AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #41 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan du ser ut er da ikke relevant? Er det utseende du er bekymret for? At du er svimmel kan du jo diskutere med legen din, men det er noe helt annet enn å være bekymret for vekttap mens man fortsatt er faktisk overvektig (og jeg tviler sterkt på at grunnen til din forhøyede BMI er uvanlig stor muskelmasse, så nært etter fødsel). Anonymkode: 9fcdd...781 Jeg er fornøyd med kroppen, derfor ønsker jeg ikke gå ned mer I vekt .er bekymret for at jeg nesten ikke spiser . Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #42 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Redd for å rase enda mer ned i vekt. Redd for å svime av hjemme med han lille .Redd for å få spiseforstyrrelser igjen. Anonymkode: d13de...811 Da tar du dette opp med fastlegen din. Er dette den samme legen som gav deg slankemedisin da du var høygravid? Anonymkode: 30c20...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #43 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da tar du dette opp med fastlegen din. Er dette den samme legen som gav deg slankemedisin da du var høygravid? Anonymkode: 30c20...969 Fikk ikke wegovy før etter fødsel men kuttet de ut for 3 uker siden .ja samme lege . Hun tok meg ikke på alvor i dag ,sjekka bare blodtrykk og nye prøver som jeg tok for noen uker tilbake . Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #44 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk ikke wegovy før etter fødsel men kuttet de ut for 3 uker siden .ja samme lege . Hun tok meg ikke på alvor i dag ,sjekka bare blodtrykk og nye prøver som jeg tok for noen uker tilbake . Anonymkode: d13de...811 Men herregud det er jo ikke rart at du går ned i vekt når du har brukt wegovy, det burde du jo forstå selv, du vet jo hva det er til for. Anonymkode: 9a8c9...75c 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #45 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men herregud det er jo ikke rart at du går ned i vekt når du har brukt wegovy, det burde du jo forstå selv, du vet jo hva det er til for. Anonymkode: 9a8c9...75c Matlysten var dårlig lenge før wegovy. Gikk på wegovy bare i 3 uker . Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #46 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk ikke wegovy før etter fødsel men kuttet de ut for 3 uker siden .ja samme lege . Hun tok meg ikke på alvor i dag ,sjekka bare blodtrykk og nye prøver som jeg tok for noen uker tilbake . Anonymkode: d13de...811 Du har tatt wegovy, som fungerer ved å dempe sultfølelsen, men lurer på hvorfor du har dårlig matlyst? Synes i grunn det er uansvarlig og helt unødvendig å gi noen wegovy rett etter fødsel, en tid hvor det ikke bør være fokus, men jeg skjønner ikke at du ikke ser sammenhengen her? Du har tatt medisiner for å dempe sultfølelsen, derfor har du lite matlyst. Fordi du spiser mindre så har du rast ned i vekt. 0,5-1 kg vektnedgang i uken er å forvente. Mange reagerer også hvis de overspiser eller spiser "feil" på disse medisinene, derfor føler du at alt går tvers igjennom. Du har også IBS, så det er også en faktor. Du har fått i deg for lite mat, og derfor er du svimmel. Min søster tok også disse medisinene og utviklet magesår, og hadde derfor effekten av lite matlyst lenge. Hun kastet opp blod og slet en stund. Det fungerer fint for noen, men for andre er det hard kost. Det er altså ikke noe mysterie at du har gått ned, det er selvpåført i form av medisiner. Vet ikke hva du hadde regnet med at legen skulle gjøre når det er en kjent årsak til vektnedgangen? Prøvene du har tatt i dag er helt sikkert for å sjekke leververdiene dine f.eks, som kan påvirkes av medisinen. Anonymkode: ae7c8...905 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #47 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Matlysten var dårlig lenge før wegovy. Gikk på wegovy bare i 3 uker . Anonymkode: d13de...811 Hvorfor ville du ha wegovy hvis matlysten allerede var dårlig? Mye som skurrer her. Anonymkode: ae7c8...905 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #48 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Matlysten var dårlig lenge før wegovy. Gikk på wegovy bare i 3 uker . Anonymkode: d13de...811 Det tar 5-7 uker før wegovy er helt ute av systemet, så hvis det ikke er bedring etter da, da kan du bli bekymret. Tar du alle medisiner uten å sette deg inn i hva du faktisk tar? Anonymkode: 9a8c9...75c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #49 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor ville du ha wegovy hvis matlysten allerede var dårlig? Mye som skurrer her. Anonymkode: ae7c8...905 Fordi legen mente det kunne være bra pga jeg har pcos. Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #50 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det tar 5-7 uker før wegovy er helt ute av systemet, så hvis det ikke er bedring etter da, da kan du bli bekymret. Tar du alle medisiner uten å sette deg inn i hva du faktisk tar? Anonymkode: 9a8c9...75c Har ikke dårlig matlyst pga wegovy.hadde dårlig matlyst lenge før det. Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #51 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har tatt wegovy, som fungerer ved å dempe sultfølelsen, men lurer på hvorfor du har dårlig matlyst? Synes i grunn det er uansvarlig og helt unødvendig å gi noen wegovy rett etter fødsel, en tid hvor det ikke bør være fokus, men jeg skjønner ikke at du ikke ser sammenhengen her? Du har tatt medisiner for å dempe sultfølelsen, derfor har du lite matlyst. Fordi du spiser mindre så har du rast ned i vekt. 0,5-1 kg vektnedgang i uken er å forvente. Mange reagerer også hvis de overspiser eller spiser "feil" på disse medisinene, derfor føler du at alt går tvers igjennom. Du har også IBS, så det er også en faktor. Du har fått i deg for lite mat, og derfor er du svimmel. Min søster tok også disse medisinene og utviklet magesår, og hadde derfor effekten av lite matlyst lenge. Hun kastet opp blod og slet en stund. Det fungerer fint for noen, men for andre er det hard kost. Det er altså ikke noe mysterie at du har gått ned, det er selvpåført i form av medisiner. Vet ikke hva du hadde regnet med at legen skulle gjøre når det er en kjent årsak til vektnedgangen? Prøvene du har tatt i dag er helt sikkert for å sjekke leververdiene dine f.eks, som kan påvirkes av medisinen. Anonymkode: ae7c8...905 Sluttet på wegovy for en god stund siden .hadde dårlig matlyst lenge før det .sku sjekke jernmangel ,stoffskiftet og langtidsblodsukker Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #52 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg kjenner at jeg blir litt bekymret for menneskeheten når mennesker blir bekymret for at de går ned i vekt når de står på slankemedisin 🙄 Anonymkode: 9a8c9...75c 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #53 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner at jeg blir litt bekymret for menneskeheten når mennesker blir bekymret for at de går ned i vekt når de står på slankemedisin 🙄 Anonymkode: 9a8c9...75c Kan du ikke lese? Jeg gikk på de i 3 uker ,en god stund siden jeg sluttet på de. Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #54 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke lese? Jeg gikk på de i 3 uker ,en god stund siden jeg sluttet på de. Anonymkode: d13de...811 Som jeg sa til deg så tar det 5-7 uker før det er ute av systemet. Anonymkode: 9a8c9...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #55 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg sa til deg så tar det 5-7 uker før det er ute av systemet. Anonymkode: 9a8c9...75c Ja skjønner det men hadde dårlig matlyst før jeg startet med wegovy og ,hadde dårlig matlyst under svangerskapet og. Får håpe matlysten blir bedre etterhvert . Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 26. september 2024 #56 Del Skrevet 26. september 2024 Her er det flere ting ser jeg. Jeg er ingen ekspert på slankesprøyter, men ser du har gått på det. Du har fått det pga pcos sier du. En kan lette symptomene på pcos med å gå ned i vekt. Det virker for noen, men ikke andre. Jeg skjønner tankegangen til legen din der da, selv om det var kort tid etter du fikk barn. Det jeg ikke helt skjønner er derimot er hva du selv tenker/tenkte oppi dette? Du vil egentlig ikke mer ned i vekt. Du hadde nedsatt appetitt før du fikk slankesprøyte, og med den ble det jo naturlig nok ikke bedre. Ser du gikk på den kort tid, og sluttet for en stund siden, men den vil jo sitte i en stund etter hva jeg har skjønt. Jeg sliter litt med å trekke noen logiske linjer her. Det både for deg og legen din. Derfor litt vanskelig å forstå hvilke råd du egentlig ønsker deg. Nå trenger ikke vi på KG forstå bakgrunnen her, og jeg vil nok anbefale deg og tenke over hvor mye detaljer du deler her, for du er sårbar, og det er ord kan føles veldig harde når en kun leser dem. Du vil bli sliten og medtatt, og ofte også svimmel når du ikke får nok i deg. At det bekymrer både deg selv og de rundt deg, det har jeg forståelse for 💚 Om jeg skal se bort i fra det andre, og kun se på raskt vekttap etter en graviditet, grunnet redusert appetitt (legen har tatt blodprøver og regner med vedkommende har utelukket annet), så høres det for meg ut som du kanskej sliter psykisk. Har du nok støtte rundt deg med den lille? Selv om du ikke ammer så er det normalt sett krevende med en ny baby. Kan du prøve noe flytende kalorier? Smoothie, næringsdrikker, shakes osv? Hive innpå med litt nøtter her og der. Hvil når du kan, og ingen dør om du ikke får gjort husvasken like ofte. Prøv å ta vare på deg selv så godt du kan oppi alt, og ha fokus på nok væske som minste prioritering, og gjerne hva enn du kan orke å spise en håndfull av der og der 💚 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #57 Del Skrevet 26. september 2024 Daisy-love skrev (2 minutter siden): Her er det flere ting ser jeg. Jeg er ingen ekspert på slankesprøyter, men ser du har gått på det. Du har fått det pga pcos sier du. En kan lette symptomene på pcos med å gå ned i vekt. Det virker for noen, men ikke andre. Jeg skjønner tankegangen til legen din der da, selv om det var kort tid etter du fikk barn. Det jeg ikke helt skjønner er derimot er hva du selv tenker/tenkte oppi dette? Du vil egentlig ikke mer ned i vekt. Du hadde nedsatt appetitt før du fikk slankesprøyte, og med den ble det jo naturlig nok ikke bedre. Ser du gikk på den kort tid, og sluttet for en stund siden, men den vil jo sitte i en stund etter hva jeg har skjønt. Jeg sliter litt med å trekke noen logiske linjer her. Det både for deg og legen din. Derfor litt vanskelig å forstå hvilke råd du egentlig ønsker deg. Nå trenger ikke vi på KG forstå bakgrunnen her, og jeg vil nok anbefale deg og tenke over hvor mye detaljer du deler her, for du er sårbar, og det er ord kan føles veldig harde når en kun leser dem. Du vil bli sliten og medtatt, og ofte også svimmel når du ikke får nok i deg. At det bekymrer både deg selv og de rundt deg, det har jeg forståelse for 💚 Om jeg skal se bort i fra det andre, og kun se på raskt vekttap etter en graviditet, grunnet redusert appetitt (legen har tatt blodprøver og regner med vedkommende har utelukket annet), så høres det for meg ut som du kanskej sliter psykisk. Har du nok støtte rundt deg med den lille? Selv om du ikke ammer så er det normalt sett krevende med en ny baby. Kan du prøve noe flytende kalorier? Smoothie, næringsdrikker, shakes osv? Hive innpå med litt nøtter her og der. Hvil når du kan, og ingen dør om du ikke får gjort husvasken like ofte. Prøv å ta vare på deg selv så godt du kan oppi alt, og ha fokus på nok væske som minste prioritering, og gjerne hva enn du kan orke å spise en håndfull av der og der 💚 Tusen takk for langt svar ❤️❤️ mange på min side av familien som bor litt unna har vært bekymra da vekta mi var litt høyere før så når legen snakket om wegovy uten at jeg nevnte det selv så tenkte jeg at jeg trenger vel de sprøytene siden hun nevnte de . Er nok en del psykisk ja ,går til samtale hver uke . Fødselen min ble ikke som jeg hadde tenkt da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og han lille måtte ut 1 mnd tidligere . Jeg er førstegangs og 40 år så mye tanker som svirrer .prøver å gjøre alt jeg kan for å få I meg mat pga han lille men er tungt . Har liksom samboeren min og svigermor rundt meg ,men dem vet heller ikke helt hva dem kan si eller gjøre for å hjelpe meg . Tusen takk nok igjen for fint svar . Anonymkode: d13de...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 26. september 2024 #58 Del Skrevet 26. september 2024 Kan du ha en fødselsdepresjon, ts? Jeg ser du skriver at du går til samtaler en gang i uken, har det vært tatt opp som et alternativ? Er det mulig at du allerede er tilbake i en spiseforstyrret tilværelse? Be om en skikkelig utredning, du kan ikke gå rundt og ikke ha det godt, spesielt ikke når du har en liten å ta deg av. Jeg håper du får hjelp og at du blir bedre fort! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #59 Del Skrevet 26. september 2024 Brunhilde skrev (35 minutter siden): Kan du ha en fødselsdepresjon, ts? Jeg ser du skriver at du går til samtaler en gang i uken, har det vært tatt opp som et alternativ? Er det mulig at du allerede er tilbake i en spiseforstyrret tilværelse? Be om en skikkelig utredning, du kan ikke gå rundt og ikke ha det godt, spesielt ikke når du har en liten å ta deg av. Jeg håper du får hjelp og at du blir bedre fort! Tusen takk for fint svar ❤️ jeg hat nok en form for fødselsdepresjon i følge terapeuten og hun håpet og at jeg i dag skulle få god hjelp av fastlegen. Skal til terapeuten neste fredag igjen . Vet liksom ikke hva slags utredning jeg kan få om du skjønner ❤️ Anonymkode: d13de...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #60 Del Skrevet 26. september 2024 Så … du ønsker ikke å gå ned til normal vekt, du er fornøyd med kroppen din, men velger likevel å takke ja til en slankemedisin som demper apetitten enda du allerede hadde lav matlyst og både su og familien din var bekymret for ufrivillig vektnedgang…? Du sa ikke til legen din da han ville sette deg på slankemedisin rett etter fødsel, at du ikke vil ned i vekt og er redd for å gå mer ned i vekt…? Anonymkode: 9fcdd...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå