Gå til innhold

Braga - Portugal

Gorgo

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har kjennskap til Braga i Portugal? Utenom at byen ligger litt nord for Porto, og at det bor litt flere der enn i Trondheim, samt at det har et fotball lag som spiller i toppserien i landet. 

Hvilke severdigheter er det verdt å få med seg? Er det noen restauranter å anbefale? Hoteller? Bo i eller utenfor bykjernen, eller "gamlebyen"?

Setter pris på svar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gorgo skrev (På 24.9.2024 den 23.19):

Er det noen her inne som har kjennskap til Braga i Portugal? Utenom at byen ligger litt nord for Porto, og at det bor litt flere der enn i Trondheim, samt at det har et fotball lag som spiller i toppserien i landet. 

Hvilke severdigheter er det verdt å få med seg? Er det noen restauranter å anbefale? Hoteller? Bo i eller utenfor bykjernen, eller "gamlebyen"?

Setter pris på svar. :) 

Har litt kjennskap til Braga. Når tenker du å reise, har du tilgang til bil, og er det voksenferie eller barn med?😊

Anonymkode: 5d9ad...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et voksent par som har tenkt å reise i månedsskiftet oktober/november. Flyr til Porto, med en overnatting, og så tar vi  toget til Braga. Ikke planer om å leie bil. Har ca en uke til rådighet, og kunne derfor tenkt oss en natt eller to i Braga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har streng tatt ikke noe erfaring med Braga, men vi kjørte innom byen for lunsj en søndag i september for to år siden og vandret litt rundt. Fikk absolutt ikke noe inntrykk av byen og ingenting som gjorde at jeg ble fristet til å dra tilbake. I tillegg var det lite som var åpent (men vi var der nok midt i siestaen) og det virket som en veldig rolig by. 

Jeg hadde lett valgt Porto over Braga, men så falt jeg helt pladask for den byen ved første øyekast. Der er det også lett å ta dagsturer til Douro-dalen om man vil det

Anonymkode: 34f2d...1d8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...