Gå til innhold

Får man stygge arr av å fjerne tattovering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn passe mange tatoveringer. Er faktisk vært litt heldig, gi og med at alle sammen er bra lagd og fine. Eneste grunnen for at jeg kanskje vurderer å ta laser på noen av de er fordi jeg er litt lei dem. Men som sagt er jo fornøyd og synes de er fine. Så vil høre litt erfaringener og gjerne se bilder av dine tattoveringer som du har fjernet med laser, hvordan resultatet ble. Jeg vil heller beholde de jeg har, enn å få stygge arr.. Så litt usikker, men tusen takk om noen svarer!

Anonymkode: edcee...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å få arr av det :) 

Anonymkode: 4f111...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vondt og sårt, men det er pigmentet inne i huden som blir knust og så får du en liten skade i huden. Vite blodceller kan ikke ta med seg blekk partiklene uten at de blir knust. Det finnes lasere som fjerner hår og som hjelper på arr, men de har forskjellig styrke. 

Anonymkode: 4f111...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ta mange laserbehandlinger og det ser sjelden ut som om det fjerner alt.  I tillegg gjør det vel kanskje noe med pigmentene, blir man brun der etterpå?

Anonymkode: bbbd7...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man må ta mange laserbehandlinger og det ser sjelden ut som om det fjerner alt.  I tillegg gjør det vel kanskje noe med pigmentene, blir man brun der etterpå?

Anonymkode: bbbd7...6e2

Man må ta flere behandlinger, er man veldig lys i huden og hadde mye farge så kan det hende den alltid vil være der som et vannmerke, du vet som når man holder opp en seddel. Men vanligvis blir de helt borte. Du får ikke mer av pigmentet som gjør deg brun nei. 

Anonymkode: 4f111...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.laserlegene.no/behandlinger/hudlasere/tatoveringsfjerning/ Mye god info her selv om du ikke bor i nærheten. 

Blir ikke arr nei. Ikke i dag, kanskje med gamle metoder. 😉 Det blir hovent og du kan få litt blemmer mens skaden er helt ny men om du ikke piller på den eller får en infeksjon så blir det ikke arr. Samme som med en tatovering. Jeg har ikke bilder fordi jeg fjernet aldri tatoveringen helt, jeg ville bare ha den svakere så en ny tatovering kunne bli tatt over den gamle. Men det var vondt. Ta med en ispose! 😄 Men det går bra og du skal ikke la være fordi du er redd for arr. Noen kan få arr fordi de reagerer på tatoveringer også forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...