AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #1 Skrevet 24. september 2024 Etter en del prøving og feiling med menn som har lite tid, lite commitment, og lite følelsesmessig investering lurer jeg på hvordan det ser ut hvis en mann er god på dette med følelser, innsats og commitment. Gjerne historier fra 30- årene og oppover, og hvor forholdet faktisk har vart mer enn ett år og det gode har vedvart og var ikke bare slik i starten 🙂 Hva gjorde han, hvordan viste han at han var committet? Tror det hjelper både meg og flere å høre hva vi kan forvente hvis vi tør å forvente mer 🙂 Takker for svar! Anonymkode: 4ce2c...c97
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #2 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Etter en del prøving og feiling med menn som har lite tid, lite commitment, og lite følelsesmessig investering lurer jeg på hvordan det ser ut hvis en mann er god på dette med følelser, innsats og commitment. Gjerne historier fra 30- årene og oppover, og hvor forholdet faktisk har vart mer enn ett år og det gode har vedvart og var ikke bare slik i starten 🙂 Hva gjorde han, hvordan viste han at han var committet? Tror det hjelper både meg og flere å høre hva vi kan forvente hvis vi tør å forvente mer 🙂 Takker for svar! Anonymkode: 4ce2c...c97 Jo eldre de er, jo verre er det å endre seg selv. Hvis de ville hatt en forandring på seg selv så hadde de gjort det før et forhold. Du kan ikke forandre noen. Anonymkode: a269a...2e1
Trolltunge Skrevet 24. september 2024 #3 Skrevet 24. september 2024 (endret) At de du har truffet har lite følelsesmessig investering er nok problemet med de du har truffet. Har de det følger resten på. En mann som har oppriktige følelser for en kvinne går gjennom ild og vann for henne. Endret 24. september 2024 av Trolltunge 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 Trolltunge skrev (Akkurat nå): At de du har truffet har lite følelsesmessig investering er nok problemet med de du har truffet. Har de det følger resten på. En mann som har oppriktige følelser for en kvinne går gjennom ild og vann for henne. Ingen emosjonelt tilgjengelig og moden person går gjennom ild og vann for noen andre enn barna sine mens de er barn. Å utslette seg selv for å kapre en kvinne er tegn på at en er interessert OG emosjonelt umoden/utilgjengelig. Anonymkode: 6c1be...b6c 1 4
Trolltunge Skrevet 24. september 2024 #5 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen emosjonelt tilgjengelig og moden person går gjennom ild og vann for noen andre enn barna sine mens de er barn. Å utslette seg selv for å kapre en kvinne er tegn på at en er interessert OG emosjonelt umoden/utilgjengelig. Anonymkode: 6c1be...b6c Jeg har ikke skrevet en dritt om å utslette seg selv. Utrykket å gå gjennom ild og vann er et språklig bilde, og skal ikke leses bokstavelig. 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #6 Skrevet 24. september 2024 En emosjonelt tilgjengelig person er tydelig om hva de kan og ikke kan gjøre. De lar relasjonen utvikle seg naturlig over tid og er åpen om hva de føler og ønsker. De håndterer uenighet på en rolig måte, de er villig til å inngå kompromiss og faller verken i grøfta av å presse gjennom sine ting hver gang eller prioritere dine ting hver gang. De lever sitt eget liv og er ikke overdrevent opptatt av å involvere deg i alle deler av livet sitt fra første stund, de er opptatt av å opprettholde sine rutiner, relasjoner og forpliktelser. Du kommer ikke først før dere faktisk er forpliktet. Det betyr heller ikke at du alltid kommer først. De baksnakker ikke andre og tar konflikter med den det gjelder, både privat og på jobb. Hvis du vil snakke om følelser lytter de og er interessert og stiller oppfølgingsspørsmål. De tar ikke ansvar for følelsene dine og de er tydelige om at de ikke kan løse problemene dine for deg. De heier på deg og er tydelig om hvordan de er i stand til å stille opp for deg, men de prioriterer ikke dine følelser over sine egne. Når du forteller om deg og ditt liv, har de kapasitet til å møte deg på dette uten å trigges eller få det til å handle om dem, og i de tilfellene de har sår vil de informere om dette ala "nå kommer vi inn på et tema der jeg er ganske sensitiv, jeg mistet selv min mor da jeg var ganske ung...". De deler det nødvendige og lar deg gradvis få komme nærmere. De overdeler ikke. Det føles gjensidig og begge tar initiativ til å møtes. De tar selv ansvar for sin egen helse, psyke, kropp, søvnrytme, økonomi. Husk: ingen er fullstendig emosjonelt tilgjengelig hele tiden, eller emosjonelt modne. Det beste en gjør for å finne og tiltrekke seg en moden mann er å bli og være mer moden selv. Alle har noe å gå på. Husk at en partner skal ikke bære følelsene dine (nevner den bestemt ikke pga noe du skrev men fordi det var en felle jeg selv gikk i der jeg trodde mannen skulle være en større emosjonell støtte, noe som var en umodenhet i meg). Det finnes både emosjonelt tilgjengelig og ikke minst modne menn der ute, lykke til! Anonymkode: 6c1be...b6c 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #7 Skrevet 24. september 2024 TS her. Hadde vært fint med noen konkrete eksempler på positive historier. Ikke hva man tenker burde vært....🙂 Anonymkode: 4ce2c...c97
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #8 Skrevet 24. september 2024 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke skrevet en dritt om å utslette seg selv. Utrykket å gå gjennom ild og vann er et språklig bilde, og skal ikke leses bokstavelig. Det er et språklig bilde som betyr noe, eller? Jeg sier at det det betyr ikke er forenelig med å være emosjonelt tilgjengelig eller moden. Ro ned gåsa, du er for triggerhappy når du klarer å svare slik på at noen er uenig med deg. Anonymkode: 6c1be...b6c 2
Trolltunge Skrevet 24. september 2024 #9 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et språklig bilde som betyr noe, eller? Jeg sier at det det betyr ikke er forenelig med å være emosjonelt tilgjengelig eller moden. Ro ned gåsa, du er for triggerhappy når du klarer å svare slik på at noen er uenig med deg. Anonymkode: 6c1be...b6c Et språklig bilde skal ikke leses bokstavelig. Det jeg skrev betyr enkelt og greit at for kvinnen han elsker er en mann villig til å gjøre svært mye og strekke seg langt. Ting en mann som ikke elsker en kvinne ikke er villig til. Det var du som var triggerhappy og angrep det jeg skrev. Jeg forklarte, og da er jeg liksom ufin. Snålt! 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #10 Skrevet 24. september 2024 En emosjonelt tilgjengelig mann er ofte en interessert mann som synes du er verdens mest spennende, har lyst å tilbringe tid med deg oftest mulig selv om han er opptatt og som ikke sprer oppmerksomheten sin på flere damer. Han ønsker å forplikte seg, og er ikke villig til tilfeldig sex, situationships, FF-arrangementer ol. Han vil rett og slett snakke med deg, være sammen med deg, vise seg fra sin beste side og vise deg ting av verdi. Anonymkode: 1bf5b...256 2 1
hocane Skrevet 24. september 2024 #11 Skrevet 24. september 2024 Menn viser ofte følelser gjennom handlinger ikke gjennom ord. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #12 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En emosjonelt tilgjengelig mann er ofte en interessert mann som synes du er verdens mest spennende, har lyst å tilbringe tid med deg oftest mulig selv om han er opptatt og som ikke sprer oppmerksomheten sin på flere damer. Han ønsker å forplikte seg, og er ikke villig til tilfeldig sex, situationships, FF-arrangementer ol. Han vil rett og slett snakke med deg, være sammen med deg, vise seg fra sin beste side og vise deg ting av verdi. Anonymkode: 1bf5b...256 Jepp!! Sånn var og er samboeren min. Sånne menn finnes altså, men jeg tror det er langt mellom dem. Anonymkode: 4d087...36d 1
Trolltunge Skrevet 24. september 2024 #13 Skrevet 24. september 2024 hocane skrev (2 minutter siden): Menn viser ofte følelser gjennom handlinger ikke gjennom ord. Sant. Derfor bør man ikke tro på fine ord når handling sier noe annet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #14 Skrevet 24. september 2024 Jeg har møtt mange utilgjengelige menn, men så møtte jeg plutselig en veldig tilgjengelig mann i 30 årene. Jeg vet ikke om dette er riktig, men dette er det jeg har erfart de siste 6mnd: Han lytter, og er ekstremt tålmodig når jeg f.eks har en dårlig dag. Han gledes over å glede meg. Han forteller åpenhjertlig (uoppfordret) og reflektert om hva som har gått galt tidligere i forhold, og hvilke verdier han setter pris på i et forhold og hvorfor. (Viser kontakt meg seg selv). Har aldri bitterhet, men viser mye forståelse. Han viser engasjement som det å ta mye kontakt med deg. Åpenhet som det å la deg være på mobilen hans, vise bilder, dra deg inn i sin verden for at du skal bli trygg på han (ikke for å skryte) Han lytter og ser deg og er ikke redd for å fortelle hvorfor han liker deg. Han elsker å våkne med deg, men pusher ikke sex. Han blir ikke redd når du snakker om fremtiden. Som sagt, dette er min opplevelse av en tilgjengelig mann. Anonymkode: 8dddd...faa 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #15 Skrevet 25. september 2024 Han er ikke perfekt, og han har noen utilgjengelige trekk. Men han: Heier på meg og er stolt av meg. Vil beskytte meg, fysisk og psykisk. Hører på meg, snakker med meg og deler. Hvis han gjør deler og lytter mindre, vet jeg at han ikke har det bra. Feks da han ikke helt klarte å dele med meg at faren trolig var døende. Men selv da finner vi ut av det ilag. Han tåler at det "knirker". Godtar det de få gangene jeg kjefter på ham/irettesetter ham. Deler mye seksuelt av fantasier og ønsker. Vil ikke bare ha "sex" men at vi skal ha det fantastisk sammen. Spiller ikke spill. Sier rett ut at jeg betyr mye for ham. Vil gjøre meg glad og fornøyd. Anonymkode: f3bbb...5c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #16 Skrevet 25. september 2024 Jeg har alltid vært hard og tøff. Lojal og dedikert i forhold, men jeg har aldri sluppet noen innpå meg da det aldri har føltes naturlig for meg i de forholdene jeg har vært i. Jeg har tenkt at ryker det så ryker det, men det var alltid jeg som avsluttet. Da jeg møtte kjæresten var det noe som klikket på plass. Han så meg. Det var som å bli sett for første gang. Han var så åpen og ærlig og vi kunne prate om absolutt alt. Når jeg følte på muren min kunne vi prate om det og han viste forståelse på hvorfor jeg beskyttet meg. Hver gang vi hadde vanskelige eller tunge følelser pratet vi sammen og gikk igjennom dem sammen. Han kjente også på frykt om å slippe noen inn, men før vi visste ordet av det ble vi hverandres klipper, noe jeg aldri har følt på før. Jet har alltid vært klippen for alle rundt meg. Men han kunne jeg være sårbar og jeg kunne prate om alt kaoset inni hodet mitt og han lyttet mens jeg sorterte alle tanker og følelser. Han sender mld, han ringer og han vil se meg så mye som mulig. Når vi er sammen faller verden til ro og alt støy og bekymringer slutter å eksistere. Vi er bestevenner, kjærester, partnere og hverandres støttespillere. Han tør å være sårbar med meg har han en dårlig dag føler han seg alltid bedre etter noen timer med meg❤️ Han prioriterer meg så mye som mulig. Trenger jeg han vil han droppe alt. Jeg og ungene hans er de viktigste i livet hans og det viser han med ord og handling hver dag. Anonymkode: b524b...307 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #17 Skrevet 25. september 2024 En mann som har det bra med seg selv, klarer å sette ord på følelser og bearbeide de, en som ser folk rundt seg. Selvinnsikt er viktig. Anonymkode: 63d0b...a80
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #18 Skrevet 25. september 2024 Det første jeg la merke til da jeg traff mannen min var hvor genuin og trygg han var. Han var handlekraftig og det han bestemte seg for, gjennomførte han. Veldig åpen og ærlig, med stor omsorg for de rundt seg. Familien og vennene hans pratet varmt om han og var tydelig veldig glad i ham. Jeg var veldig ønsket og ble tatt godt i mot inn i livet hans og deres. Det var det største, grønne signalet tror jeg, at ja - jeg fikk et veldig godt inntrykk av han alene - men da jeg feks møtte kompisene hans skjønte jeg at jeg var i ferd med å bli en del av en skikkelig varm og inkluderende gruppe mennesker som bare ville mannen min og meg vel. Ergo: han hadde flust av sunne relasjoner rundt seg fra før. Han heier på meg, på kompisene sine, på familien sin. Hver gang de rundt han uppnår noe de har jobbet lenge og hardt med, er han så støttende og stolt og genuint glad på andres vegne. Deres triumfer er hans største glede. Det finnes ikke vanskelig å bygge tillitt og gå inn i et forhold med en sånn person. Alt føles helt naturlig hele veien. Å møte mannen min var som å komme hjem. Vi er livspartnere og bestevenner. Vi kan prate om absolutt alt. Og vi elsker hverandre dypt og inderlig, ingen av oss visste at slike følelser var mulig før vi møtte hverandre - men så er vi også helt riktige for hverandre. Oss først, alltid. Og ja, jeg blir skjemt bort 😂 Men jeg passer på å skjemme han bort, også ❤️ Anonymkode: 48a95...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #19 Skrevet 25. september 2024 De gjør deg ikke usikker og kan snakke om følelser Anonymkode: 38412...1ba 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #20 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): En emosjonelt tilgjengelig person er tydelig om hva de kan og ikke kan gjøre. De lar relasjonen utvikle seg naturlig over tid og er åpen om hva de føler og ønsker. De håndterer uenighet på en rolig måte, de er villig til å inngå kompromiss og faller verken i grøfta av å presse gjennom sine ting hver gang eller prioritere dine ting hver gang. De lever sitt eget liv og er ikke overdrevent opptatt av å involvere deg i alle deler av livet sitt fra første stund, de er opptatt av å opprettholde sine rutiner, relasjoner og forpliktelser. Du kommer ikke først før dere faktisk er forpliktet. Det betyr heller ikke at du alltid kommer først. De baksnakker ikke andre og tar konflikter med den det gjelder, både privat og på jobb. Hvis du vil snakke om følelser lytter de og er interessert og stiller oppfølgingsspørsmål. De tar ikke ansvar for følelsene dine og de er tydelige om at de ikke kan løse problemene dine for deg. De heier på deg og er tydelig om hvordan de er i stand til å stille opp for deg, men de prioriterer ikke dine følelser over sine egne. Når du forteller om deg og ditt liv, har de kapasitet til å møte deg på dette uten å trigges eller få det til å handle om dem, og i de tilfellene de har sår vil de informere om dette ala "nå kommer vi inn på et tema der jeg er ganske sensitiv, jeg mistet selv min mor da jeg var ganske ung...". De deler det nødvendige og lar deg gradvis få komme nærmere. De overdeler ikke. Det føles gjensidig og begge tar initiativ til å møtes. De tar selv ansvar for sin egen helse, psyke, kropp, søvnrytme, økonomi. Husk: ingen er fullstendig emosjonelt tilgjengelig hele tiden, eller emosjonelt modne. Det beste en gjør for å finne og tiltrekke seg en moden mann er å bli og være mer moden selv. Alle har noe å gå på. Husk at en partner skal ikke bære følelsene dine (nevner den bestemt ikke pga noe du skrev men fordi det var en felle jeg selv gikk i der jeg trodde mannen skulle være en større emosjonell støtte, noe som var en umodenhet i meg). Det finnes både emosjonelt tilgjengelig og ikke minst modne menn der ute, lykke til! Anonymkode: 6c1be...b6c Syns egentlig dette høres ut som noen som ikke vil ha noen nærme på noen som helst annen måte enn det som er litt selskap og sikkert nytelse og holder dem unna med strak arm ellers, for de ikke tåler for mye av nærværet fra folk. Ikke en partner. Jeg tenker en partner er en trygghet, en du kan le sammen med, kose deg med, snakke om alt, løse krangler selv om det blir tårer og at krangelen ikke varer over en natt helst, et hjem, varme og tolmodighet, tull og tøys, serriøsitet ved behov. Ikke et sted du må gå på tå for å ikke tråkke feil, uten at noen skader den andre, men begge er gode og kan være konfortable for de naturlig ønsker den andre godt. Det er fredelig. Anonymkode: 8c015...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå