AnonymBruker Skrevet 29. september #121 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men det er jo litt fiffig at mange sliter mye mer psykisk nå en før pandemien da alle fikk hjemmekontor. Kanskje hadde det å møte opp på arbeidsplassen en positiv effekt. Anonymkode: 97d31...e11 Er ikke det gen z som sliter psykisk da og nå har de entret arbeidslivet? Anonymkode: e9720...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #122 Del Skrevet 29. september Brunello skrev (1 time siden): Det er nettopp det som er poenget mitt. Arbeidsgiver bytter bort mindre samhold hos de ansatte, mindre kontroll og en del annet mot en halv time mer arbeid. Vil tro mange da jobber like lang dag som vanlig ved å spise mens de jobber. Arbeidsgivere med stort kontrollbehov fører sjelden til mer samhold eller bedre produktivitet. Men vi er også mange med fullt målbar jobb enten vi er hjemme eller borte. Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. Anonymkode: d18ab...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #123 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. Anonymkode: d18ab...697 Tilnærmet full frihet til alle, skulle det stå. Det betyr også at de som har lyst til å komme inn noen dager i uken får lov til det, selv om man ser at produktiviteten blir noe lavere. Totalt sett får man best prestasjoner når alle trives. Anonymkode: d18ab...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 29. september #124 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.43): Helt vanlig! Det er jevnt over tøft om dagen, og mange ser en nedadgående trend siden 2020/2021. Så en av tingene man drar inn er hjemmekontor-goden, FOR DET ER EN GODE, for å se om dette har effekt på produktiviteten. Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet Anonymkode: 2508b...d2a Jeg trodde det ble gjort slik at folk skulle si opp slik at man slapp å sparke folk da det ikke ser så bra ut? Blir folk mer produktive på jobb enn hjemme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. september #125 Del Skrevet 29. september (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Arbeidsgivere med stort kontrollbehov fører sjelden til mer samhold eller bedre produktivitet. Men vi er også mange med fullt målbar jobb enten vi er hjemme eller borte. Derfor endte min i utgangspunktet skeptiske arbeidsgiver opp med å gi tilnærmet full frihet til, fordi resultatene var så tydelige på hva som fungerte best hos oss. Anonymkode: d18ab...697 Det er høyst ulikt hvordan folk takler friheten. Dessverre nytter det ikke å gi veldig ulike betingelser til ansatte som har identiske arbeidsoppgaver uten at det blir et helvetes leven. Og det er stort sett alltid de som ikke håndterer friheten som kommer trekkende med fagrørsla. Endret 29. september av Brunello 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #126 Del Skrevet 29. september Brunello skrev (3 minutter siden): Det er høyst ulikt hvordan folk takler friheten. Dessverre nytter det ikke å gi veldig ulike betingelser til ansatte som har identiske arbeidsoppgaver uten at det blir et helvetes leven. Og det er stort sett alltid de som ikke håndterer friheten som kommer trekkende med fagrørsla. Det som er fint hos oss er at folk ønsker ulike betingelser, i form av ulikt arbeidssted. Derfor fungerer det så godt. Anonymkode: d18ab...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #127 Del Skrevet 30. september Folk takler ikke frihet, de lager egne regler for akseptabel oppførsel. Konsekvensen er at de ødelegger for seg selv og alle andre. Derfor skjerpes det inn over alt. Anonymkode: 3f1fd...92a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #128 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det har vært merkelig lite fokus på dette. Det burde jo vært en målsetning å ha en høyest mulig andel på hjemmekontor, det ville løst mange av problemene med sprengt kapasitet på kollektivtrafikken. Jeg innser at ikke alle elsker hjemmekontor like mye som meg, men regelen kunne vært noe som "alle som kan ha hjemmekontor skal tilbys hjemmekontor". Anonymkode: d18ab...697 Ikke sant? I hvert fall på bygder og i mindre byer, der man er nødt til å ta bilen. Anonymkode: 1c86b...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 30. september #129 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Enig med deg. På kontoret bruker vi rundt 2 timer hver dag på kaffepauser. Kaffe fra 08.30-09.00, en times lunsj og kaffe fra 14.30-15.00. Gjerne litt småsnakk og forstyrrelser i landskapet og, så summa summarum får man ikke gjort halvparten av det man gjerne skulle ønsket. Lurer oppriktig på hvilke sektorer dere «prokontor» jobber i. Det kan neppe være offentlig forvaltning. Anonymkode: 1b964...49d Jeg jobber i kommune, hadde blitt månelyst hadde vi brukt to timer på kaffepause/lunsj hver dag. Har jobbet i 3 ulike statlige etater også, har aldri vært så mange pauser der heller. For ordens skyld er jeg pro-begge deler, men ser helt klart at hjemmekontor er en ulempe til tider. Akkurat som tvungen kontor også kan være en ulempe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #130 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk takler ikke frihet, de lager egne regler for akseptabel oppførsel. Konsekvensen er at de ødelegger for seg selv og alle andre. Derfor skjerpes det inn over alt. Anonymkode: 3f1fd...92a På min arbeidsplass er det motsatt. Ledelsen takler ikke makt, de lager masse unødvendige regler for hvordan det skal jobbes. Og alle skal på død og liv jobbe likt. Anonymkode: 6af5e...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #131 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): På min arbeidsplass er det motsatt. Ledelsen takler ikke makt, de lager masse unødvendige regler for hvordan det skal jobbes. Og alle skal på død og liv jobbe likt. Anonymkode: 6af5e...d50 Som en annen her skriver, arbeidsgiver har styringsretten. Enten må du innrette deg, eller finne på noe annet. Anonymkode: 3f1fd...92a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #132 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som en annen her skriver, arbeidsgiver har styringsretten. Enten må du innrette deg, eller finne på noe annet. Anonymkode: 3f1fd...92a Jeg skal slutte om et års tid, så klarer å bite det i meg. Anonymkode: 6af5e...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #133 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk takler ikke frihet, de lager egne regler for akseptabel oppførsel. Konsekvensen er at de ødelegger for seg selv og alle andre. Derfor skjerpes det inn over alt. Anonymkode: 3f1fd...92a Det er heldigvis ikke sånn over alt, og det skjerpes ikke inn over alt. Mange vil slite med å få arbeidskraft hvis de er rigide på dette uten god grunn. Eller straffer mange for at en eller to ikke takler frihet under ansvar. Ser ellers at ordet "styringsrett" brukes en del i tråden her. Det ordet har jeg så langt i arbeidslivet kun opplevd brukt av en sjef som selv endte med bli sparket for å ha trakassert medarbeidere. Ordet brukes stort sett bare når man ikke har bedre argumenter enn "det er jeg som bestemmer." Anonymkode: d18ab...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #134 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er heldigvis ikke sånn over alt, og det skjerpes ikke inn over alt. Mange vil slite med å få arbeidskraft hvis de er rigide på dette uten god grunn. Eller straffer mange for at en eller to ikke takler frihet under ansvar. Ser ellers at ordet "styringsrett" brukes en del i tråden her. Det ordet har jeg så langt i arbeidslivet kun opplevd brukt av en sjef som selv endte med bli sparket for å ha trakassert medarbeidere. Ordet brukes stort sett bare når man ikke har bedre argumenter enn "det er jeg som bestemmer." Anonymkode: d18ab...697 Utfordringen noen steder er at det sklir ut. Sier ikke at det er sånn alle steder, det finnes sikkert noen som har en god balanse på dette og det passer med oppgavetyper man har, men min erfaring er at det har sklidd ut der vi har jobbet. Enkelte har hjemmekontor nesten absolutt hele tiden, noe som gjør samarbeid mye vanskeligere. Fint med virtuelle møter osv. men når det gjelder teamarbeid gjør det ofte ting vanskeligere. Anonymkode: 60285...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #135 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utfordringen noen steder er at det sklir ut. Sier ikke at det er sånn alle steder, det finnes sikkert noen som har en god balanse på dette og det passer med oppgavetyper man har, men min erfaring er at det har sklidd ut der vi har jobbet. Enkelte har hjemmekontor nesten absolutt hele tiden, noe som gjør samarbeid mye vanskeligere. Fint med virtuelle møter osv. men når det gjelder teamarbeid gjør det ofte ting vanskeligere. Anonymkode: 60285...daf Og for noen blir teamarbeid mye lettere. Vi hadde store lokaler der vi løp rundt for å finne folk. Alt er mye mer effektivt på teams. Så er det heller ikke alle steder man jobber så mye i grupper. Anonymkode: d18ab...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #136 Del Skrevet 2. oktober Mistenker at leder gjør dette for å unngå å måtte gi folk sparken Anonymkode: a1bb2...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #137 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.59): De ansatte som virkelig, virkelig behøver hjemmekontor kan søke om dette og blir innvilget det feks når det er tilvenning i bhg, skole, lekkasje i røra som gjør at de må være hjemme for å ta imot rørlegger whatever grunn. De som bare vil ha det på generelt grunnlag og mistrives såpass uten har sluttet, og det er good riddance det var som forutsett - de med lavest produksjon uansett. 87% er fornøyd med tilstanden nå, og tipper vi bikker godt over 90% når de får et velfortjent oppgjør neste år. Står fjellstøtt i dette as, arbeidsplassen din er ikke et demokrati og du er erstattelig. Anonymkode: 2508b...d2a Og du var leder sa du? Glad jeg ikke har deg å rapportere til! Anonymkode: 82f86...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #138 Del Skrevet 2. oktober https://www.kode24.no/artikkel/tvinges-jeg-pa-kontoret-hver-dag-vurderer-jeg-a-slutte/81995243 https://www.kode24.no/artikkel/3-av-4-amazon-ansatte-vurderer-a-slutte-etter-kontortvang/82007439 Her har du resultatet. Sjefene må også vise ansvar. Jeg forstår og synes det er greit med 2-3 dager på kontoret. Mer enn det så ville jeg ha sluttet om arbeidsgiver ikke bryr seg om de ansatte. Anonymkode: 12811...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #139 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.38): Ledelsen fant ut de vil ha oss tilbake alle dager i uken! Hva kan jeg gjøre? Har andre opplevet dette i det siste?? Anonymkode: a1bb2...f74 Jeg tror nok ikke det har gått opp for den generasjonen som er på vei ut av arbeidslivet (og som nå dessverre sitter som i overveldende grad inkompetente ledere) hvilken overveldende grad deres alderdom kommer til å preges av arbeidstagers marked. Foreløpig ser vi helseforetak, bedrifter etc som forsøker drifte som normalt med langt for dårlig bemanning, fordi de nekter å ta grep og bedre betingelser, redusere arbeidstid og øke lønn. Som er de tre grepene alle likevel er nødt til å ta innen kort tid. For om kort tid vil flere tjenester rett og slett kollapse. Gå tilbake på kontoret. Men lag deg et jobbsøk, og så finner du deg en annen og bedre arbeidsgiver. Og så bytter du jobb. Er du godt kvalifisert er fri fredager nå innenfor rekkevidde. Anonymkode: 3b7b8...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #140 Del Skrevet 2. oktober Da min tidligere arbeidsgiver gjorde dette byttet jeg jobb. Anonymkode: 4ac0d...d04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå