AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Skrevet 24. september 2024 Jeg skal etterhvert utredes for adhd. Jeg er ganske deprimert og aldri gått på medisiner, redd for antidepressiva grunnet flere veninner som har gått mye opp i vekt av dette og aldri gått ned, legen sier forbrenning kan bli ødelagt? Uansett, fikk anbefalt Wellbutrin eller hva den heter. Noen som føler det har hjulpet noe? Hører disse kan gjøre at du får tilbake litt dopamin og ikke går opp i vekt. Prøvd alt alternativt som johannesurt, trening, Ingenting hjelper. Kom gjerne med erfaringer Anonymkode: 55984...be1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal etterhvert utredes for adhd. Jeg er ganske deprimert og aldri gått på medisiner, redd for antidepressiva grunnet flere veninner som har gått mye opp i vekt av dette og aldri gått ned, legen sier forbrenning kan bli ødelagt? Uansett, fikk anbefalt Wellbutrin eller hva den heter. Noen som føler det har hjulpet noe? Hører disse kan gjøre at du får tilbake litt dopamin og ikke går opp i vekt. Prøvd alt alternativt som johannesurt, trening, Ingenting hjelper. Kom gjerne med erfaringer Anonymkode: 55984...be1 Jeg har også vært veldig redd for medikamenter, men til slutt hadde jeg ikke annet valg enn å teste ut antidepressiva. Valget falt på Wellbutrin da det ikke var aktuelt å gå opp i vekt. Måtte opp i høyeste dose før jeg kjente noen effekt. Er ingen mirakelkur men dagene føles lettere å holde ut. Den største bivirkningen jeg har merket er dårligere hukommelse. Anonymkode: 35f6d...728 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #3 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har også vært veldig redd for medikamenter, men til slutt hadde jeg ikke annet valg enn å teste ut antidepressiva. Valget falt på Wellbutrin da det ikke var aktuelt å gå opp i vekt. Måtte opp i høyeste dose før jeg kjente noen effekt. Er ingen mirakelkur men dagene føles lettere å holde ut. Den største bivirkningen jeg har merket er dårligere hukommelse. Anonymkode: 35f6d...728 Hvor lenge har du gått på det? Anonymkode: 55984...be1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lenge har du gått på det? Anonymkode: 55984...be1 7 måneder. De 2 første mnd var jeg på laveste dose med null effekt. Da jeg økte til høyeste dose gikk det ca 2 uker før jeg merket bedring. Anonymkode: 35f6d...728
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Skrevet 24. september 2024 Mild form for antidepressiva men veldig lite bivirkninger for min del. Cipralex og sterkere hjalp meg gjennom den tyngste tiden men bivirkninger som defekt libido og utflating av alle følelser, både gode og dårlige, førte til at jeg begynte å prøve ut alternativer. Wellbutrin ble min langvarige løsning, ingen bivirkninger på meg og holder livet sammen uten å gå på bekostning av andre områder. Prøv ut, men husk at det tar en måneds tid før full virkning, anbefaler å ha nød medisiner som valium og annet tilgjengelig ved behov. Anonymkode: afa6f...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #6 Skrevet 24. september 2024 Jeg hadde ingen effekt av Wellbutrin annet enn litt dårligere matlyst. Anonymkode: a7782...74a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #7 Skrevet 24. september 2024 Legen her sa også til min sønn at Wellbutrin går man ikke opp i vekt av. Det viste seg å være feil for hans del, for han har gått opp mye. Han spiser det samme som før, da han alltid har vært en slank type. Men nå har han fått skikkelig mage og gått opp en til to størrelser i klær. Men hva kan man gjøre? Han trenger medisinen, ellers er livet for hardt (angst). Den hjelper litt, men tar ikke bort alt, sier han. Anonymkode: 65be8...a82
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #8 Skrevet 24. september 2024 Jeg har gått på Wellbutrin i 1,5 år. Virker veldig bra for meg. Har ikke fått økt matlyst, heller motsatt. Hadde litt tørr munn helt i starten. Ellers ingen bivirkninger. Anonymkode: 76e7f...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #9 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen her sa også til min sønn at Wellbutrin går man ikke opp i vekt av. Det viste seg å være feil for hans del, for han har gått opp mye. Han spiser det samme som før, da han alltid har vært en slank type. Men nå har han fått skikkelig mage og gått opp en til to størrelser i klær. Men hva kan man gjøre? Han trenger medisinen, ellers er livet for hardt (angst). Den hjelper litt, men tar ikke bort alt, sier han. Anonymkode: 65be8...a82 Ja så at noen faktisk har gått opp! Er så redd for det da selvtillit også hos meg er veldig lav fra før, så redd det kan gjøre vondt værre for min del iallefall! Anonymkode: 55984...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå