Gå til innhold

Tilbake til kontoret?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ledelsen fant ut de vil ha oss tilbake alle dager i uken! Hva kan jeg gjøre? Har andre opplevet dette i det siste?? 

Anonymkode: a1bb2...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møte opp på jobb og jobbe.

Anonymkode: 6d352...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ledelsen fant ut de vil ha oss tilbake alle dager i uken! Hva kan jeg gjøre? Har andre opplevet dette i det siste?? 

Anonymkode: a1bb2...f74

Litt kontekst kunne hjulpet her for å forstå hva du egentlig spør om…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite info, men regner med du mener du har hatt delvis hjemmekontor.

Ledelsen har dessverre lov til å gjøre det. Du kan ta et møte med sjefen og legge frem din sak og høre om du kan fortsette med delvis hjemmekontor (det gjorde jeg da sjefen sa det var slutt på hjemmekontor og jeg fikk motvillig innvilget 1-2 dager i uken likevel).

Alternativt kan du se deg om etter ny jobb som har hjemmekontor.

Anonymkode: 45089...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig! Det er jevnt over tøft om dagen, og mange ser en nedadgående trend siden 2020/2021. Så en av tingene man drar inn er hjemmekontor-goden, FOR DET ER EN GODE, for å se om dette har effekt på produktiviteten. 
 

Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet 

Anonymkode: 2508b...d2a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt lite info, men regner med du mener du har hatt delvis hjemmekontor.

Ledelsen har dessverre lov til å gjøre det. Du kan ta et møte med sjefen og legge frem din sak og høre om du kan fortsette med delvis hjemmekontor (det gjorde jeg da sjefen sa det var slutt på hjemmekontor og jeg fikk motvillig innvilget 1-2 dager i uken likevel).

Alternativt kan du se deg om etter ny jobb som har hjemmekontor.

Anonymkode: 45089...b03

Takk for svar, er bare rot i hodet nå 

Anonymkode: a1bb2...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet 

Anonymkode: 2508b...d2a

Økte produktiviteten? Har dere hatt medarbeiderundersøkelse i det siste?

Anonymkode: 50bfd...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Økte produktiviteten? Har dere hatt medarbeiderundersøkelse i det siste?

Anonymkode: 50bfd...295

Hahahah ja det har vi du, og "alle" ønsker seg 2-3 dager hjemmekontor.

Det dreit vi i og trakk vi inn ordningen, kun søknadsbasert HK, og nå er vi jaggu oppe i rett under "normal" (per korona) produktivitet. Tre sluttet da dette ble meldt, vi fikk inn tre nye som var motivert og vipps - økonomien har stabilisert seg! Gleder meg til neste års lønnsoppgjør allerede hvor vi kan ta igjen årets tynne oppgjør. 

Anonymkode: 2508b...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahahah ja det har vi du, og "alle" ønsker seg 2-3 dager hjemmekontor.

Det dreit vi i og trakk vi inn ordningen, kun søknadsbasert HK, og nå er vi jaggu oppe i rett under "normal" (per korona) produktivitet. Tre sluttet da dette ble meldt, vi fikk inn tre nye som var motivert og vipps - økonomien har stabilisert seg! Gleder meg til neste års lønnsoppgjør allerede hvor vi kan ta igjen årets tynne oppgjør. 

Anonymkode: 2508b...d2a

Produktivitet er èn ting.

Hva med de ansattes trivsel?

Anonymkode: 45089...b03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Produktivitet er èn ting.

Hva med de ansattes trivsel?

Anonymkode: 45089...b03

Mange trives på kontoret. De som trives best på hjemmekontoret, kan bytte til en jobb der de tilrettelegger for sistnevnte i større grad. 

Jeg har fritt valg av antall dager hjemmekontor, men innretter meg selvsagt dersom ledelsen gjør endringer. Det er ikke en rettighet å ha hjemmekontor, men et ekstra gode.

Anonymkode: c840c...f5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange trives på kontoret. De som trives best på hjemmekontoret, kan bytte til en jobb der de tilrettelegger for sistnevnte i større grad. 

Jeg har fritt valg av antall dager hjemmekontor, men innretter meg selvsagt dersom ledelsen gjør endringer. Det er ikke en rettighet å ha hjemmekontor, men et ekstra gode.

Anonymkode: c840c...f5d

Alternativt kan man velge. De som trives best på kontoret kan få gjøre det. De som ønsker delvis hjemmekontor kan få ha det. Vinn/vinn-situasjon for alle. 

Anonymkode: 45089...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar, er bare rot i hodet nå 

Anonymkode: a1bb2...f74

Hvorfor det? Hadde du regnet med hjemmekontor resten av arbeidslivet?

Anonymkode: c840c...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alternativt kan man velge. De som trives best på kontoret kan få gjøre det. De som ønsker delvis hjemmekontor kan få ha det. Vinn/vinn-situasjon for alle. 

Anonymkode: 45089...b03

Ikke alle arbeidsplasser er sånn tilrettelagt at valgfrihet er det beste.

Anonymkode: c840c...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Produktivitet er èn ting.

Hva med de ansattes trivsel?

Anonymkode: 45089...b03

De ansatte som virkelig, virkelig behøver hjemmekontor kan søke om dette og blir innvilget det feks når det er tilvenning i bhg, skole, lekkasje i røra som gjør at de må være hjemme for å ta imot rørlegger whatever grunn. 

De som bare vil ha det på generelt grunnlag og mistrives såpass uten har sluttet, og det er good riddance :) det var som forutsett - de med lavest produksjon uansett.

87% er fornøyd med tilstanden nå, og tipper vi bikker godt over 90% når de får et velfortjent oppgjør neste år. Står fjellstøtt i dette as, arbeidsplassen din er ikke et demokrati og du er erstattelig. 

Anonymkode: 2508b...d2a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle arbeidsplasser er sånn tilrettelagt at valgfrihet er det beste.

Anonymkode: c840c...f5d

Men mange er det. Men noen ledelser er maktsyke og gammeldagse.

Jeg misliker sterkt ledelser som skal micro manage og ikke gir voksne folk frihet til å ta egne valg, så lenge jobben blir gjort.

Anonymkode: 45089...b03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt vanlig! Det er jevnt over tøft om dagen, og mange ser en nedadgående trend siden 2020/2021. Så en av tingene man drar inn er hjemmekontor-goden, FOR DET ER EN GODE, for å se om dette har effekt på produktiviteten. 
 

Hilsen leder som for 5 mnd siden gjorde nettopp dette grepet 

Anonymkode: 2508b...d2a

Håper de ansatte har kontor, for åpent landskap er et helvete. Hilsen en som er mest produktiv på hjemmekontoret.

Anonymkode: 820ef...a3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

87% er fornøyd med tilstanden nå, og tipper vi bikker godt over 90% når de får et velfortjent oppgjør neste år. Står fjellstøtt i dette as, arbeidsplassen din er ikke et demokrati og du er erstattelig. 

Anonymkode: 2508b...d2a

Vel, i min bransje er det nå søkers marked, så arbeidsplasser med holdninger som dette vil slite med å få tak i folk.

Anonymkode: 45089...b03

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, i min bransje er det nå søkers marked, så arbeidsplasser med holdninger som dette vil slite med å få tak i folk.

Anonymkode: 45089...b03

Ikke i vår🤷🏼‍♀️ helt prima å bytte ut gamle folk med lite endringsvilje og motivasjon til fordel for unge folk som bryr seg! 

Anonymkode: 2508b...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke i vår🤷🏼‍♀️ helt prima å bytte ut gamle folk med lite endringsvilje og motivasjon til fordel for unge folk som bryr seg! 

Anonymkode: 2508b...d2a

Jeg byttet nettopp jobb fordi vi fikk en gammeldags ledelse som nektet hjemmekontor. Det har vært mannefall og to av tre av hele vår avdeling gikk samtidig.

Anonymkode: 45089...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper de ansatte har kontor, for åpent landskap er et helvete. Hilsen en som er mest produktiv på hjemmekontoret.

Anonymkode: 820ef...a3e

Nei, det har hverken de eller vi i ledelsen. Men vi har omtrent ett kontor/lite møterom på deling på to pers. Så det løser seg veldig bra. De dagene jeg har masse møter uansett, er rommet ledig til andre som har konsentrasjonskrevende arbeid. Altså 50 smårom på 100 pers feks. I tillegg til landskap. 

Anonymkode: 2508b...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...