Gå til innhold

Sykemelding når man jobber liten fast stilling og mye utenom (ekstra). Lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er sykemeldt ifm en stor operasjon. Er sykemeldt ihvertfall 6 uker. Har en jobb hvor jeg jobber i en 20% fast stilling, men tar ekstravakter som tilsier ca 60-70% utenom. 

Er det sånn at de første 16 dagene får jeg betalt av arbeidsgiver for faste stillingen min og evt vakter jeg var satt opp på ila de 16 dagene? Ukene etter det får jeg vel fra NAV. Gjennomsnittsberegner de hva jeg tjener månedlig da? Om jeg kun får for den faste stillingen har jeg ikke sjangs til å klare meg. Forøverig synes jeg det er leit at det er vanskelig å få full, 100% stilling i mange deler av helsesektoren men det er en annen sak. 

Prøver komme meg fortest mulig til hektene etter operasjonen men får helt vondt i magen av å bekymre meg her. Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV tar vel i utgangspunkt i hva du gjennomsnittlig har tjent de siste tre månedene. 

Anonymkode: cca26...aa2

Skrevet
delripu skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg er sykemeldt ifm en stor operasjon. Er sykemeldt ihvertfall 6 uker. Har en jobb hvor jeg jobber i en 20% fast stilling, men tar ekstravakter som tilsier ca 60-70% utenom. 

Er det sånn at de første 16 dagene får jeg betalt av arbeidsgiver for faste stillingen min og evt vakter jeg var satt opp på ila de 16 dagene? Ukene etter det får jeg vel fra NAV. Gjennomsnittsberegner de hva jeg tjener månedlig da? Om jeg kun får for den faste stillingen har jeg ikke sjangs til å klare meg. Forøverig synes jeg det er leit at det er vanskelig å få full, 100% stilling i mange deler av helsesektoren men det er en annen sak. 

Prøver komme meg fortest mulig til hektene etter operasjonen men får helt vondt i magen av å bekymre meg her. Noen som vet? 

Kan du ikke spørre arbeidsgiveren din? 

Skrevet
delripu skrev (45 minutter siden):

Jeg forstørret innlegget ditt siden det var umulig å lese så liten skrift...

Sykepenger er et snitt av hva du har tjent 3 mnd før sykemelding. Jobber du kommunalt, så får du vel sykepenger fra kommunen også får kommunen fra Nav. 

Anonymkode: 1212f...7dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...