Gå til innhold

IVF og uregelmessig syklus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med IVF en stund og skal gjennom nytt forsøk om et par måneder. Den siste tiden har jeg opplevd uregelmessige sykluser; får mensen 4-8 dager for tidlig og min syklus var allerede kort (24-25 dager). Dvs at syklusen min nå kun er på 20 dager ca. Hadde en SA før sommeren så det kan jo være en grunn. Noen som har erfaring med det og hvordan det evt påvirker IVF? Skal så klart ta det opp med sykehuset men det tar tid å få svar. Vil gjerne høre andres erfaringer.

Anonymkode: 85f88...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppfølgingskommentar fra TS; er litt redd det kan være tidlig overgangsalder så om noen har erfaring med det og IVF setter jeg pris på svar! 

Anonymkode: 85f88...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppfølgingskommentar fra TS; er litt redd det kan være tidlig overgangsalder så om noen har erfaring med det og IVF setter jeg pris på svar! 

Anonymkode: 85f88...b2b

Etter å ha hatt en SA etter ivf fikk jeg litt sykluskrøll også. Noen sykluser ble kortere, for at de så ble lengre enn ønsket igjen. 

Korte sykluser kan være mer "problematisk" enn lange. Hos meg ble det "løst" med letrozol og progesteron. Letrozol for å sørge for eggløsning, progesteron for å forlenge syklus. Det fungerte her. 

Hva andre løsninger de har, og hva de vil anbefale deg er nok veldig individuelt. Ville snakket med klinikken din og hørt hva de tenker og anbefaler deg. 

Anonymkode: 671ee...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir bekymra, det er en veldig krevende prosess hvor man føler at man ikke har noe kontroll. Men om du er redd for tidlig overgangsalder ville jeg tatt det opp med klinikken ❤️

Først og fremst må jeg gi det kjedelige svaret at dette kan være forbigående, siden du ikke har slitt med det før. Personlig hadde jeg stabil syklus frem til jeg startet med ivf og for første gang I mitt liv fikk jeg helt tullete syklus. Er nå 20 uker på vei.

Uregelmessig syklus er i utgangspunktet ikke en hindring, for man tester for eggløsning og får innsett når eggløsning inntreffer. Dessuten finnes det medisiner for å kontrollere syklus om det skulle være behov for det.

Så leit å høre at du hadde en SA 🤍

Anonymkode: 90693...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...