Gå til innhold

Tilbake til kontoret?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, så hærlig på kontoret med folk som sitter tett-i-tett med nabo på teams telefonmøte. Utrolig effektivt!

Kommer til å slutte om de innfører full uke på kontoret. De beste slutter allerede nå, så blir spennende fremover.

Anonymkode: 0c8bd...508

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har dere problemer med verktøyene. Chat går her hele døgnet med alle mulige avklaringer. Hvis man sitter opptatt med kunde kan man ikke svare akkurat der og da, men utover det går flyten helt naturlig som en samtale. Hvis du ikke gidder å involvere Olga på hjemmekontor så tenker jeg at det er ditt problem og ikke Olga sitt. Hvis Olga er treg til å besvare og ikke har noe annet viktig arbeide da er det Olga og lederen sitt problem. Positiv ledelse gir vanligvis positive ansatte såfremt ikke noen misbruker tilliten de har fått. Negativ ledelse gir vanligvis negative ansatte som aldri føler seg betrodd og kan vokse under ansvar. Har du folk som skulker er saken en helt annen. Hjemmekontor er en gode for både arbeidsgiver og arbeidstaker, men det forutsetter at jobben utføres og at man står tilgjengelig innenfor "kjernetiden". Alt av fravær og avtaler skal legges inn i kalender og status på chatteverktøy bør også oppdateres slik at de andre vet når de kan forvente svar. Det høres ut som dere har dårlige rutiner Issoras...

Anonymkode: b45c6...afb

Mine spørsmål kan ikke løses på chat. 😅 Jeg sitter med store regneark og trenger ofte å hente inn kompetanse fra andre avdelinger for å vurdere grunnlaget og finne dokumentasjon. Mange av systemene fungerer tregt på hjemmekontor, særlig sensitive opplysninger, så folk "må vente til jeg er tilbake på kontoret". Folk har ikke brede nok skjermer på hjemmekontor, så å dele komplekse regneark over skjerm blir vanskelig, og når vi skal ha tak i Per og Kari også for å bidra debatten er det mer knot når en av de er på jobb og den andre på hjemmekontor. På jobb tar det oss 2 minutter å samle alle sammen, slå det opp på en skjerm, diskutere, takk og farvel. 

Syns det er veldig rart av deg å påstå at dette er Alle Andre sitt problem enn Olga og samtidig si at det er vinn-vinn. Det er ikke vinn-vinn når de på kontoret må rigge ekstra for å hente inn Olga og brått Per og det tar lengre tid. Da er det ren tapt tid for oss på kontoret. 

I tillegg er det et stort tap for det sosiale arbeidsmiljøet. I vår vurderte jeg å si opp fordi jeg var drittlei av å være alene (sykemeldt leder så det ble mer fri flyt). 

Husk at folk har svært ulike arbeidsoppgaver, du kan ikke bare definere alt utfra din virkelighet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ledelsen fant ut de vil ha oss tilbake alle dager i uken! Hva kan jeg gjøre? Har andre opplevet dette i det siste?? 

Anonymkode: a1bb2...f74

Du kan søke ny jobb der det tilbys hjemmekontor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hahahah ja det har vi du, og "alle" ønsker seg 2-3 dager hjemmekontor.

Det dreit vi i og trakk vi inn ordningen, kun søknadsbasert HK, og nå er vi jaggu oppe i rett under "normal" (per korona) produktivitet. Tre sluttet da dette ble meldt, vi fikk inn tre nye som var motivert og vipps - økonomien har stabilisert seg! Gleder meg til neste års lønnsoppgjør allerede hvor vi kan ta igjen årets tynne oppgjør. 

Anonymkode: 2508b...d2a

Jeg tror ikke et ord på det du her forteller, sikkert bare en sur rørlegger som ikke har muligheten for noe hjemmekontor. For om det du skriver er sant er min påstand som følgende. Elendig ledelse tvers igjennom. For den "produktivitet" målingen kan man da ha om arbeidet skjer fra hjemmekontoret eller fra et kontor i et annet bygg. Så her vet du ikke hva du snakker om. Og selvfølgelig kunne jeg tredoblet effektiviteten i enhver bedrift ! Ved å sparke 3 ansatte hver eneste år, få inn nye som jeg kunne drive til krampen tok de, så gjenta handlingen i det uendelige. Så lenge lønnen var god nok, og tilgang på kvalifisert arbeidskraft er god nok. Dette er noe man kaller for turbokapitalisme. Noe som få vil ha i Norge.

Men igjen det du skriver er bare tull....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (25 minutter siden):

Mine spørsmål kan ikke løses på chat. 😅 Jeg sitter med store regneark og trenger ofte å hente inn kompetanse fra andre avdelinger for å vurdere grunnlaget og finne dokumentasjon. Mange av systemene fungerer tregt på hjemmekontor, særlig sensitive opplysninger, så folk "må vente til jeg er tilbake på kontoret". Folk har ikke brede nok skjermer på hjemmekontor, så å dele komplekse regneark over skjerm blir vanskelig, og når vi skal ha tak i Per og Kari også for å bidra debatten er det mer knot når en av de er på jobb og den andre på hjemmekontor. På jobb tar det oss 2 minutter å samle alle sammen, slå det opp på en skjerm, diskutere, takk og farvel. 

Syns det er veldig rart av deg å påstå at dette er Alle Andre sitt problem enn Olga og samtidig si at det er vinn-vinn. Det er ikke vinn-vinn når de på kontoret må rigge ekstra for å hente inn Olga og brått Per og det tar lengre tid. Da er det ren tapt tid for oss på kontoret. 

I tillegg er det et stort tap for det sosiale arbeidsmiljøet. I vår vurderte jeg å si opp fordi jeg var drittlei av å være alene (sykemeldt leder så det ble mer fri flyt). 

Husk at folk har svært ulike arbeidsoppgaver, du kan ikke bare definere alt utfra din virkelighet. 

 

Her sauser du nok inn egen inkompetanse med manglende tilgang på rett utstyr. Selvfølgelig skal du ikke ha hjemmekontor om man ikke har de riktige verktøyene. Det gjelder både  bord, pc, skjermer og  teknisk utstyr som pc. Er ikke dette på plass er det bare å komme seg på arbeidsplassen sin. Du har ikke noe på et hjemmekontor å gjøre.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men mange er det. Men noen ledelser er maktsyke og gammeldagse.

Jeg misliker sterkt ledelser som skal micro manage og ikke gir voksne folk frihet til å ta egne valg, så lenge jobben blir gjort.

Anonymkode: 45089...b03

En leder skal også bygge miljø og det er vanskelig når folk sitter på hjemmekontor hele tiden. I vår bedrift ble hjemmekontor avsluttet i fjor, og noen ble selvfølgelig sure og mente ledelsen ikke kunne bestemme over dem. Det de glemte er att de selger 8 timer av tiden sin hver dag, og innenfor de 8 timene har arbeidsgiver ganske stor styringsrett. De som sutret mest sluttet, og det var egentlig bra da de skapte så mye støy. Produktiviteten har blitt høyere og det å faktisk møtes og ha de spontane faglige diskusjonene er en kjemperessurs.

Anonymkode: 9554e...cde

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En leder skal også bygge miljø og det er vanskelig når folk sitter på hjemmekontor hele tiden. I vår bedrift ble hjemmekontor avsluttet i fjor, og noen ble selvfølgelig sure og mente ledelsen ikke kunne bestemme over dem. Det de glemte er att de selger 8 timer av tiden sin hver dag, og innenfor de 8 timene har arbeidsgiver ganske stor styringsrett. De som sutret mest sluttet, og det var egentlig bra da de skapte så mye støy. Produktiviteten har blitt høyere og det å faktisk møtes og ha de spontane faglige diskusjonene er en kjemperessurs.

Anonymkode: 9554e...cde

Bygge miljø ? Det er jo ikke slik dette fungerer om du ikke er på en av disse funkis arbeidsplassene der alle går rundt og sjattrer og maser hele tiden og skal være sosiale. Hvordan i pokker skal man da få gjort jobben ? Klarer ikke du å ta de faglige diskusjonene på "teams" så er du lite anvennlig spør du meg. Så er det møter som ikke egner seg for teams da må man møtes fysisk på et møterom, og hvor der er ? På jobben eller i et hotell betyr ikke en dritt. Sosialt har vi det i lunsjene de dagene vi er på kontoret, og vi møtes over noen pils en gang i måneden. Og da prater vi virkelig jobb :)  At arbeidsgiver har styringsrett er det ikke noe tvil om, men mange kontorlandskaper er også ekstremt begrensede. Med sine åpne landskaper som skaper enormt mye forstyrrelser, og ikke minst en evig jakt på "teams" rom man må oppsøke om det skal være møter som ikke er fysiske ! Og det er det hele tiden ! Fordi dette sparer bedriftene ekstremt mye penger på, i stedet for at 12 personer skal reise lander rundt for å møtes ! 

Så igjen dette "spontane faglige diskusjonene er en kjemperessurs" ? Ja de kan være det av og til, men de kan også være en ekstremt stor kilde til forstyrrelser når du skal mase hele tiden, og jeg skal sitte og hjelpe deg hele tiden fordi du ikke klarer jobben selv :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva alle arbeidsplassene med disse nye kontorbyggene med "free seating" skal gjøre hvis alle blir beordret tilbake på jobb. De har ikke engang nok plass til alle ansatte på samme tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel, i min bransje er det nå søkers marked, så arbeidsplasser med holdninger som dette vil slite med å få tak i folk.

Anonymkode: 45089...b03

Ikke sant? Det er arbeidssøkers marked fortsatt generelt i Norge. Ledere som uttrykker at alle arbeidstakere er erstattelig, vil ha problemer med å finne noen som ønsker å yte det lille ekstra. Da blir det kun quiet quitters på disse arbeidsplassene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du får forklare da? Om man ikke trives på kontoret så må det jo gjøres tiltak for at det skal snu, slik at flest mulig vil komme dit. Å holde folk hjemme løser jo ikke problemet.

Anonymkode: 8521f...cf1

Hvis problemet er åpent landskap, så er det ingenting man kan gjøre. Omfattende forskning viser at slike arbeidsforhold er veldig skadelige i lengden. Da selskapene og offentlige etater ønsket å spare penger ved å stue masse folk i konsentrasjonsarbeid i ett og samme rom, så burde de ha tenkt at dette kanskje ville gi negative konsekvenser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (32 minutter siden):

Bygge miljø ? Det er jo ikke slik dette fungerer om du ikke er på en av disse funkis arbeidsplassene der alle går rundt og sjattrer og maser hele tiden og skal være sosiale. Hvordan i pokker skal man da få gjort jobben ? Klarer ikke du å ta de faglige diskusjonene på "teams" så er du lite anvennlig spør du meg. Så er det møter som ikke egner seg for teams da må man møtes fysisk på et møterom, og hvor der er ? På jobben eller i et hotell betyr ikke en dritt. Sosialt har vi det i lunsjene de dagene vi er på kontoret, og vi møtes over noen pils en gang i måneden. Og da prater vi virkelig jobb :)  At arbeidsgiver har styringsrett er det ikke noe tvil om, men mange kontorlandskaper er også ekstremt begrensede. Med sine åpne landskaper som skaper enormt mye forstyrrelser, og ikke minst en evig jakt på "teams" rom man må oppsøke om det skal være møter som ikke er fysiske ! Og det er det hele tiden ! Fordi dette sparer bedriftene ekstremt mye penger på, i stedet for at 12 personer skal reise lander rundt for å møtes ! 

Så igjen dette "spontane faglige diskusjonene er en kjemperessurs" ? Ja de kan være det av og til, men de kan også være en ekstremt stor kilde til forstyrrelser når du skal mase hele tiden, og jeg skal sitte og hjelpe deg hele tiden fordi du ikke klarer jobben selv :) 

I Norge er "bygge miljø" = masse kaffedrikking og "sosialt". Det er nettopp det som var så fint på hjemmekontor - man slapp dette sosiale, og kunne konsentrere seg om jobben. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Mine spørsmål kan ikke løses på chat. 😅 Jeg sitter med store regneark og trenger ofte å hente inn kompetanse fra andre avdelinger for å vurdere grunnlaget og finne dokumentasjon. Mange av systemene fungerer tregt på hjemmekontor, særlig sensitive opplysninger, så folk "må vente til jeg er tilbake på kontoret". Folk har ikke brede nok skjermer på hjemmekontor, så å dele komplekse regneark over skjerm blir vanskelig, og når vi skal ha tak i Per og Kari også for å bidra debatten er det mer knot når en av de er på jobb og den andre på hjemmekontor. På jobb tar det oss 2 minutter å samle alle sammen, slå det opp på en skjerm, diskutere, takk og farvel. 

Syns det er veldig rart av deg å påstå at dette er Alle Andre sitt problem enn Olga og samtidig si at det er vinn-vinn. Det er ikke vinn-vinn når de på kontoret må rigge ekstra for å hente inn Olga og brått Per og det tar lengre tid. Da er det ren tapt tid for oss på kontoret. 

I tillegg er det et stort tap for det sosiale arbeidsmiljøet. I vår vurderte jeg å si opp fordi jeg var drittlei av å være alene (sykemeldt leder så det ble mer fri flyt). 

Husk at folk har svært ulike arbeidsoppgaver, du kan ikke bare definere alt utfra din virkelighet. 

 

Jeg ser at andre har svar deg her, og såfremt du ikke sitter med høyst klassifisert materiale innenfor sikkerhet/forsvaret så klarer du deg helt fint med både chat og videosamtaler. Om du ikke klarer å formulere deg skriftlig eller muntlig vil det ikke hjelpe deg å være rett ovenfor personen heller. Jeg sitter også med store regneark og mange andre systemer, men kan helt fint både innhente andre, finne dokumentasjon og gjøre alle de arbeidsoppgavene som jeg skal gjøre gjennom en arbeidsdag. Om ikke bedriften har VPN, servere, riktige verktøy og ikke minst riktig utstyr er det noe som må på plass for å få en skikkelig arbeidssituasjon. Om ikke Olga har brede nok skjermer på hjemmekontor må de faktisk anskaffe dette enten via arbeidsgiver eller selv. Det er ikke store kostnaden å bestille en widescreen. Ingen på fast hjemmekontor burde få lov til å sitte med kun med laptop-skjermen. Her sitter jeg selv med 2 store skjermer, docking, jabra, tilpasset pult, egnet kontorstol, stå-plate, støttemateriale og alt annet jeg enn måtte trenge. Jeg har merkelig nok dårligere utstyr på kontor enn hjemme. Hvis du faktisk må samle personer, slå opp ting på en skjerm og diskutere så har du faktisk en utfordring med at du jobber på en gammeldags måte. Dette er ikke tidlig 2000-tallet og du vil ha store problemer med å tilpasse deg den nye arbeidshverdagen. Det er ikke å stikke under en stol at mange arbeidsgivere fremdeles ønsker å tviholde på hvordan det var før i tiden, men teknologien raser av gårde og det gjør verden også. De som ikke tilpasser seg vil til slutt måtte legge ned driften pga ueffektivitet. AI vil overta mange av de trauste oppgavene og tiden til oss vanlige dødlige må effektiviseres. Det sosiale er en sak, men du skal faktisk ikke forvente å være sosial i arbeidstiden din. Det er en gode og ikke en tvang. Det er ikke alle som har lyst til å være like sosial som det nødvendigvis du vil være. 

Igjen- det høres ut som du forsøker å komplisere situasjonen her

Husk at for hver 2 min møte som du liker å innkalle til så tar du 2 min ut av andres tankerekke, du samler dem fysisk et annet sted enn deres egen arbeidsstasjon bare fordi DU skal få tilfredsstilt dine egne ønsker om å få svar på DITT spørsmål.
Det virker en smule egoistisk, men jeg kjenner ikke din arbeidsplass. Jeg har selv jobbet mange steder og har vært i kontakt med hundrevis av arbeidssteder, men jeg kjenner selvsagt ikke alle arbeidssteder i Norge. Det jeg ser om og om igjen er at de som lever som dette var tidlig 2000-tallet vil falle bakpå. Kommunene og staten jobber dessverre ofte veldig bakstreversk i mange tilfeller og flere private kjenner nå på at de ikke er like konkurransedyktige lengre. 

 

Anonymkode: b45c6...afb

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

I Norge er "bygge miljø" = masse kaffedrikking og "sosialt". Det er nettopp det som var så fint på hjemmekontor - man slapp dette sosiale, og kunne konsentrere seg om jobben. 

Og det er de som er minst flinke som er så vanvittig på dette å "bygge miljø" et annet ord for å " kan dere hjelpe meg med jobben min". Og det er greit det, alle trenger akkurat det av og til. Men ikke hele forbanna tiden som det har en tendens til å bli, og ofte mange ganger om dagen. Det er bare å legge merke til som sirkulerer i rommet med kaffeautomaten. Det er stort sett de samme hele tiden, og de skal masse med alle som går forbi. Derfor bare går jeg rett, inn og rett ut igjen når jeg er på jobb. Viser med hele kroppsspråket " har ikke tid til å leke med deg nå " :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (13 minutter siden):

Jeg lurer på hva alle arbeidsplassene med disse nye kontorbyggene med "free seating" skal gjøre hvis alle blir beordret tilbake på jobb. De har ikke engang nok plass til alle ansatte på samme tid.

💯

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (17 minutter siden):

Ikke sant? Det er arbeidssøkers marked fortsatt generelt i Norge. Ledere som uttrykker at alle arbeidstakere er erstattelig, vil ha problemer med å finne noen som ønsker å yte det lille ekstra. Da blir det kun quiet quitters på disse arbeidsplassene.

Helt klart nå arbeidssøkers marked om du har de rette kvalifikasjonene ! Og det er ikke slik at man bare kan ansette noe som bare klarer 50% av det kriteriet. Noe mange arbeidsgivere gjør i dag, og det går da veldig fort rett vest.  For det er det disse idiotiske arbeidsgiverne gjør, de ansetter noen som klarer litt av jobben, til kanskje lavere lønn de tilbyr fordi de er uerfarne. Noe som gjør at de må ansette flere og vinningen går opp i spinningen og minst det. Fordi de ikke leverer kvalitet går det ofte galt. Min arbeidsgiver gir meg oppgaver ! Jeg løser de uten å forstyrre andre, til rett tid til riktig kvalitet. Hvor jeg sitter betyr ikke en dritt i utgangspunktet så lenge jeg trives med det. Mangler kvaliteten ? Leder tar det opp med meg med en gang.

Tro at dette blir bedre bare man stuer alle inn i et kontorlandskap og alle skal samhandle hele tiden ? DET FUNGERER BARE IKKE SLIK !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (5 minutter siden):

Helt klart nå arbeidssøkers marked om du har de rette kvalifikasjonene ! Og det er ikke slik at man bare kan ansette noe som bare klarer 50% av det kriteriet. Noe mange arbeidsgivere gjør i dag, og det går da veldig fort rett vest.  For det er det disse idiotiske arbeidsgiverne gjør, de ansetter noen som klarer litt av jobben, til kanskje lavere lønn de tilbyr fordi de er uerfarne. Noe som gjør at de må ansette flere og vinningen går opp i spinningen og minst det. Fordi de ikke leverer kvalitet går det ofte galt. Min arbeidsgiver gir meg oppgaver ! Jeg løser de uten å forstyrre andre, til rett tid til riktig kvalitet. Hvor jeg sitter betyr ikke en dritt i utgangspunktet så lenge jeg trives med det. Mangler kvaliteten ? Leder tar det opp med meg med en gang.

Tro at dette blir bedre bare man stuer alle inn i et kontorlandskap og alle skal samhandle hele tiden ? DET FUNGERER BARE IKKE SLIK !

Samtidig så har man jo store internasjonale konsern som omsetter for hundrevis av milliarder dollar hvert år, der man har medarbeidere fra hele verden, og jobb foregår ofte på Teams, chat og e-post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av de som trives godt på kontoret, men vi har egne kontorer. Eller, jeg deler et relativt stort kontor med en kollega jeg jobber tett med, og kontoret er møblert slik at vi sitter veldig "hver for oss" og i fred uansett.

På generell basis forsvant retten til hjemmekontor da det ikke lenger var påbudt å ha hjemmekontor etter pandemien. Likevel er det sånn at arbeidstakere med små barn har krav på f.eks. redusert arbeidstid osv., og hos oss tilrettelegger heller arbeidsplassen med hjemmekontor ved behov. Jeg jobber kortere dager på kontoret for å få kabalen til å gå opp hjemme, også jobber jeg det inn på kvelden hjemmefra, men jeg er stort sett på kontoret hver eneste dag.

Vi får innvilget dager med hjemmekontor ved behov også, og vi jobber hjemmefra ved sykdom hvis det lar seg gjøre, men bortsett fra det ønsker min arbeidsgiver at vi alle er på kontoret til en hver tid.

Noen få er negative, men helt ærlig er det de jeg oppfatter som mest villig til å sluntre unna hvis anledningen byr seg.

Anonymkode: 116e7...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er en av de som trives godt på kontoret, men vi har egne kontorer. Eller, jeg deler et relativt stort kontor med en kollega jeg jobber tett med, og kontoret er møblert slik at vi sitter veldig "hver for oss" og i fred uansett.

På generell basis forsvant retten til hjemmekontor da det ikke lenger var påbudt å ha hjemmekontor etter pandemien. Likevel er det sånn at arbeidstakere med små barn har krav på f.eks. redusert arbeidstid osv., og hos oss tilrettelegger heller arbeidsplassen med hjemmekontor ved behov. Jeg jobber kortere dager på kontoret for å få kabalen til å gå opp hjemme, også jobber jeg det inn på kvelden hjemmefra, men jeg er stort sett på kontoret hver eneste dag.

Vi får innvilget dager med hjemmekontor ved behov også, og vi jobber hjemmefra ved sykdom hvis det lar seg gjøre, men bortsett fra det ønsker min arbeidsgiver at vi alle er på kontoret til en hver tid.

Noen få er negative, men helt ærlig er det de jeg oppfatter som mest villig til å sluntre unna hvis anledningen byr seg.

Anonymkode: 116e7...77c

Det kan man da også om man sitter på et kontor ! Det er bare å si nei til arbeidsoppgaver med å late som man er opptatt, og så sitte og surfre på nettet mye av tiden. Så går man hjem!  Men gode ledere kan man ikke sluntre unna ! De fordeler arbeidsoppgavene riktig og realistisk ! De sørger for at de leverer til rett tid til riktig kvalitet. Om ikke så tar man det opp med medarbeider med en gang ! Når du snakker om å "sluntre unna" da sier jeg dårligere leder som ikke har kontroll på oppgave tildeling, oppfølging av kvalitet og kontroll. Det er faktisk et ekstremt dårlig argument som man ikke bruker om man har peiling på hva man driver med :)  Hvor du sitter hen betyr da ikke en dritt. Om du må ha sjefen tett på for at han skal se på at du gjør det du skal ? Da er du det jeg kaller en ikke fungerende arbeidstaker.

Endret av TomKrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (12 timer siden):

Det er jo ikke nødvendigvis det. Trivselen for de som er på kontoret kan jo gå drastisk ned når de ikke lenger har kolleger å forholde seg til på jobb. Jeg blir veldig frustrert når jeg skal avklare ting med noen som er på hjemmekontor, det fungerer overhodet ikke like bra og ofte lar jeg bare være å kontakte de som er på hjemmekontor fordi argh! Så må man vente til de kommer tilbake... 

Jeg er på hjemmekontor selv altså, tidvis, men vi unngår det helt i perioder der vi trenger hyppige avklaringer. Men så gjør ikke alle team det da, så får vi ikke avklart likevel fordi Olga er på hjemmekontor igjen. 

Så vinn/vinn er det jo ikke. 

Hos oss har vi nå redusert fra 2 til 1 hjemmekontordager i uka fordi ledelsen så negative konsekvenser. 

"Fordi argh!" er da ikke noe bra argument for å la være å ta kontakt og avklare med noen som er på hjemmekontor. Et kjapt Teamsmøte kan gjøre mye på kort tid.

Høres mer ut som om dere er vanskelige og lager ting mer vanskelig enn de trenger å være.

Anonymkode: 45089...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt vanlig! Det er jevnt over tøft om dagen, og mange ser en nedadgående trend siden 2020/2021. Så en av tingene man drar inn er hjemmekontor-goden, FOR DET ER EN GODE, for å se om dette har effekt på produktiviteten. 
 

Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet 

Anonymkode: 2508b...d2a

Da håper jeg for guds skuld du ikke er en av lederene på kontorsted som har gått fra egne kontor til åpent landskap.

Her har de gjort det, og ikke en gang nok plasser til alle og første mann til mølla, fordi plassmangelen  «løser seg selv sidan folk kan ha opptil 2 dager med hjemmekontor i uken».

De har bare gjort de mindre fristende å komme på kontoret og folk er misfornøyde med åpent landskap. Om de hadde kommet med at nå skal alle være på kontoret 5 dager i uken, hadde det vært dråpen og jeg hadde sendt oppsigelse. 

De kan ikke gjøre arbeidsforholdene på kontoret verre forså å ta bort ordningen med hybridløsning. 

De er mangelen på å lytte til sine ansatte som skaper dårlige og lite effektive ansatte

 

Anonymkode: fc99c...83e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...