Noldus Skrevet 7. oktober 2007 #101 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har flyttet ca en halv times kjøring fra der jeg opprinnelig kommer fra, og her sliter folk virkeli med å forstå hva jeg sier. Det blir mye Hæ? Hæ? Snakk norsk.... Derfor har jeg, som mangen andre her også har skrevet, lagt om på de verste ordene. Dette for å spare mye forklaring. Jeg har fortsatt igjen mye av dialekten min! Og vet at noen av ordene kommer aldri til å forsvinne da det blir helt unaturlig for meg å uttale de slik de gjør her på denne plassen. Så lenge du er tilfreds med dialekten din så er det samme hvordan den er! Det viktigste er at det ikke føles unaturlig og påtvunget for en selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 7. oktober 2007 #102 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg snakker som jeg snakker, jeg har ingen problemer med å forstå andre dialekter og uvante ord. Da gidder ikke jeg legge om for at det skal være lett forståelig for andre, ingen skal komme og fortelle at det er noe vanskeligere for dem å forstå hva jeg sier enn det er for meg å forstå dem. Etter 11 år i forsvaret har jeg enda ikke hatt ett eneste problem med å rope ordre, snakke med folk eller gjøre meg forstått på Narvikdialekt, så da kan jeg ikke fatte poenget med å måtte legge om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå