Gå til innhold

Bytte studie


Shay

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg begynte på studie nå i høsten og lurer på om noen som har erfaring eller har gjort det samme kan hjelpe med råd og tips.
 

Jeg har nettopp begynt på sosiologi studiet men har nå innsett at jeg vil bytte til sosialt arbeid, dette ønsket har bare blitt sterkere siden jeg begynte å fordype meg i familie og velferdsstaten, der gikk det opp for meg at jeg vil gjerne jobbe som en  saksbehandle/rådgiver hos NAV el.liggende. Planen min er å fullføre året og så bytte til neste år men jeg er veldig usikker om de emner jeg tar nå blir godkjent slik at jeg slipper å begynne på nytt.

Jeg hadde en samtale med studieveilederen og hen ga meg ingen konkrete råd eller svar og jeg fikk beskjed om at jeg kunne få samme jobb med en sosiologisk utdanning. Jeg er veldig usikker men samtidig vil jeg ikke ta noen feil beslutninger. Jeg er en voksen dame med barn og vi ofrer ganske mye slik at jeg kan ta en utdanning som skal sikre familiens fremtid. 
 

er det noen som har peiling eller erfaring med akkurat dette som kan hjelpe meg med gode råd og tilbakemeldinger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosionom er jo et profesjonsstudie, mens sosiologi ikke er det. Merkelig at studieveileder ikke nevner det? Ville absolutt byttet, flere ben å stå på som sosionom mtp arbeidslivet er min påstand. 

Anonymkode: 4de11...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som jobber i NAV og som har annen utdanning enn sosialt arbeid, blant annet sosiologi. 

Men om du bytter over vil du mest sannsynlig ikke få godkjent noe, i og med at sosialt arbeid er en profesjonsbachelor som er underlagt egne retningslinjer.

Anonymkode: 8e4f0...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...