dag har jeg 38,2 i feber igjen og hoster til jeg brekker meg. Lungebetennelse? Bronkitt? Covid? Influensa? De andre i familien slipper unna. Lenge siden jeg har vært så dårlig. Feber i 4-5 dager er vel ikke normalt ved en forkjølelse Anonymkode: cf532...459 Er et virus. I alle fall når du har fått øyekattar. Høres bare ut som en kraftig forkjølelse. Disse er vanligere etter covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du hoster til du brekker deg kan det være kikhoste. Ta kontakt med lege. Da kan du få piller som forkorter det. https://www.nrk.no/buskerud/henriette-borchgrevink-advarer-om-kikhoste_-_-hoster-til-du-besvimer-1.16995237 Anonymkode: a5698...af0 Fjerndiagnoser via nettet? Hun kan like gjerne ha mycoplasmapneumoni, hvis vi skal spekulere videre. TS må lyttes på og taes blodprøver av for å få passende diagnose og eventuelt behandling. Anonymkode: 942ee...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 25. september #12 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fjerndiagnoser via nettet? Hun kan like gjerne ha mycoplasmapneumoni, hvis vi skal spekulere videre. TS må lyttes på og taes blodprøver av for å få passende diagnose og eventuelt behandling. Anonymkode: 942ee...f6a Nesten alle som er forkjølet nå har hoste i 6 uker. Det setter seg i brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #13 Del Skrevet 25. september Jeg hadde helt like symptomer i sommer da jeg hadde covid. Varte i en ukes tid. Ville nok ventet litt til med å gå til lege, mtp at feberen er i bedringens vei. Forkjølelsessymptomer kan sitte i mange uker.. ta en tur til legen om feberen stiger mot 39 igjen, eller du føler økt tungpusthet eller dårligere allmenntilstand. Anonymkode: 37a1f...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå