Gå til innhold

Hvorfor så mange høyreorienterte på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere vært her hele tiden, eller har dere tatt en dreining mot høyresiden fordi "folk begynner å bli lei" av muslimer?

Anonymkode: 15f9a...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden har høyreorientert med "lei av muslimer" å gjøre?

Anonymkode: f6215...1b6

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo i samme slengen si at jeg ikke er høyreorientert, men likevel lei av lang tids feilslått integreringspolitikk. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på høyresiden. Men er pro-innvandring. 

Anonymkode: e530d...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere vært her hele tiden, eller har dere tatt en dreining mot høyresiden fordi "folk begynner å bli lei" av muslimer?

Kan det være fordi de aller fleste har gjennomskuet ulempene med fri flyt av fremmedkulturelle, uavhengig av politisk ståsted ?

På venstresiden er det fortsatt politisk ukorrekt å diskutere utfordringene på en offentlig og saklig måte. 
På anonyme plattformer som KG er det derimot fritt frem……

Anonymkode: 35a29...749

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan jo i samme slengen si at jeg ikke er høyreorientert, men likevel lei av lang tids feilslått integreringspolitikk. 

Hvor lenge skal dere høyreorienterte si at dere egentlig er venstreorienterte? Når dere hele tiden stiller til høyre i verdipolitikken, i spørsmål om innvandring og sykepenger. Hvis man stadig argumenterer for at høyresiden er et bedre alternativ så er det faktisk lov å bytte side.

Anonymkode: c7475...9d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på høyresiden. Men er pro-innvandring. 

Anonymkode: e530d...659

Og jeg er på venstresiden, er mot innvandring (men for gjeste arbeidere).

Anonymkode: 3cfc9...944

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge skal dere høyreorienterte si at dere egentlig er venstreorienterte? Når dere hele tiden stiller til høyre i verdipolitikken, i spørsmål om innvandring og sykepenger. Hvis man stadig argumenterer for at høyresiden er et bedre alternativ så er det faktisk lov å bytte side.

Selv om man er i mot innvandring og andre kulturer er man ikke automatisk på venstre siden i politikken. Jeg er for sosialisme innad i landet, for beskatning av de rike, mer til de fattige (i Norge) osv, klar venstre politikk innenriks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om man er i mot innvandring og andre kulturer er man ikke automatisk på venstre siden i politikken. Jeg er for sosialisme innad i landet, for beskatning av de rike, mer til de fattige (i Norge) osv, klar venstre politikk innenriks.

Automatisk på høyre siden skulle det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 5.12):

Jeg befinner meg et godt stykke ute påhøyresiden av skalaen. Noe som egentlig bare betyr at jeg har et realistisk syn på ting.

Og på grunn av fødselstallene våre blir vi nødt til å ha betydelig innvandring i fremtiden for i det hele tatt å kunne opprettholde velferdsstaten. Dette er ikke en "mening", det er en realitet vi bare må forholde oss til uansett hva vi måtte "føle" om det.

Men nettopp på grunn av volumet av innvandring som blir nødvendig er det helt avgjørende å "velge" innvandrere det ikke blir sosial uro av. Altså innvandrere som allerede i utgangspunktet er fundamentalt kompatible med et liberalt, sekulært demokrati der f.eks ytringsfrihet er viktigere enn overtro.

Og nei, da viser muslimer seg i praksis å ikke være det vi først og fremst bør satse på.

Så kan vi like eller mislike dette, men det er en realitet.

Anonymkode: 364bd...745

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ok, så da er du feks ikke for karensdager og reduksjon av sykepenger? Som tross alt hardest rammer syke og lavtutdannede med lav lønn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så da er du feks ikke for karensdager og reduksjon av sykepenger? Som tross alt hardest rammer syke og lavtutdannede med lav lønn.

Nei, det er andre områder å spare penger på . Om vi bruker penger på kun nordmenn er ikke sykepengene noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kalles de som er midt i mellom?Ytre midten?Eller venstrevridde høyrefolk?

Anonymkode: b6e23...747

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg befinner meg et godt stykke ute påhøyresiden av skalaen. Noe som egentlig bare betyr at jeg har et realistisk syn på ting.

Og på grunn av fødselstallene våre blir vi nødt til å ha betydelig innvandring i fremtiden for i det hele tatt å kunne opprettholde velferdsstaten. Dette er ikke en "mening", det er en realitet vi bare må forholde oss til uansett hva vi måtte "føle" om det.

Men nettopp på grunn av volumet av innvandring som blir nødvendig er det helt avgjørende å "velge" innvandrere det ikke blir sosial uro av. Altså innvandrere som allerede i utgangspunktet er fundamentalt kompatible med et liberalt, sekulært demokrati der f.eks ytringsfrihet er viktigere enn overtro.

Og nei, da viser muslimer seg i praksis å ikke være det vi først og fremst bør satse på.

Så kan vi like eller mislike dette, men det er en realitet.

Ja, vi, Norge, trenger flere hender, men vi er så priviligerte at vi kan velge og vrake mellom hvilke vanskeligstilte flyktninger vi ønsker inn i vårt dyrebare land. Vi både trenger og ønsker hjelpen samtidig som vi skal diktere hvem som skal få lov å hjelpe. Og vi vil ha de beste og flinkeste, resten kan bli der de er eller dra andre steder som er langt borte fra oss. Regner med vi kan betale for å få de riktige også.

Bare realisme, absolutt ikke kynisk, og veldig bærekraftig globalt sett. Not! Men Norge er jo verdens beste land for verdens beste folk, så her må vi sikre oss slik at vi kan fortsette å utnytte glansen. Vestlig arroganse på sitt beste!

Anonymkode: 2175e...e4a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig sluttet å bry meg om rikspolitikk. Veldig deilig. 
Jeg registrerer større politiske saker som omtales i media, men mitt engasjement stopper der😊

Anonymkode: 2d403...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vi, Norge, trenger flere hender, men vi er så priviligerte at vi kan velge og vrake mellom hvilke vanskeligstilte flyktninger vi ønsker inn i vårt dyrebare land. Vi både trenger og ønsker hjelpen samtidig som vi skal diktere hvem som skal få lov å hjelpe. Og vi vil ha de beste og flinkeste, resten kan bli der de er eller dra andre steder som er langt borte fra oss. Regner med vi kan betale for å få de riktige også.

Bare realisme, absolutt ikke kynisk, og veldig bærekraftig globalt sett. Not! Men Norge er jo verdens beste land for verdens beste folk, så her må vi sikre oss slik at vi kan fortsette å utnytte glansen. Vestlig arroganse på sitt beste!

Ha, se på Kina , Saudi Arabia, Kuwait og andre land. De som tror Norge utnytter andre bør åpne øynene. Vi er alt for snille, nordmenn først for Norge, slik andre land stiller sine egne innbyggere fremst. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er skeptisk til å få altfor mange muslimske innvandrere hit, siden en del av dem lever i parallellsamfunn med negative holdninger til storsamfunnet og til nordmenn. Det har blitt et problem i Oslo med både gjenger, ran, skyting osv, og jeg er redd for at problemene skal spre seg slik at vi får svenske tilstander. Problemene er allerede helt uakseptable i Oslo.

Ellers sympatiserer jeg nok aller mest med partiet Rødt, og er definitivt på venstresiden når det kommer til økonomi, i tillegg til at jeg også synes at det har vært en kulturell berikelse med innvandring til Norge. Jeg er ellers sammen med en muslim, og han er selvfølgelig en fin person, men noen av holdningene hans er helt uforenlige med norske verdier, inkludert mine egne. Jeg ønsker definitivt ikke at slike holdninger skal bli altfor utbredt. Som at fulle jenter er skitne og at kvinner skal adlyde menn.

Han vet godt at han ikke kan bestemme over meg her, men hadde vi bodd i hans hjemland, hadde nok situasjonen vært veldig annerledes.

Anonymkode: c0822...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tull og tøys.

Uansett hva vi gjør er vi fullstendig ute av stand til å ta imot mer enn 1% av verdens flyktninger (og selv da snakker vi om over en million mennesker). Hvilket betyr at uansett hva vi gjør kan 99% av verdens flyktninger ikke få komme til Norge.

Da skal vi velge den ene prosenten med omhu, slik at vi ikke destabiliserer vårt eget land for våre etterkommere.

Det vil være en regelrett forbrytelse å la være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert de som skriker høyest. 

Anonymkode: ef227...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig lettvint av deg å kaste ut en slik tullete påstand uten å kunne dokumentere noe av det du påstår  !

Anonymkode: 59d2f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...