Gå til innhold

Mye kynnere og kramper i ryggen uke 24

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er gravid i uke 24, straks uke 25 og har så mye kynnere, kramper i korsryggen og løs mage. I tillegg har jeg nå gått ned 2 kg. Er dette normalt? Det er så lenge siden forrige graviditet at jeg blir usikker, men jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik sist.

Anonymkode: 21239...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spekteret av hva som er normalt og ikke er ganske stort og individuelt. 

Ikke normalt for mitt vedkommende, så jeg hadde nok villet ha en sjekk hva sykehus/lege/jordmor. Bedre med en sjekk for mye, enn en sjekk for lite. 

Anonymkode: d4a78...7c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heisann

Jeg er gravid i uke 24, straks uke 25 og har så mye kynnere, kramper i korsryggen og løs mage. I tillegg har jeg nå gått ned 2 kg. Er dette normalt? Det er så lenge siden forrige graviditet at jeg blir usikker, men jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik sist.

Jeg ble tatt inn til sjekk ved kramper i ryggen, kan være tegn på premature rier, kan være kynnere, kan være «ingenting» 

Ville ringt føden å forhørt meg for sikkerhets skyld. Spesielt siden du har mye kynnere i tillegg. 

Anonymkode: 5a330...082

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse kynnere. Er i uke 25 nå. Var bekymret da jeg var i uke 24 fordi jeg fikk kynnere som varte i ca 1 minutt med ca 10 minutters mellomrom i et par timer. Jordmor sa at det nok kom av stress på jobb, og at det kan gå over i premature rier. Så man kan få svangerskapspenger hvis det blir et problem, men har fått gradert sykemelding per nå. 

Anonymkode: 2faa0...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltid ringe føden og snakke med de, da avgjør de om du skal komme på sjekk eller ikke. Jeg ville absolutt gjort det i din situasjon. 

Håper alt er bra ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring jordmor, fastlege eller føden og hør med dem. 

Jeg hadde lignende i to uker med førstemann, og fødte i uke 27. Kynnere, smerter i korsryggen, løs mage og vektnedgang. Skulle ønske jeg tok kontakt med helsevesen, men "alle" rundt meg sa det var normalt. Opplevde det samme med nummer to, men da etter termindato og ungen kom ut etter få timer.

Håper det ikke er fødsel i vente helt enda. Lykke til.

Anonymkode: 04b03...973

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen ❤️

Jeg kjenner masse liv, men har fortsatt menskramper eller hva jeg skal kalle det. Sover veldig dårlig og tenker det kan være grunnen?! Men ringer jordmor i morgen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv, men har fortsatt menskramper eller hva jeg skal kalle det. Sover veldig dårlig og tenker det kan være grunnen?! Men ringer jordmor i morgen! ❤️

Da bør du kanskje ta kontakt med føden å få en sjekk nå? Du vil ikke føde i uke 24…. 

Anonymkode: 5a330...082

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør da ikke vente til i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du burde ringt i går... 

Anonymkode: d4a78...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

- Har ringt føden, de ba meg ta paracet og ta det med ro.

- Har testet urin hos legen, har ikke uvi.

- Har snakket med jordmor som ikke syns jeg trenger sjekk når urinprøve er ok og føden ikke ber meg komme inn.

Kjenner masse liv i magen og tenker da at jeg bare er veldig sliten av søvnmangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppdatering:

- Har ringt føden, de ba meg ta paracet og ta det med ro.

- Har testet urin hos legen, har ikke uvi.

- Har snakket med jordmor som ikke syns jeg trenger sjekk når urinprøve er ok og føden ikke ber meg komme inn.

Kjenner masse liv i magen og tenker da at jeg bare er veldig sliten av søvnmangel. 

Viktig å ta det med ro i hvertfall så mye som mulig. Hos meg har det redusert kynnerne betraktelig å bare jobbe 50% nå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å ta det med ro i hvertfall så mye som mulig. Hos meg har det redusert kynnerne betraktelig å bare jobbe 50% nå.

Jeg er allerede sykmeldt pga en annen krevende situasjon i familien. Det var legen som insisterte på at jeg bremset godt opp. Men jeg får dårlig samvittighet av å være hjemme og klarer nok ikke å slappe av så godt som jeg burde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er allerede sykmeldt pga en annen krevende situasjon i familien. Det var legen som insisterte på at jeg bremset godt opp. Men jeg får dårlig samvittighet av å være hjemme og klarer nok ikke å slappe av så godt som jeg burde. 

Da får du tenke om du synes jobben er viktigere enn babyen og din sin helse. For det kan jeg garantere deg at den ikke er. Hvis du ikke slapper av, kan det gå over i premature rier. Så det er bare å legge seg ned på sofaen og ta det med ro. Ingen grunn til dårlig samvittighet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får du tenke om du synes jobben er viktigere enn babyen og din sin helse. For det kan jeg garantere deg at den ikke er. Hvis du ikke slapper av, kan det gå over i premature rier. Så det er bare å legge seg ned på sofaen og ta det med ro. Ingen grunn til dårlig samvittighet.

Takk, den trengte jeg faktisk!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...