Gå til innhold

Når begynner barna med stillongs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barn som er mye ute på skolen. Utebuksen blir ofte ikke tatt på når de har langfriminutt og utetime. Nå når det er rundt 8-10 grader midt på dagen, er det for tidlig å begynne å ha stillongs under buksa? Om morgenen er det jo veldig kaldt.

Anonymkode: 3ab94...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi startet ikke med det før det kom ned mot 0 grader.

Men her brukte unga stort sett friluftsbukser og ikke joggebukse og olabukser

Anonymkode: 1b5e7...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer et skolebarn å kjenne på selv.

Anonymkode: aca94...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har barn som er mye ute på skolen. Utebuksen blir ofte ikke tatt på når de har langfriminutt og utetime. Nå når det er rundt 8-10 grader midt på dagen, er det for tidlig å begynne å ha stillongs under buksa? Om morgenen er det jo veldig kaldt.

Anonymkode: 3ab94...2d2

Når de begynner å bli kalde er det på med stillongs, ingen kan sette en eksakt dato.

Anonymkode: 8a473...f0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

janei, jeg får ikke åpne et nytt tema på kg ..det har litt med kulturen for ytringsfrihet i dette media å gjøre.....men det jeg lurer på ...hva gjør jenter som er ferdig med toppidrettsgymnaset  etter at de er ferdig der...? Det er jo ikke en seff å bli proff..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det klarer et skolebarn å kjenne på selv.

Anonymkode: aca94...afe

ikke en førsteklassing 😝 

Anonymkode: df64a...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kryper nedover på minusgradene.

 

Anonymkode: b319e...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på barneskolen sa en av lærerne til meg at jeg burde bruke stillongs i alle måneder med «r» i seg. Her på innlandet stemmer det ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når det kryper nedover på minusgradene.

 

Anonymkode: b319e...3bb

 Bruker dere ikke mellomlag før det? Blir vel klumpete med mellomlag over joggebukse.

Anonymkode: 9fa8c...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å ha regel på noe slik.

Man ser an været, dag for dag.

Man ser hvor varmt barnet er når man er ute og leker i helgene, og ettermiddag. 

Man lærer barnet å kle seg om om det er for varmt eller kaldt, og sender med ekstra klær. 

Anonymkode: 40237...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som ikke liker ull, her er regelen at stilongs må brukes ved minusgrader. 

Anonymkode: a9c0d...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Bruker dere ikke mellomlag før det? Blir vel klumpete med mellomlag over joggebukse.

Anonymkode: 9fa8c...c3d

 


ingen av min har gått rundt med bare stillongs etter de har startet på skolen, så da har de brukt det de har hatt på seg den dagen under eventuelle - utebukser/regnbukser.

Anonymkode: b319e...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meldt 10-12 grader og overskyet her jeg bor i dag. Sendte faktisk akkurat en melding til bhg og spurte om de kunne ta på henne en ullongs før de går ut, for når jeg hentet henne i går var hun isende kald på lår og legger. 
 

er så glødende varmt inne (jeg holder på å renne vekk bare jeg henter 😂) at jeg ikke ville ta den på hjemmefra, ellers hadde jeg gjort det istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...