AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Skrevet 24. september 2024 Hvorfor skjer dette? Hva kan jeg gjøre for å bygge den opp? Han har liksom alltid vært sånn men det virker som om at det har blitt enda verre nå. Anonymkode: 9fb96...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Skrevet 24. september 2024 Mestringsopplevelser vil styrke selvtillit, men mye er nok også forankret i medfødte personlighetstrekk og tidlige livserfaringer. Anonymkode: 7b9cc...1fe
Raven.Writingdesk Skrevet 24. september 2024 #3 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skjer dette? Hva kan jeg gjøre for å bygge den opp? Han har liksom alltid vært sånn men det virker som om at det har blitt enda verre nå. Anonymkode: 9fb96...8ea Hvordan er familieforholdene ?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 Noen er mer selvkritisk enn andre og noen opplever fortere at glasset er "halvfullt" Tenker at mestring og gode opplevelser kan gi mer selvtillit. Finn hobbyer der han kan skinne. Kanskje han er flink med mennesker eller dyr? Gi passende utfordringer der ungdommen kan oppleve å få til ting. Kanskje han kan hjelpe til med noe hjemme, lage middag, oppsussing, mekke bil, måke snø eller hva som helst som kan gi gode opplevelser og oppleve og få til ting. Kanskje en ekstrajobb kan være noe Anonymkode: c4c79...326
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Skrevet 24. september 2024 Jeg har samme bekymring for mitt barn. Det som hjelper med han er at jeg er veldig konkret i mine positive tilbakemeldinger og roser hver gang han klarer ting selvstendig og hver gang han selv synes han har mestret noe. Generell ros om å han er verdens flotteste sønn fungerer ikke. Men jeg sier det likevel ❤️ Jeg jobber også aktivt med at han er i gang med en fritidinteresse han liker og med nettverk det rundt han. Jeg sier ikke at dette har løst alt, for han er ekstremt selvkritisk. Men det hjelper her, så kanskje det kan hjelpe hos deg også. Anonymkode: 833ae...fb1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #6 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor skjer dette? Hva kan jeg gjøre for å bygge den opp? Han har liksom alltid vært sånn men det virker som om at det har blitt enda verre nå. Anonymkode: 9fb96...8ea Du er litt vel sent ute. Selvtillitt og selvkritikk er noe dere har påført han. Anonymkode: c0f4d...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå