Gå til innhold

Tilbake til kontoret?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men det er jo litt fiffig at mange sliter mye mer psykisk nå en før pandemien da alle fikk hjemmekontor. Kanskje hadde det å møte opp på arbeidsplassen en positiv effekt.

Anonymkode: 97d31...e11

Er ikke det gen z som sliter psykisk da og nå har de entret arbeidslivet? 

Anonymkode: e9720...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (1 time siden):

Det er nettopp det som er poenget mitt. Arbeidsgiver bytter bort mindre samhold hos de ansatte, mindre kontroll og en del annet mot en halv time mer arbeid. Vil tro mange da jobber like lang dag som vanlig ved å spise mens de jobber.

Arbeidsgivere med stort kontrollbehov fører sjelden til mer samhold eller bedre produktivitet. Men vi er også mange med fullt målbar jobb enten vi er hjemme eller borte. Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. 

Anonymkode: d18ab...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. 

Anonymkode: d18ab...697

Tilnærmet full frihet til alle, skulle det stå. Det betyr også at de som har lyst til å komme inn noen dager i uken får lov til det, selv om man ser at produktiviteten blir noe lavere. Totalt sett får man best prestasjoner når alle trives. 

Anonymkode: d18ab...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.43):

Helt vanlig! Det er jevnt over tøft om dagen, og mange ser en nedadgående trend siden 2020/2021. Så en av tingene man drar inn er hjemmekontor-goden, FOR DET ER EN GODE, for å se om dette har effekt på produktiviteten. 
 

Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet 

Anonymkode: 2508b...d2a

Jeg trodde det ble gjort slik at folk skulle si opp slik at man slapp å sparke folk da det ikke ser så bra ut?

Blir folk mer produktive på jobb enn hjemme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Arbeidsgivere med stort kontrollbehov fører sjelden til mer samhold eller bedre produktivitet. Men vi er også mange med fullt målbar jobb enten vi er hjemme eller borte. Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. 

Anonymkode: d18ab...697

Det er høyst ulikt hvordan folk takler friheten. Dessverre nytter det ikke å gi veldig ulike betingelser til ansatte som har identiske arbeidsoppgaver uten at det blir et helvetes leven. Og det er stort sett alltid de som ikke håndterer friheten som kommer trekkende med fagrørsla.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 minutter siden):

Det er høyst ulikt hvordan folk takler friheten. Dessverre nytter det ikke å gi veldig ulike betingelser til ansatte som har identiske arbeidsoppgaver uten at det blir et helvetes leven. Og det er stort sett alltid de som ikke håndterer friheten som kommer trekkende med fagrørsla.

Det som er fint hos oss er at folk ønsker ulike betingelser, i form av ulikt arbeidssted. Derfor fungerer det så godt. 

Anonymkode: d18ab...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk takler ikke frihet, de lager egne regler for akseptabel oppførsel. Konsekvensen er at de ødelegger for seg selv og alle andre. Derfor skjerpes det inn over alt.

Anonymkode: 3f1fd...92a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, det har vært merkelig lite fokus på dette. Det burde jo vært en målsetning å ha en høyest mulig andel på hjemmekontor, det ville løst mange av problemene med sprengt kapasitet på kollektivtrafikken. Jeg innser at ikke alle elsker hjemmekontor like mye som meg, men regelen kunne vært noe som "alle som kan ha hjemmekontor skal tilbys hjemmekontor". 

Anonymkode: d18ab...697

Ikke sant? I hvert fall på bygder og i mindre byer, der man er nødt til å ta bilen.

Anonymkode: 1c86b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...