Gå til innhold

Erfaring med IPL hjemmelaser for hårfjerning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser reklamer for dette overalt, braun hårfjerning og alva skin for eksempel. Har lyse hår i ansiktet, men kinnene har en tendens til å få lange hår.. klipper av og til noe av det fordi det synes godt. Mulig PCOS men gynekolog gadd ikke sjekke pga jeg ikke var overvektig. Uansett, noen med erfaring eller andre tips? Noen som har tatt elektrolyse i ansiktet?

Anonymkode: 5e1e0...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en IPL laser til hjemmebruk, jeg er veldig fornøyd. Det er litt vanskelig med lyse hår, men jeg føler den har hjulpet på dunet i ansiktet, man må bare være flink nok til å bruke den ofte i starten, også vedlikeholde etterpå.

Anonymkode: 68ef3...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en IPL laser til hjemmebruk, jeg er veldig fornøyd. Det er litt vanskelig med lyse hår, men jeg føler den har hjulpet på dunet i ansiktet, man må bare være flink nok til å bruke den ofte i starten, også vedlikeholde etterpå.

Hvilket merke? Og hvor ofte bruker du osv? Må man barbere før bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg returnerte min.. Har tatt tidligere ved salong (legger og bikini), veldig fornøyd! Kjøpte egen for å ta lår og under armer. Funka ikke, bortkasta tid og arbeid.

var Iviskin jeg testa

Anonymkode: 6ddc5...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPL hjemme fungerer kjempebra. Men, det fungerer kun på mørke hår. Har du lyse hår er det bortkastet penger. Google it.

Anonymkode: 99ccf...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilket merke? Og hvor ofte bruker du osv? Må man barbere før bruk?

Braun silk expert pro 5, ja må barbere først. Man skal vel egentlig bruke den en gang i uka, men jeg er litt sløv på det. Når hårveksten har blitt så svak at du er fornøyd så kan du vedlikeholde en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Braun silk expert pro 5, ja må barbere først. Man skal vel egentlig bruke den en gang i uka, men jeg er litt sløv på det. Når hårveksten har blitt så svak at du er fornøyd så kan du vedlikeholde en gang i måneden.

Ok takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Braun silk expert pro 5 og er fornøyd med den. Bruker den på bena, bikinilinje og hake. Fått veldig redusert hårvekst.

Anonymkode: 9f023...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Jeg ELSKER IPL!

Hadde lange mørke tykke hår på leggene før, du kunne kjenne de gjennom strømpebuksa fordi de var så strie, og selv om jeg barberte så ble det ikke bra for man så fortsatt den delen av håret som lå igjen inne i huden siden huden min er så lys og tynn. Når barberer jeg ikke leggene i det hele tatt, bare bruker IPL for å "vedlikeholde" noen ganger i året. Det har også fullstendig fjernet "skyggen" under armene. Utrolig befriende.

Så for min del har det funket fantastisk. MEN, jeg har den perfekte hud/hår kombinasjonen for at dette skal funke (lys hud, mørkt hår) så for de som har veldig tynne/lyse hår så vil det muligens ikke fungere i det hele tatt, og med mørk hud så må man være forsiktig eller så kan IPL faktisk brenne deg (så må bruke lavere effekt og da tar det lengere tid å se resultater)

Jeg forsøkte å bruke det i ansiktet, men huden min ble bare irritert, så det ga jeg opp.

Jeg startet med Philips Lumea for godt over 10 år siden (maskina fungerer helt fint enda!), og oppgraderte til Braun (nest billigste modell for 5 år siden ca.), siden de nyere maskinene er raskere og har større vindu. Det er IKKE nødvendig å kjøpe toppmodellene! Les deg opp på hva forskjellen egentlig er, for effekten er identisk og det er sjelden vert å betale 2-3000 mer for en dyrere variant der maskinen er marginalt raskere og du får med noe unødvendig ekstrautstyr.

Det er utrolig viktig å følge bruksanvisningen nøye, ALLTID barber vekk håret fra området du skal behandle, om ikke så brenner det opp og kan feste seg på glasset og ødelegge IPL maskina OG lyset kommer ikke frem til å hårsekken dit det skal.

IKKE napp eller voks området, hårroten må bli værende for at det skal fungere, dette er også det positive ved IPL, at man slipper å vente på at håret skal bli langt nok til å vokses på nytt.

Ikke gi opp, bruk maskina hver uke (eventuelt annenhver uke). Noen må holde på lengre enn andre for å se resultater, sånn er det bare. Etterhvert trenger du ikke barbere mellom hver behandling, og da kan du la det gå lengere tid mellom hver gang. For min del så kan det gå måneder, men jeg var VELDIG nøye i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også Braun silk expert pro 5 og er fornøyd med den. Bruker den på bena, bikinilinje og hake. Fått veldig redusert hårvekst.

Anonymkode: 9f023...62f

Hatt mørke eller lyse hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philips Lumea har funket gull her! Men du må være nøye og tålmodig, det er en tidkrevende prosess! 

Anonymkode: c7757...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvaskin. Har holdt på i 6 uker og ser stor forskjell allerede. Har kombinasjonen lys hud og mørk/svart hår så lyse hår er nok verre. Må ha den på den nest høyeste lysstyrken da jeg får blemmer av den sterkeste innstillingen. Barberer før lysbehandlingen og jeg bruker mellom 1-2 minutter en gang i uka. Om du napper må du vente i noen dager før hårstråene er lange nok til å kunne behandles. 

Forutsetninger:
Ikke ha sminke på når du skal foreta behandlingen.
Barber (gjerne med en gjenbrukbar barberingskniv som du bare vasker i såpe og vann) som slike:

webp

*Zapp* bare ett område om gangen og gjør det konsekvent. Vent en uke og gjenta. Kan ikke benyttes over føflekker (fregner går fint)

Rengjør maskinen med pussefillen og legg den bort til neste uke.

Anonymkode: 8b683...2af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min Alvaskin! Som det ble nevnt ovenfor er det viktig å følge instruksene nøye for å unngå irritasjon og velge styrke som passer til din hud, men når du først har kommet i gang med behandlingen kommer resultatene ganske fort. Helt magisk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...