Gå til innhold

Kan man fjerne silikon når man er blitt overvektig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man fjerne silikon når man er blitt overvektig? (var ung og dum en gang)

Kan det evt bli komplikasjoner under narkose eller har ikke det noe og si?

Er 168 cm høy og veier ca 90/100 kg

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være de krever at du skal gå ned i vekt før de tar sjansen på å operere deg 

 

Anonymkode: 07fca...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan godt være de krever at du skal gå ned i vekt før de tar sjansen på å operere deg 

 

Anonymkode: 07fca...9b2

Ja, jeg var litt redd for det. Har prøvd å gå ned over lang tid men gikk ikke så bra. Jeg får kanskje høre litt med de jeg velger.

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ellers er frisk vil jeg bli veldig overrasket om de ikke vil legge deg i narkose med en BMI på ca 35. Det gjøres hundrevis av ganger hver dag både i private og offentlige sykehus rundt i landet.

 

Anonymkode: 88dba...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Om du ellers er frisk vil jeg bli veldig overrasket om de ikke vil legge deg i narkose med en BMI på ca 35. Det gjøres hundrevis av ganger hver dag både i private og offentlige sykehus rundt i landet.

 

Anonymkode: 88dba...394

Takk for svar. Jeg får bare kontakte den private klinikken jeg velger også får jeg ta en samtale med de.

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg var litt redd for det. Har prøvd å gå ned over lang tid men gikk ikke så bra. Jeg får kanskje høre litt med de jeg velger.

Anonymkode: 30583...d00

Det går helt fint. Mange pasienter vi har som slankeopereres veier 150-180 og de får helt vanlig narkose. Lykke til. 

Anonymkode: 8c78d...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går helt fint. Mange pasienter vi har som slankeopereres veier 150-180 og de får helt vanlig narkose. Lykke til. 

Anonymkode: 8c78d...167

ok bra 🙂 Får håpe det også gjelder de private klinikkene at de godtar overvekt ved fjerning av silikon. Takk for svar.

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet mine, da var jeg 100 kg og 165 cm. Jeg fjernet mine på et offentlig sykehus, da det tilfeldigvis ble oppdaget en lekkasje på det ene implantatet (oppdaget på røntgen av lunger).

Før dette hadde jeg vært i kontakt med en privat klinikk ang fjerning, der de ønsket at jeg skulle gå ned i vekt før operasjon. Så planen var å gå ned i vekt og så fjerne implantatene. I stedet for ble det lungesyk, fjerne implantater, gå ned i vekt 😊

Grunnen til at jeg skulle gå ned i vekt først var at alle operasjonen innebærer en viss risiko, som blir enda høyere når man har fedme. Da viste vi ikke at det var en lekkasje, så da var det i teorien en unødvendig operasjon. Når det ble oppdaget en lekkasje ble det en nødvendig operasjon. 
 

Anonymkode: 1b677...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fjernet mine, da var jeg 100 kg og 165 cm. Jeg fjernet mine på et offentlig sykehus, da det tilfeldigvis ble oppdaget en lekkasje på det ene implantatet (oppdaget på røntgen av lunger).

Før dette hadde jeg vært i kontakt med en privat klinikk ang fjerning, der de ønsket at jeg skulle gå ned i vekt før operasjon. Så planen var å gå ned i vekt og så fjerne implantatene. I stedet for ble det lungesyk, fjerne implantater, gå ned i vekt 😊

Grunnen til at jeg skulle gå ned i vekt først var at alle operasjonen innebærer en viss risiko, som blir enda høyere når man har fedme. Da viste vi ikke at det var en lekkasje, så da var det i teorien en unødvendig operasjon. Når det ble oppdaget en lekkasje ble det en nødvendig operasjon. 
 

Anonymkode: 1b677...749

Bra du fikk fullført nødvendig operasjon da. Hvordan er arrene nå etter operasjon på offentlig sykehus. Går de inn på tilsvarende måte som på de private klinikkene? Jeg har problemer med å gå ned i vekt og har prøvd mye forskjellig så håper det kan bli godkjent. 

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har b.la silikon langt på overtid og skulle ha fjernet de for en god stund siden men har ikke hatt råd så sparer opp midler til det nå. Jeg får kontakte en klinikk og høre med de 🙂

Anonymkode: 30583...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bra du fikk fullført nødvendig operasjon da. Hvordan er arrene nå etter operasjon på offentlig sykehus. Går de inn på tilsvarende måte som på de private klinikkene? Jeg har problemer med å gå ned i vekt og har prøvd mye forskjellig så håper det kan bli godkjent. 

Anonymkode: 30583...d00

Snitt under brystet, akkurat der de ble satt inn. Synes arret er helt likt som før de ble tatt ut. 
Om jeg ikke husker helt feil så pleide de ikke å fjerne kapsel på dette sykehuset, så om jeg ville fjerne eventuell kapsel måtte jeg ta det privat. Ble veldig usikker på hvordan dette var nå, det er 3 år siden nå. Ble operert på Hamar sykehus.

 

Anonymkode: 1b677...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...