Gå til innhold

Prøver å gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tar mer enn gjerne i mot gode råd og tips 😀

Jeg er i slutten av 30 åra og mor til 4. 

Jeg har en app som jeg kan registrere kalorier. Den er ca 1800 kalorier hver dag. 
spiser passe ( passe mett), men opplevde å bli fort sulten. Så jeg spiste mer proteiner og kalorifattig som metter. Det hjelper på. Det går endel i egg, kylling, linser, bønner, kikerter og mager biff.

Jeg er sulten før hvert måltid. Eter 4-5 måltider. 
 

skal jeg ete mer?

mindre?

ikke bli sulten ?

Anonymkode: d1346...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er gjerne sulten når man spiser i kaloriunderskudd. Det er ikke farlig. Sultfølelsen roer seg gjerne hvis man lar være å spise når den kommer. Og så vender kroppen seg til det litt etterhvert hvis man er tålmodig i noen uker, og man føler også da mindre på sultfølelsen. Du kan gjerne drikke en kopp te uten sukker når du føler deg sulten. 

Anonymkode: c7976...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du steker mye mat at det er mye kalorier i olje, legger du det også inn i appen?

Anonymkode: 70287...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller spise fullfettmat; rent kjøtt, vanlig ost, ingen light-produkter (utenom brus om du drikker det). Det gir mindre volum per kcal, men metter bedre. Volumet kan du oppnå med mest mulig grønnsaker som fyller magesekken. 

Når ditt kaloribudsjett er på 1800 kcal per dag så er du ikke reelt sulten. Da har du absolutt fått i deg nok næring, og all sultfølelse er hjernestøy som du bør jobbe med å ignorere. 

Anonymkode: 19e29...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...