Gå til innhold

Har dere noe på føttene når dere går hjemme eller er hos noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker. Øvrige innlegg er verken lest eller vurdert, ber derfor om at eventuelle regelbrudd rapporteres.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det normale er å ha på seg sokker. ikke nylonstrømper/nylonsokker men vanlige sokker. 

Jeg ville tenkt at det var merkelig om noen gikk med bukse og så nylonstrømper på beina. Det har jeg nesten aldri sett annet enn kanskje i selskap der noen har tatt av penskoene. Og ville ikke likt at noen gikk barbeint hjemme hos meg, hater bare føtter. 

Anonymkode: 1f8fb...445

Har jeg på en svart bukse, synes jeg det er finere med svarte nylonstrømper en sokker. Beina virker så bleike uten (i allefall mine) Trenger jo ikke være strømpebukse, holder fint med knestrømper eller til og med ankelstrømper om buksa går langt ned.

Anonymkode: f6998...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 14.09):

Jeg prøver å alltid ha med meg sokker om jeg ikke har det på allerede når jeg skal bort, etter å ha lest om alle på KG med tåfobi.

Hjemme går jeg i tøfler eller sokker.

Anonymkode: d8e17...3c0

Kutt ut sokkene. Disse du snakker om trenger eksponeringsterapi.

Anonymkode: dc1a7...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går i sokker eller barbeint.

Men nylonstrømper - det høres da klamt ut? Litt ufint å spre mikroplast i andres hjem?

Anonymkode: e9af8...e39

Er vel å dra det litt langt? For å få til det må en jo gå og gni føttene mot gulvet hardt, og da vil jo strømpene rakne med en gang, så tviler på at noen gjør det. Dyrt med nye strømper hele tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (10 timer siden):

Grus i gangene? Æsj!

Du mener helt seriøst at det er æsj (og tydelig unormalt) med grus i gangen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (9 timer siden):

Du mener helt seriøst at det er æsj (og tydelig unormalt) med grus i gangen?

For de som ikke har asfalt rett utenfor døra, men grusgang eller grus på tunet, er det vanlig at det følger med litt under skoene når en går inn, spesielt når det regner. Og barn tenker ikke alltid på å ta av sko før de labber innover. Ser det veldig lett på undersiden av hvite sokker, så hvite sokker har jeg slutta med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For de som ikke har asfalt rett utenfor døra, men grusgang eller grus på tunet, er det vanlig at det følger med litt under skoene når en går inn, spesielt når det regner. Og barn tenker ikke alltid på å ta av sko før de labber innover. Ser det veldig lett på undersiden av hvite sokker, så hvite sokker har jeg slutta med.

Og derfor har man gang, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (19 minutter siden):

Og derfor har man gang, eller? 

Ja selvfølgelig, nå var det at ungene av og til raser inn med sko jeg tenkte på at det kan bli møkkete også inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, nå var det at ungene av og til raser inn med sko jeg tenkte på at det kan bli møkkete også inne.

Ja, men nå var det altså kommentaren om "æsj, grus i gangen" jeg svarte på da... Grus er nå uansett grus, og ikke spesielt mye "æsj" uansett hvor den befinner seg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er selskap beholder jeg skoene på. Men om jeg besøket venner bruker jeg sokker. Som regel to par vanlige hvite bomullsokker. Fordi det er komfortabelt og jeg fryser fort på bena. Om vinteren byttes det ytterste paret ut med ullstrømper. Samme om jeg er hjemme. 

Anonymkode: 1ec6a...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om det er selskap beholder jeg skoene på. Men om jeg besøket venner bruker jeg sokker. Som regel to par vanlige hvite bomullsokker. Fordi det er komfortabelt og jeg fryser fort på bena. Om vinteren byttes det ytterste paret ut med ullstrømper. Samme om jeg er hjemme. 

Anonymkode: 1ec6a...3fb

Men om du går i kjole og bare vanlige tynn-strømpebukser, tar dere sokker utenpå da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men om du går i kjole og bare vanlige tynn-strømpebukser, tar dere sokker utenpå da også?

Det er ikke pent. Strømpebukse er jo innenfor.

Anonymkode: 87ab5...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nasty å troppe opp på besøk hos folk uten sokker på. Vi er mange som syns tær er ekle og jeg hater se andres tær. Så jeg forventer at besøk har på seg sokker. Men jeg har heller null problem med å si der til folk. 

Anonymkode: 3d8e1...c33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja.

Anonymkode: 3d8e1...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid sokker, takler ikke å gå barbeint.

Anonymkode: 85044...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 17.34):

Har aldri sett maken til fordommer mot å gå barbeint hos andre. Aldri brydd meg, heller de som kommer på besøk. Aldri fått beskjed om, eller stygge blikk om jeg går inn hos noen barbeint😄😄 

Anonymkode: c68f5...471

Ja, det finnes dessverre mange som er helt vill med dette å gå barbent i hjemmet deres... Men å ha skitne fingre som plukker overalt det er de ikke så redde for. Forstå egentlig ikke hva de er redde for..... De fleste er renere på bena enn hendene... 

Anonymkode: 6d408...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barbeint både hjemme og hjemme hos andre. Jeg hater sokker fra tidlig vår til sen høst. Har begynt med ankelsokker når jeg skal ut, så nå er det det også hjemme hos andre. Jeg kan noen ganger hvis jeg fryser ha på tykke ullsokker hjemme, men de får fort sv når jeg har fått varmen igjen.

Gleder meg til våren da sokkene ikke skal brukes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha noe på føttene omtrent hele året, liker ikke å vise frem tærne mine. Kun tynne ankelstrømper på sommeren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går med sokker både hjemme og hos venninner.

Anonymkode: 5722f...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 12.59):

En ting er at jeg ikke liker å gå med bare føtter innendørs, en annen ting er at det begynner å bli gulvkalt der det ikke er gulv-varme. Er det greit å gå bare i tynne nylonstrømper på føttene når en er på besøk f.eks. eller hjemme? Noen som bryr seg, eller må man bære med seg ekstra innesko. Ikke alltid en husker det heller. Spør fordi noen jeg var på besøk hos, gikk å glodde ned på føttene flere ganger da jeg gikk i bare strømpelesten.

Hjemme hos deg selv, ts, går du i det di vil. Du trenger ikke engang ta hensyn til en partners preferanser - det er ditt hjem. Deres preferanser gjelder ikke deg, det gjelder kun dem selv.

Hos andre? Vel, de fleste vi er hjemme hos er våre venner. Vi kjenner deres preferanser, eller vi kan rett og slett spørre. Får vi vite at de er av typen som synes bare føtter eller nylonstrømper er ubekvemt? Da har vi med sokker når vi besøker dem. Får vi dem på besøk? Da er vi hjemme - og går som vi behager. Er du hos fremmede er ordentlige sokker eneste ok løsning.

Anonymkode: 09cd1...e37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...