AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Skrevet 24. september 2024 Jeg har en 10 år gammel datter som etter sommeren har vokst så mye at hun trenger ny garderobe. Nå som hun har begynt i 5 klasse og det begynner å bli viktig å «passe inn», tenkte jeg å bruke litt mer penger på finere, kvalitetstøy i hennes stil som enkelt kan mikses og settes sammen. Vi bor i Oslo om det har noe å si. Her er det middels klespress, men det er det vel overalt? Så nå trenger jeg HJELP fra dere! Hvor mye klær må en 5klassing ha? Og hvor mye penger bruker dere? Anonymkode: a45a2...aaf
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Skrevet 24. september 2024 Du må jo ta med henne og handle inn klær hun liker til en ok pris. Min jente på 12 går i jeans og stretchbusker med litt utsving nederst. Hun liker enkle topper i hvitt og blått og svart, noe som heter Stockholmstil. Liker også hettejakker og klær i gråmelert. Liker butikker som Brandi og Subdued og Lager 157 samt HM og Gina Tricot. Anonymkode: 51cbc...12b 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #3 Skrevet 24. september 2024 Har 5 jeans med sleng, 10 vanlige teskjorter i alle mulige farger og 7 gensere. Helt vanlige. Noe penklær. Jo, mer klær barna mine har jo mindre blir ting brukt. Anonymkode: 04d0b...4a4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må jo ta med henne og handle inn klær hun liker til en ok pris. Min jente på 12 går i jeans og stretchbusker med litt utsving nederst. Hun liker enkle topper i hvitt og blått og svart, noe som heter Stockholmstil. Liker også hettejakker og klær i gråmelert. Liker butikker som Brandi og Subdued og Lager 157 samt HM og Gina Tricot. Anonymkode: 51cbc...12b Selvsagt, men jeg vet veldig godt hva hun liker så tenkte å fikse det litt kjapt og til bedre kvalitet enn det hun hadde valgt. TS Anonymkode: a45a2...aaf
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #5 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Selvsagt, men jeg vet veldig godt hva hun liker så tenkte å fikse det litt kjapt og til bedre kvalitet enn det hun hadde valgt. TS Anonymkode: a45a2...aaf Hadde heller gått for steder som Lager157 og andre nevnt over for barn i denne alderen både vokser raskt OG moten endrer seg fort. Har en 14-åring og mye ble brukt minimalt etter noen måneder. Klær i denne alderen blir ikke utslitt så bare dropp tanken om så god kvalitet. Mye mer gøy med oftere nye klær enn noen få dyre som likevel ikke brukes lenge. Anonymkode: 3a91b...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Skrevet 25. september 2024 Jeg har gutt 10 år. Har mer klær til han nå, enn hva vi har hatt før. Han er mer opptatt av hva han skal ha på seg, det er helt slutt på at jeg bare kan handle inn noe og legge frem det han skal ha på seg. Han er med på handleturer, handler vi på nett gjør vi det i sammen. Anonymkode: 1ecf2...43c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #7 Skrevet 25. september 2024 Spørs hvor ofte du gidder å vaske klær 😅 Anonymkode: 2d5ca...c37
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #8 Skrevet 25. september 2024 Jeg har basis garderobe til min gutt på 10 år som han stort sett bruker i det daglige, bestående av 7 sett (genser, bukse, t skjorte) ☺️ Legger frem for uken hver søndag. Tykkelse på genser og behov varierer ut fra sesong. Selvsagt shorts og vanlige t skjorter på sommer. Poenget er at jeg har ca 7 sett til aktuell sesong og ordner klart for en uke. Har en del flere boksere og sokker da. Og selvsagt har han pentøy, spesial tøy som treningstøy, turtøy, ull osv. Han er mest glad i jeans og hettegensere. Liker godt hummel, gant, sports merker osv Anonymkode: 83802...055
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #9 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde heller gått for steder som Lager157 og andre nevnt over for barn i denne alderen både vokser raskt OG moten endrer seg fort. Har en 14-åring og mye ble brukt minimalt etter noen måneder. Klær i denne alderen blir ikke utslitt så bare dropp tanken om så god kvalitet. Mye mer gøy med oftere nye klær enn noen få dyre som likevel ikke brukes lenge. Anonymkode: 3a91b...b8a Hadde aldri kjøpt på lager 157 Anonymkode: 1fcfc...5dd
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #10 Skrevet 25. september 2024 Dette vil bli påvirket av ditt barn sitt personlige behov. Mitt barn trener flere ganger i uken og er uforsiktig og sliter enormt på tøyet sitt. Jeg har et ukes forbruk av de ulike plaggene barnet bruker. Det vil si 5 til 7 jeans. 5 til 7 sett ullundertøy osv. Undertøy og sokker er for minst 2 ukers forbruk og treningstøy til fritidsaktivitet er nok til å holde til 3 treninger før det må vaskes. Barnet trener fra 3 til 5 dager i uken. Ved en fritidsaktivitet med mindre omfang hadde jeg skalert ned på treningstøy. Anonymkode: 18f35...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå